واکنش رئیس شورای رشت به اتفاقات اخیر:

باید کمک کنیم تا دیگر شاهد این قبیل مسائل نباشیم/ کارگروهی برای تعیین نحوه حمایت از رسانه شکل بگیرد

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اتفاقات اخیر حوزه مدیریت شهری این کلانشهر واکنش نشان داد. به گزارش حرف تازه در چهل و چهارمین جلسه شورای رشت که عصر دیروز در ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد؛ سید امیر حسین علوی با بیان اینکه برخی اتفاقات نه در شان مردم عزیز […]

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهر رشت به اتفاقات اخیر حوزه مدیریت شهری این کلانشهر واکنش نشان داد.

به گزارش حرف تازه در چهل و چهارمین جلسه شورای رشت که عصر دیروز در ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد؛ سید امیر حسین علوی با بیان اینکه برخی اتفاقات نه در شان مردم عزیز رشت است و نه در شان نمایندگانشان در مجموعه پارلمان محلی اظهارداشت: قطعا بزرگترین دغدغه هرکدام از نمایندگان شورای رشت این است که وظیفه نمایندگی خود را به درستی انجام دهند و در این راه با کسی رفتار خارج از قانون نخواهند داشت.

رئیس شورای شهر رشت با اعلام اینکه انتقاد از عملکرد شهردار یا هر حوزه ای بازتاب دغدغه های مردم است افزود: احساس می کنم دست هایی در این شهر در تلاش است تا بین اعضای شورا تفرقه بیندازد و اعضای شورا را در برابر یکدیگر و یا در برابر شهرداری و شهردار قرار دهد و نمی دانم عایده این عزیزان از این مباحث چیست؟

علوی با تاکید بر اینکه در پیگیری مطالبات مردم با هیچ کس تعارف نخواهم داشت تصریح کرد: از همه سیاسیون و غیر سیاسیون و به خصوص رسانه ها این خواهش را دارم که در این مسیر همراهی کنند تا شهری توسعه یافته برای خودمان و نسل های بعد از خودمان بسازیم.

وی همچنین با اشاره به جلسه ای ۴ ساعته با شهردار رشت خاطر نشان کرد: تمام مباحث این روزها از توهین یک مدیر گرفته تا اقدام یک مشاور و یا شعار نویسی و … در این جلسه مطرح شد و شهردار قول پیگیری مباحث را داده است. باید کمک کنیم تا دیگر شاهد این قبیل مسائل نباشیم. مطرح شدن نادرست اسم شهر ما در بین سایر شهرها و کشورها با چنین مسائلی برای فرزندان ما و پیشینیان و آیندگان خوشایند نخواهد بود.

سید امیر حسین علوی افزود: بعضی ها از اینکه شورا با آرامش و متانت امور را پیگیری می کند ناراحتند. تک تک همکاران مباحث مختلف را در کمیسیون های تخصصی پیگیری می کنند. همه اتفاقات با پیگیری ها یکایک همکاران عزیز رخ داده و نباید نادیده گرفته شود. دوستان و همکاران رسانه ای نیز بهترین ناظرین خواهند بود.

رئیس شورا خواستار تشکیل کارگروهی به منظور تعیین نحوه حمایت از رسانه ها شد و گفت: بررسی های مربوطه انجام شده است و همکاران نسخه هایی را در هیئت رئیسه مشاهده کرده اند. این نسخه ها می تواند کمک کند تا سنجشی از فضای رسانه ای و کاری داشته باشیم. از رسانه ها هم خواهشمندم دنبال سوژه های اصلی و نیازهای محلات باشند تا با انعکاس به موقع پیگیری کنیم. 

علوی تصریح کرد: بعضی مباحث نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه شاید بر دردهای مردم بیفزاید. ارتباط بهتر و موثرتری با رسانه ها باید شکل بگیرد.

وی در پایان به طرح شکل گیری اتاق ایده اشاره کرد و گفت: طی این هفته همکاران مطالعه اجمالی خواهند داشت تا ان شاء الله در راستای پرورش ایده ها گام برداریم.