شورا یا امپراطوری کوچک حاجی پور؟!

بدعت خطرناک جلسات غیرقانونی در شورای شهر رشت/ بودجه شهرداری به طور قانونی به تصویب نرسیده است؟ / فرماندار رشت چه واکنشی نشان می دهد؟

سه عضو شورا با ارسال نامه ای به اسماعیل حاجی پور نسبت به برگزاری جلسات غیرقانونی بدون رعایت حدنصاب ابراز نگرانی کردند. همچنین اعضای غایب با ارسال نامه ای به فرماندار خواستار پیگیری قانونی موضوع شدند.

حرف تازه – سه عضو شورا با ارسال نامه ای به اسماعیل حاجی پور نسبت به برگزاری جلسات غیرقانونی بدون رعایت حدنصاب ابراز نگرانی کردند. همچنین اعضای غایب با ارسال نامه ای به فرماندار خواستار بررسی و اقدام قانونی در این موضوع شدند.

اعتراض اعضا به بدعت خطرناک برگزاری جلسات غیرقانونی 

در بخشی از نامه که به امضای رضا رسولی، فاطمه شیرزاد و سیدامیرحسین علوی رسیده است برگزاری چنین جلساتی را «مغایر با قانون» دانسته و آن را «بدعتی خطرناک» خوانده اند که امکان برخورد سلیقه ای، جناحی، «ریسک رانت» و شائبه در مصوبات را بالا می برد.

بر این اساس جلسه روز ۲۵ اسفند نیز بنا بر آنچه در این نامه گفته شده بدون رعایت حدنصاب برگزار و مصوبات مهمی نیز داشته است. غیبت بهراد ذاکری، رضا رسولی و سید امیرحسین علوی که به دلیل مسائل مربوط به کرونا اتفاق افتاد در کنار حضور دیرهنگام فاطمه شیرزاد در این جلسه نشان می دهد که قطعا در ابتدای جلسه ۸ عضو برای رسیدن به حدنصاب حضور نداشته اند. ضمن آن که در خصوص حضور محمدحسن عاقل منش و حامد عبدالهی نیز شائبه هایی وجود دارد و شنیده شده که آنها نیز حضور نداشته اند.

در انتهای این نامه آمده است: در راستاى صیانت از حقوق موکلین خود، علاوه بر اعلام اعتراض رسمى نسبت به جلسه مذکور و مصوبات آن، تذکر خود را نسبت به نحوه مدیریت جلسات شورا به حضرتعالى تقدیم مى نماییم.

اعتراض قانونی برخی اعضا با ارسال نامه به فرمانداری

همچنین برخی اعضای شورا که در جلسه اخیر غایب بوده اند با ارسال نامه ای به فرماندار رشت، اعتراض خود نسبت به برگزاری چنین جلساتی که به دور از خرد جمعی است را به صورت رسمی و قانونی اعلام کردند. در این نامه آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر مومنی زاده
فرماندار محترم شهرستان رشت
باسلام و احترام
باستحضار میرساند که ریاست محترم شورای اسلامی رشت اخیرا به بهانه هاى مختلف و در اقدامى غیر قانونی تعدادی از جلسات شورا را بدون حضور دوسوم اعضا برگزار نموده که این موضوع موجب اعمال تصمیمات سلیقه ای و بدور از خرد جمعی گردیده است و مستندات آن نیز در شورا موجود می باشد.
به پیوست اعتراض جمعی از اعضای محترم شورای اسلامی رشت در این خصوص جهت بررسی و اقدام قانونی تقدیم می گردد.

عدم تصویب بودجه

تصویب دو دوازدهم بودجه ۹۹ در دستور کار جلسه ۲۵ اسفند قرار داشت که بدین ترتیب باید گفت با وجود اعلام رسمی توسط پورتال شورا، اما با توجه به اظهارات اعضای غایب، بودجه شهرداری به تصویب قانونی شورا نرسیده است و هرگونه هزینه و درآمد می تواند پیگرد قانونی را در پی داشته باشد.

فیلم های منتشرشده تا این لحظه نیز صحت گفته های این اعضا را در خصوص عدم رعایت حدنصاب تایید می کند. در صورت تایید این موضوع باید پرسید اینجا شورا و محل مشورت است یا امپراطوری کوچک اسماعیل حاجی پور که با قوانین سلیقه ای مدیریت شود؟!

باید دید مومنی زاده به عنوان فرماندار رشت چه واکنشی نشان خواهد داد؟ سرنوشت رشت در سال جاری چه خواهد شد؟ آیا باز هم شورا و شهرداری درگیر جنگهای داخلی خواهند بود و در انجام اولیه ترین کارها ناتوان نشان می دهند؟ آیا شهرداری نیز همانند سال قبل در اوج انفعال ظاهر خواهد شد و بدون اجرای پروژه های بزرگ، به زحمت و با تاخیر تنها حقوقها را پرداخت خواهد کرد؟ یا پس از مدتها شاهد روزهای خوش در مدیریت شهری رشت نیز خواهیم بود؟