سید امیر حسین علوی :

با هزینه ۳۰ میلیاردی برای آسفالت، چرا باید وضع خیابان ها به این شکل باشد؟ / فقط در زمان طرح سوال مشکل حقوق معوقه کم می شود

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد پس از ارائه توضیحات شهردار، دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه “پناه می برم به خدای رحمان از شر وسوسه های شیطان” گفت: از زحمات شهردار […]

حرف تازه : سید امیرحسین علوی در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت طرح سوال از شهردار برگزار شد پس از ارائه توضیحات شهردار، دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه “پناه می برم به خدای رحمان از شر وسوسه های شیطان” گفت: از زحمات شهردار به واسطه زحماتی که در طول یک سال و اندی گذشته کشیده اند تشکر می کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: اگر قرار است روزی در باب موضوعی صحبتی داشته باشیم حق شهروندان است که در فضایی آرام و توام با عقلانیت تصمیم گیری شود و از این تصمیم مطلع شوند.

علوی در ادامه از سید رضا موسوی روزان به دلیل پخش کلیپی از فرمایشات مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: حتما این موارد را نصب العین قرار می دهیم و سعی خواهیم کرد در همین چارچوب رفتار کنیم و قدم برداریم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دوره شهردار بودن ثابت قدم تصریح کرد: کسی منکر پروژه های عمرانی که در سطح رشت اجرا شده است و منابعش از شورا و بر اساس بودجه تصویبی در نظر گرفته شده است نیست و این پروژه ها کم هم نبوده است اما اگر امروز سوالی در حوزه آسفالت و بهم ریختگی آن مطرح می کنیم دغدغه مردم است. 

سید امیر حسین علوی ادامه داد: وقتی شهردار در این مدت بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت کرده است چرا باید وضع خیابان های شهری که در شورا ۸ مهندس دارد به این شکل باشد؟ این سوالات در جهت بهبود و پاسخگویی به افکار عمومی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، اعتماد مردم را بزرگترین باری دانست که بر دوش اعضای شورا گذاشته شده است و افزود: دوست نداریم به مباحث تکراری بپردازیم. در موضوع حقوق های معوقه واقعیت این است که هربار اقدامی برای طرح سوال و استیضاح کردیم این مشکلات در کوتاه مدت رفع شد اما بعد از زمان کوتاهی مجددا به همان اوضاع برگشت. 

علوی به گله مندی پرسنل آتش نشانی، رفت و روب، نگهبانان، بازرسان تاکسیرانی و کارکنان اشاره کرد و گفت: چرا باید حقوق ها سه ماه سه ماه به تعویق بیفتد؟ بنده و تک تک اعضای شورا در این خصوص دغدغه داریم. نباید فقط در زمان استیضاح در این خصوص جواب بگیریم. باید روال منظمی داشته باشد. در جلسات مختلف این موضوع بارها تذکر داده شده است.

وی با تاکید بر ضرورت نظام پرداخت دستمزد متمرکز تصریح کرد: چطور یک مدیر پاداش می گیرد اما یک کارمند حقوق نمی گیرد؟ تاوان سیاست های ما را پرسنل نباید بدهند. نسبت به رفع این معضلات جدی برخورد کنید. در این شورا در تصمیم گیری رضایت خدا و نفع مردم در نظر گرفته می شود.

در پایان ۸ عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و ۱ رای سفید وجود داشت. به این ترتیب شهردار در یک قدمی استیضاح قرار گرفت و روز سه شنبه با امضای ۵ عضو از ۱۵ عضو شورا ، استیضاح اعلام وصول خواهد شد.