حجت الاسلام والمسلمين احمد پروايي :

برای مقابله با موقوفه خواران باید مبارزه کنید/عملکرد اوقاف گیلان درخشنده است

حرف تازه : حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی ، عضو مجلس خبرگان رهبری مردم گیلان در دیدار با حجت الاسلام عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان بر مبارزه با موقوفه خواران و و ایستادگی در برابر آنان تاکید کرد . به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه […]

حرف تازه : حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی ، عضو مجلس خبرگان رهبری مردم گیلان در دیدار با حجت الاسلام عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان بر مبارزه با موقوفه خواران و و ایستادگی در برابر آنان تاکید کرد .

به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، در این دیدار که در محل دفتر مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان برگزار شده بود حجت الاسلام عادلی ، ضمن خوش آمد به نماینده منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری ، افزود : اوقاف گیلان جزو دستگاه های ولائی می باشد که با تغییرات سیاسی دستخوش تغییرات نمی گردد  و ریاست سازمان نماینده مقام معظم رهبری نیز می باشد .

وی همچنین افزود : اوقاف بدلیل حضور در ۴ حوزه مهم فرهنگ ، سیاست ، اجتماعی و اقتصادی از این حیث بسیار وسیع در حال فعالیت می باشد و بحمدالله تا کنون توانستیم قدم های بسیار خوبی و تاثیرگذار در هر چهار حوزه داشته باشیم .
 
 عادلی همچنین با اشاره به تعداد وقف ها در سالیان اخیر و درخشش استان گیلان در پرورش حافظان قرآن کریم افزود : با انجام کارهای زیربنایی و تبلیغات مناسب و عمل امینانه به نیات واقفین ما توانستیم تعداد وقف های استان را از سالی ۸ مورد به متوسط ۵۰ مورد برسانیم همچنین با پرورش بیش از ۸۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم و درخشش در سطح کشور توانستیم امسال میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم در استان باشیم .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان همچنین افزود : در بحث عمرانی بقاع متبرکه نیز ما بیش از ۳۰۰ پروژه از جمله امامزادگان آستارا ، امامزاده هاشم ، خواهر امام ، امامزاده اسحاق و ابراهیم ، آقاسیدجلال الدین و … را در سطح استان با وجود منابع مالی محدود و هزینه های زیاد فعال نمودیم که انشالله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید .
 
 در این جلسه همچنین حجت الاسلام پروایی ، عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از این دیدار ، گفت : بنده از زمانی که مبلغ بوده ام و در قم بسر می بردم با اداره اوقاف همکاری مستمر و نزدیک داشتیم که این سعادت است .
وی همچنین افزود : من از کارهای انجام گرفته در اوقاف گیلان بسیار خرسند می باشم و از استقامت شما در برابر سختی ها و فشارهایی که در برابر موقوفه خواران وارد می گردد تشکر و قدردانی می کنم .
پروایی همچنین گفت : اوقاف گیلان باید در برابر تمامی آنانی که قصد دست درازی به حقوق موقوفات دارند و همه منافع مادی و معنوی را برای خود می خواهند بشدت مبارزه نماید و ما هم از هرگونه اقدام عملی این موضوع حمایت خواهیم کرد .
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود : اتفاقاتی از جمله بروز رسانی اجارات ، پیگیری مسائل عمرانی ، مبارزه با موقوفه خواران و تربیت حافظان قرآنی که امروز در سطح اوقاف گیلان انجام شده بسیار درخشنده و ممتاز می باشد و اینجانب نیز آماده هرگونه همکاری و همیاری در خصوص تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در میان مردم می باشم .