شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت:

با این روند نمی توانیم ایستگاه مسکن مهر را راه اندازی کنیم و خودروی جدید خریداری کنیم

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اعلام اینکه با این روند نمی توانیم ایستگاه مسکن مهر را راه اندازی کنیم و خودروی جدید خریداری کنیم و یا تجهیزات سازمان را به روز رسانی کنیم گفت: انتظار می رود درآمدهای این سازمان طبق مصوبه شورا به موقع و کامل از سوی شهرداری به سازمان آتش نشانی پرداخت شود.

 به گزارش اختصاصی حرف تازه ، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، اظهار داشت: با احترام به تیم مالی شهرداری، قرار بود بودجه سازمان آتش نشانی ۲۵ میلیارد تومان باشد اما بدون هماهنگی با مدیریت سازمان به یکباره ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

شهرام مومنی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی درآمد خاصی ندارد افزود: پولی که خزانه داری در اختیار سازمان قرار داده به جای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. در شرایطی که سازمان حدود ۲ میلیارد تومان به فروشگاه ها و تعمیرگاه ها بدهکار است.

وی با اعلام اینکه مجموع درآمد سازمان تا پایان تیر ماه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است تصریح کرد: ۱۰ درصد بودجه سال جاری محقق شده در حالی که ۴ ماه از سال گذشته است. چطور باید این سازمان به ۳۵ میلیارد تومان درآمد برسد؟

مومنی از خرابی دو خودروی آتش نشانی از سه روز قبل خبر داد و گفت: تعمیرگاه طرف قرارداد ما می گوید تا نقدا پول خرید جنس مورد نیاز تعمیرات واریز نشود تعمیر نمی کنیم. با این اتفاقات در نهایت شهر ضرر می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: پیش بینی ما این بود دو دستگاه خودروی جدید خریداری کنیم که با این وضعیت امکانپذیر نخواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: مردم از تجهیزات ما فیلم می گیرند و وضعیت تجهیزات را در فضای مجازی می بینید. با مشکلات بسیاری برای خریدها مواجهیم.

شهرام مومنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به طور مداوم خرید لوله نواری، خرید البسه و کلاه داریم که قیمت یک کلاه آتش نشانی امروز حدود ۱۴ میلیون تومان است. دستگاه تنفسی از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به نزدیکی ۴۰ میلیون تومان رسیده است. دستکش آتش نشانی به ۷ میلیون تومان رسیده و مقنعه حریق بالای یک میلیون تومان است.

وی با تایید خبر ترکیدن لاستیک خودروی آتش نشانی به دلیل فرسودگی اظهار داشت: این اتفاق در سرعت پایین افتاد که اگر سرعت بیشتر بود خودش حادثه ساز می شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه ۹۰ دستگاه خودرو و پرسنل سازمان باید آماده باشند خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت آسیب های جانی و مالی بیشتری به شهر و شهروندان خواهد رسید.

مومنی با اشاره به اینکه تیم فنی سازمان آتش نشانی در ایستگاه ۶ واقع در میدان گیل، بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد افزود: این اقدامات به نوعی درآمد سازمان محسوب می شود و موجب کاهش هزینه ها می شود.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان با اعلام اینکه با این روند نمی توانیم ایستگاه مسکن مهر را راه اندازی کنیم و خودروی جدید خریداری کنیم و یا تجهیزات سازمان را به روز رسانی کنیم گفت: انتظار می رود درآمدهای این سازمان طبق مصوبه شورا به موقع و کامل از سوی شهرداری به سازمان آتش نشانی پرداخت شود.