به مناسبت برگزاری باشکوه مراسم سالگرد بنیان‌گذار سپیدرود؛

با صومی‌های زمانه خود چه کرده‌ایم؟!

غلامرضا صومی را فوتبال دوستان گیلانی به‌خوبی می‌شناسند. شاید برای آن‌هایی که از نزدیک مرحوم صومی را نمی‌شناسند باورپذیر نباشد که بنیان‌گذار باشگاه مردمی و خصوصی سپیدرود فرد متمول یا حتی نیمه متوسط از لحاظ مالی نبود. اما مدیریت را بلد و عاشق فوتبال بود.

حرف تازه – غلامرضا صومی را فوتبال دوستان گیلانی به‌خوبی می‌شناسند. شاید برای آن‌هایی که از نزدیک مرحوم صومی را نمی‌شناسند باورپذیر نباشد که بنیان‌گذار باشگاه مردمی و خصوصی سپیدرود فرد متمول یا حتی نیمه متوسط از لحاظ مالی نبود. اما مدیریت را بلد و عاشق فوتبال بود.

آنانی که از مرحوم صومی خاطره تعریف می‌کنند همواره از سلامت، مدیریت، عشق به فوتبال و دستگیری از نیازمندان، از فوتبالیست‌هایی که بدون دریافت شهریه تربیت کرد و کارهای خیرخواهانه برای افراد کم‌بضاعت می‌گویند. اگر امروز نام غلامرضا صومی هنوز زنده است، نه به‌واسطه فوتبال و نام سپیدرود، بلکه به خاطر مرام و مسلک او بوده است. اما دراین‌بین باید اعتراف کرد ما مرده‌پرستان زنده کش خوبی هم نیستیم! حتی امروز هم برخی افراد برای منافع شخص خودشان یادگار مرحوم صومی را هدف قرار می‌دهند تا بتوانند عقده‌گشایی‌های سیاسی خودشان را داشته باشند.

اما امروز ما با صومی‌های زمانه خود چه کرده‌ایم؟! برای ناجی داماش پرونده‌سازی کرده‌ایم و در مقابل بلایی بر سر علی کریمی آورده‌ایم که جادوگر فوتبال آسیا فرار را بر قرار در اوج محبوبیت ترجیح دهد. امروز مرزهای وقاحت آن‌چنان در استان گیلان و بخصوص شهر رشت جابجا شده است که افراد با آنکه می‌دانند حاجی پور از داشته‌ها و سرمایه خود برای داماش گذاشته انواع شب‌نامه‌ها را برایش به رشته تحریر درآورده اند.

آوازه نامهربانی‌های ما حتی به گوش دیگران هم رسیده است تا علی پروین اسطوره فوتبال آسیا در مراسم سالگرد مرحوم صومی از کم‌کاری مسئولین استان گیلان برای تیم سپیدرود گلایه کند و از فراری دادن علی کریمی بگوید. کسی که چند میلیارد سرمایه خود را در این اوضاع بد اقتصادی کشور خرج عشقش به مردم فوتبال دوست شهر رشت و تیم سپیدرود کرد. باید قبول کنیم که ما صومی‌های زمانه خود را ندیده‌ایم.