سومین شکست پیاپی در لیگ برتر؛

بدشانسی سپیدرود در وقت های اضافه

حرف تازه – در حالی که در بیست دقیقه پایانی نیمه دوم سپیدرود سوار بازی بود تیم گسترش فولاد از یکی از معدود موقعیت هایش استفاده نمود و توانست در ثانیه های پایانی به پیروزی دست یابد. گسترش فولاد ۱( رضا خالقی فر دقیقه ۹۳) – ۰ سپیدرود وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود […]

حرف تازه – در حالی که در بیست دقیقه پایانی نیمه دوم سپیدرود سوار بازی بود تیم گسترش فولاد از یکی از معدود موقعیت هایش استفاده نمود و توانست در ثانیه های پایانی به پیروزی دست یابد.

گسترش فولاد ۱( رضا خالقی فر دقیقه ۹۳) – ۰ سپیدرود

وب سایت رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود – هفته سوم لیگ برتر – چهارشنبه ۱۹ امرداد ماه ۱۳۹۶

ساعت: ۱۸:۱۵ – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

هوا: آفتابی

تماشاگر: ۵۰۰ نفر

داور: حسن اکرمی

کمک داوران: علیرضا ایلدروم ، میریعقوب حجتی

داور چهارم: علی بای

کارت زرد:

هادی موسوی دقیقه ۱۳ (سپیدرود)

ترکیب گسترش فولاد تبریز:

فرناندو دخسوس، دراگان ژارکویچ، احمد زنده روح، یوسف سیدی (از دقیقه ۷۶ علی رضا چراغ علی)، کاخبر کاکاشویلی، رضا خالقی فر، علی رضا ارجمندیان (از دقیقه ۶۳ پیمان بابایی)، آندرانیک تیموریان، مسیح زاهدی، علی رضا نقی زاده، میلاد فخرالدینی (از دقیقه ۴۶ محمد امین حاج محمدی).

سرمربی: لوکا بوناچیچ.

ترکیب سپیدرود رشت:

ایمان صادقی، هادی موسوی، احمد آهی، مهرداد جماعتی، حسین کعبی، توحید غلامی، میثم فردوسی، حسین ابراهیمی، میعاد یزدانی (از دقیقه ۷۴ غلامرضا رضایی)، پویا نزهتی (از دقیقه ۶۸ محمد لطفی)، عماد میرجوان (از دقیقه ۶۴ محمد میری).

سرمربی: علی نظر محمدی.

شرح بازی:

سپیدرود پس از دو شکست که در بدبینانه ترین حالت در هر دو مسابقه حقش تساوی بود به تبریز رفت تا در برابر گسترش فولادی قرار بگیرد که شرایطش از سپیدرود وخیم تر بود و با دو باخت پرگل در انتهای جدول شانزده تیمی لیگ برتر جای بگیرد.

رشتی ها در این مسابقه مصدوم و محرومی نداشتند اما نظرمحمدی برای دست یابی به نتیجه نسبت به دو بازی خود دست به چند تغییر زد و برای نخستین بار از ایمان صادقی به جای سید محمد حسینی درون دروازه استفاده کرد.

در خط دفاع به مانند بازی با سیاه جامگان از هادی موسوی و مهرداد جماعتی سو برد اما احمد آهی را که در هفته نخست به میدان رفته بود و در بازی مقابل سیاه جامگان نیمکت نشین بود را جانشین سید محسن حسینی که در دو بازی پیشین فیکس بود، نمود.

در میانه میدان میثم فردوسی و میعاد یزدانی به مانند بازی با سیاه جامگان به میدان رفتند و حسین ابراهیمی، حسین کعبی و توحید غلامی که در برابر نفت فیکس بودند و در ببازی برابر سیاه جامگان به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شدند، در تبریز به عنوان نفرات اصلی به میدان رفتند.

و در نهایت در خط آتش پویا نزهتی که در دو بازی پیشین نیز فیکس بود به همراه عماد میرجوان که در برابر سیاه جامگان جز نفرات اصلی بود و در بازی هفته نخست به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفته بود در برابر گسترش فولاد از ابتدا در زمین حضور داشتند.

نیمه نخست:

مهمترین اتفاق بازی در دقیقه ۵ روی پاس عمقی پویا نزهتی برای حسین ابراهیمی بدست آمد که سانتر مواج ابراهیمی روی سر عماد میرجوان فرود آمد و ضربه ی سر او به تیرک افقی دروازه میزبان اصابت کرد.

