سید امیر حسین علوی: 

باید کارشناس دادگستری خسارت کنده کاری ها را تعیین کند / این خسارت ها از درصد عمرانی شهردار، یا پیمانکار کسر شود؛ از جیب مردم نباید کم شود

حرف تازه: پیش از ظهر امروز سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت جهت پاسخ به سوالات سید امیر حسین علوی در خصوص کنده کاری ها و شکستن کفپوش های بتنی و سنگی، در مدت زمانی کمتر از یک سال، حاضر شد و پس از ارائه توضیحات شهردار سید امیرحسین علوی به توضیحاتی ارائه کرد: سید […]

حرف تازه: پیش از ظهر امروز سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت جهت پاسخ به سوالات سید امیر حسین علوی در خصوص کنده کاری ها و شکستن کفپوش های بتنی و سنگی، در مدت زمانی کمتر از یک سال، حاضر شد و پس از ارائه توضیحات شهردار سید امیرحسین علوی به توضیحاتی ارائه کرد:

سید امیر حسین علوی در ابتدای سخنان خود گفت: نمی دانم چه اتفاقی افتاده است به محض اینکه سوالی مطرح می شود برخی گمان می کنند مطالبه دیگری به جز سوال مطرح شده وجود دارد. یا عده ای بحث استیضاح را مطرح می کنند. اگر نگاه ما این است ایرادات بسیاری بر ما وارد است و نمی دانم چگونه سه سال کار کرده ایم! اعضای شورا باید نگاه نظارتی خود را به درستی اعمال کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به دو موضوع در خصوص پیاده راه اشاره کرد و گفت: پروژه ای با حضور وزیر افتتاح شده است و در کمتر از شش ماه دچار تخریبها و فرسایش های جدی شده است. 

وی افزود: برای افزایش فضای سبز دست به اصلاح زدید. چه کسی تاوان این خسارت ها را می دهد؟ پیش از اجرای پروژه، در حضور معاون عمرانی وقت  تاکید شد که در خصوص معبر پشت سازمان فرهنگی و استادسرا باید ابتدا در خصوص فاضلاب تدابیر لازم اندیشیده شود اما پروژه اجرا شد و امروز کنده می شود. 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه نگاه مردم به شورا و شهرداری توام با انتقادهای جدی شده است تصریح کرد: بارها تذکرات شفاهی و مکتوب داده ایم اما توجه نشده است. امروز اگر به سمت طرح سوال رفتیم قصد استیضاح نداریم بلکه به دنبال شفاف سازی هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت براورد این خسارت ها را وظیفه شورا دانست و تصریح کرد: باید کارشناس رسمی دادگستری بگیریم و خسارت هایی که ناشی از طراحی معیوب و یا اجرای ضعیف که ناشی از نظارت ضعیف است را مشخص کنیم.  

وی به آسفالت ها از سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: چرا شهر رشت جنگ زده است و خمپاره خورده است ؟ در اثر بارندگی ها آسفالت ها فرسوده می شوند و به سرعت از بین می روند. اینها را چه کسی تاوان می دهد ؟ باید این موضوعات دیده شود و راه حل پیدا شود.

علوی خاطر نشان کرد: این خسارت ها باید یا از درصد عمرانی شهردار، یا از پیمانکار کم شود اما از جیب مردم نباید هزینه شود. حقوقدانان در این حوزه بهتر می توانند اظهار نظر کنند.

وی افزود: مبلمان های شکسته را بروید و ببینید. چشمان تیزبین مردم خیلی بهتر از ما می بیند. شورا یکبار اقدام کند و پیگیری کند. اگر من هم باید اقدامی انجام دهم آمادگی خود را اعلام می کنم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه تفریغ بودجه ۹۴ هنوز ارائه نشده است گفت:  مابقی مسائل را در سرفصل دیگری مطرح می کنم.