استاندار گیلان مطرح کرد:

با نوآوری و فناوری باید استفاده بهینه ای از منابع غنی کشورهای اسلامی صورت بگیرد

حرف تازه – سومین مجمع عمومی و پنجمین کارگاه بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری شهرهای اسلامی با عنوان “جهانی شدن: مشارکت و تعاون در اقتصاد نوآورانه” صبح امروز در سالن همایش های پارک علم و فناوری گیلان در رشت آغاز به کار کرد. مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و […]

حرف تازه – سومین مجمع عمومی و پنجمین کارگاه بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری شهرهای اسلامی با عنوان “جهانی شدن: مشارکت و تعاون در اقتصاد نوآورانه” صبح امروز در سالن همایش های پارک علم و فناوری گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی، گفت: افرادی که اینجا آمده اند می خواهند علم را با رفاه جامعه و بالندگی کشورهای اسلامی پیوند بزنند.

استاندار گیلان افزود: امیدواریم میزبانی ما در رشت برای شما به یاد ماندنی باشد. کشورهای اسلامی در خیلی از وجوه با یکدیگر اشتراک دارند. یکی از اشتراکات این است که انسان ها در این سرزمین ها بیشتر مورد عنایت خداوند بوده اند و نسبت به سایر کشور ها از ذخایر و معادن غنی تر برخوردارند.

وی تصریح کرد : آنچه در کشورهای اسلامی می بینیم این است که از این مواهب نتوانسته ایم به خوبی بهره مند شویم و این مورد باعث شده است. عدم پیوند دانش و فرهیختگی انسانها آن چیزی است که منجر به این وضعیت شده است و امروز این جمع در کنار هم آمده است تا از دانش و فناوری را در راستای بهره مندی بیشتر از این مواهب بهره ببرد و فردای بهتری را برای این کشور ها رقم بزند.

مصطفی سالاری  با بیان اینکه کشورهای اسلامی از ذخایر ارزشمند مثل نفت، گاز و زغال سنگ برخوردازند افزود: تنوع آب و هوایی خوبی هم در این کشورها دیده می شود اما آنچه شایسته مردم بوده است رخ نداده است و چنین رویدادهایی می تواند آغاز اتفاقات خوبی باشد و تا با فناوری روز استفاده بهینه ای از این ذخایر صورت بگیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته منابع کمتری دارند اما داشته های خود را بهتر مدیریت کرده اند و در راستای رفاه مردم خود به کار برده اند.

مصطفی سالاری با اعلام اینکه باید نواحی مختلف کشورهای اسلامی و ایران و ظرفیت های موجود را به خوبی شناسایی کنیم اظهارداشت: علم و فناوری مورد نیاز برای بهره مندی از مزیت برتر را باید به کار بگیریم و پس از آن به سمت خلاقیت و نوآوری خواهیم رفت تا از آن مواهب استفاده بهتری ببریم.

استاندار گیلان  با بیان اینکه از ابتدای کار باید نگاه ما به سمت تجاری سازی باشد خاطر نشان کرد: باید در شرایط رقابتی کاری به صرفه و اقتصادی ارائه دهیم و فعالیت خود را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر به همین استان گیلان نگاه کنیم قابلیت های بسیار ممتازی در گردشگری برخورداریم. در حوزه بازرگانی، استانی ساحلی و مرزی هستیم و در کشاورزی همیشه صاحب نام بوده ایم اما اینکه آیا توانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم یا خیر نیازمند یک تامل جدی است.

استاندار گیلان در ادامه گفت: با بهره گیری از دانش اندیشمندان باید فعالیت های موجود و جاری را ارتقا دهیم و از ظرفیت هایی که بهره نبرده ایم نیز در آینده استفاده کنیم. از همه عزیزان می خواهم حلقه وصل این برنامه ها و اتفاقات باشند تا آینده روشنی را رقم بزنیم.

مصطفی سالاری با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان . در اختیار گرفتن ظرفیت های آنان، اظهار داشت: توجه به شرکت های دانش بنیان یک روش مطلوب برای دستیابی به این اهداف ارزشمند است.

استاندار گیلان در پایان گفت: به دو منظور در جمع شما عزیزان حضور دارم. یکی احترام به علم و فناوری و دوم احترام به مسلمانان و میهمانان گرانقدر این همایش است. برای همه شما در انجام این رسالت و ماموریت مهم برای کشورهای اسلامی آرزوی توفیق و سلامتی می کنم.

شایان ذکر است ایران، عراق، ازبکستان، سودان، اندونزی، نیجریه، تونس، الجزایر، سنگاپور، قرقیزستان، افغانستان، قزاقستان، لبنان، پاکستان و بنگلادش کشورهای حاضر در این کارگاه هستند.

علاوه بر مصطفی سالاری استاندار گیلان، دکتر واشقانی مشاور معاون وزیر علوم به نمایندگی از دکتر وحید احمدی، غلامعلی جعفرزاده و جبار کوچکی نژاد نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی، مسعود نصرتی شهردار رشت، احمدرمضانپور و اسماعیل حاجی پور از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان از جمله مسئولین ایرانی حاضر در این کارگاه بودند.