دو ضربه ی کرنر در هشت دقیقه ی ابتدایی نیمه نخست حکایت از عطش بالای سرخ پوشان برای دست یابی به گل دارد.

در دقیقه ۱۳ روی خطای هادی موسوی گسترش صاحب یک ضربه ی ایستگاهی شد که حاصلی برایشان در بر نداشت.

دقیقه ۱۸ خطای مدافعان گسنرش بر روی عماد میرجوان را در کمال تعجب داور پنالتی تشخیص نداد و خطا را بیرون ضربه محوطه جریمه اعلام کرد! ضربه ی ایستگاهی را پویا نزهتی نواخت که از روی تیرک افقی به خارج رفت.

یک توپ باد آورده داخل محوطه جریمه به میعاد یزدانی رسید و در حالی که میعاد هرگز تصور بدست آمدن چنین توپ آسانی را نمی کرد به سادگی به باد سپرد و از دست داد.

سومین کرنر بازی بازهم برای سپیدرود در دقیقه ۲۵ بدست آمد که سانتر حسین ابراهیمی را نتوانستند مهاجمان سپیدرود به ثمر برسانند و این درحالی بود که دخسوس از دروازه بیرون آمده بود.

نخستین کرنر بازی برای میزبان در دقیقه ۲۸ بدست آمد.

دقیقه ۳۰ سانتر مهرداد جماعتی را پویا نزهتی با بی دقتی از فاصله زیاد راهی خارج کرد.

در حالی که ۴۰ دقیقه از آغاز بازی گذشته مالکیت بدون چون و چرای بازی تا اینجا در اختیار سپیدرود قرار دارد و تنها نقطه ی ضعف عدم به ثمر رساندن ضربات آخر است.

به هر روی نیمه نخست علی رغم برتری سپیدرود برابر میزبان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم:

سپیدرود نیمه نخست را بدون تغییر آغاز کرد و بوناچیچ با آوردن حاج محمدی مدافع سعی در بستن خط دفاعی خود نمود.

نخستین کرنر بازی در دقیقه ۴۷ برای میزبان بدست آمد که ضربه ی ارسالی آندو بر روی دروازه سپیدرود راه به جایی نبرد.

نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست تا حدودی توپ و زمین در اختیار میزبان بود و آنها در این نیمه توانستند بازی خود را بیشتر به سپیدرود تحمیل کنند اما هرگز در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی نتوانستند خطری جدی بر روی دروازه سپیدرود به وجود بیاورند.

در دقیقه ۷۵ بهترین موقعیت گلزنی در نیمه دوم برای سپیدرود بدست آمد که شوت محمد لطفی تازه وارد در حالی که می توانست ضرب بیشتری داشته باشد درون دستان دخسوس جای گرفت.

در دقیقه ۸۵ شوت میثم فردوسی رت دروازه بان گسترش راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۸۹ پاس عالی محمد لطفی با شوت سنگین حسین ابراهیمی همراه شد که بازهم این دخسوس بود تا توپ را راهی کرنر نمود.

در حالی که در بیست دقیقه پایانی نیمه دوم سپیدرود سوار بازی بود تیم گسترش فولاد از یکی از معدود موقعیت هایش استفاده نمود و توانست در ثانیه های پایانی به پیروزی دست یابد.

شرح گل:

گسترش فولاد ۱-۰ سپیدرود: پرتاب اوت آندارنیک تیموریان در واپسین دقیقه بازی در شلوغی محوطه جریمه ئر چند رفت و برگشت زیر پای خالقی فر افتاد تا تنها گل بازی وارد دروازه سپیدرود شود.

اتفاقات ویژه:

۱ – نخستین اتفاق خاص این بازی پیش از سوت آغاز رقم خورد، جایی که محل بازی دو تیم از ورزشگاه یادگار امام به بنیان دیزل انتقال یافت و به جای ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه به دلیل مشکل نور ورزشگاه در ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه برگزار شد تا سپیدرود در گرمای تموز تبریز به میدان برود.

۲- هواداران سپیدرود در این مسابقه هم تیم محبوب خود را تنها نگذاشتند و با یک دستگاه اتوبوس و چند خودروی سواری خودشان را به تبریز رساندند تا نشان دهند برای حمایت از رودخروشان شمال نه نتیجه برایشان بازدارنده است و نه دوری و سختی راه. بر مبنای همین عشق خالصانه و بدون وقفه هست که سپیدرود در تاریخ نیم قرنی اش با وجود تمام مشکلات در فوتبال ایران جاری و ساری مانده است.