دکتر محمدعلی ثابت قدم در افتتاحیه پارک برادران شهید نهی قناد:

باید خنده کودکان به آینده منتقل شود

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت با بیان اینکه صدای کودکان سرمایه اجتماعی است، افزود : باید خنده کودکان به آینده منتقل شود. پارک محله ای شهیدان نهی قناد با حضور فاطمه شاد سعادت مادر شهیدان نهی قناد ، سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ، مهدوی فرماندار رشت، طاهر نژاد رئیس بنیاد […]

تی تی خبر (حرف تازه) : شهردار رشت با بیان اینکه صدای کودکان سرمایه اجتماعی است، افزود : باید خنده کودکان به آینده منتقل شود.

پارک محله ای شهیدان نهی قناد با حضور فاطمه شاد سعادت مادر شهیدان نهی قناد ، سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ، مهدوی فرماندار رشت، طاهر نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ، حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس ، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست  و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ، واثق کارگر نیا عضو شورای اسلامی رشت،  نیکومنش  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی  شورا، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای شهرستان رشت ،  علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ، فرهاد شوقی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت،  رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا،  موسوی روزان دیگر عضو شورای شهر و جمعی از مدیران استانی و شهری افتتاح شد.

 

در مراسم افتتاح این پارک دکتر سید محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه رشت از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار است افزود: یکی از این پتانسیل ها رودخانه های این شهر هستند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه ؛ آزاد سازی حرایم رودخانه ها ذاتاً وظیفه شهرداری نیست ، گفت : این امر مربوط به آب منطقه ای است.

وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی توسط شهرداری رشت در ۱۲منطقه آغاز شده است ، تاکید کرد : در حاشیه رودخانه ها بالغ بر ۱۲۰پلاک تصرف شده وجود دارد و این شهروندان بیش از چند دهه بوی نامطبوع را تحمل می کنند.

 

دکتر ثابت قدم افزود: آنچه به این شهروندان آسیب می زند فقر ناشی از امکانات نیست بلکه فقر ناشی از سکونت است هر انسانی باید هشت ساعت در سکونت گاه خود در کنار خانواده آرامش داشته باشد.

شهردار رشت با بیان اینکه حاشیه های رودخانه ها باید به ایمن گاه های سکونتی تبدیل شوند، تصریح کرد : پی گیر این هستیم که حاشیه رودخانه ها زودتر باز شود.

وی با بیان اینکه صدای کودکان سرمایه اجتماعی است افزود : باید خنده کودکان به آینده منتقل شود و برای ادامه این روند باید برنامه ریزی کرد.

 

ثابت قدم با تاکید بر اینکه امروز سرعت و عمل را در برنامه های شهرداری می بینید گفت: توسعه شهری یک توسعه درون زا است .

وی تاکید کرد: پارک های در حال اجرای دیگر شهر رشت با برنامه ریزی و تاکید بر سرعت روند کار در آینده  نزدیک افتتاح می شوند.

 

در ادامه  سمیه رستگار ضمن خیر مقدم به تمام مهمان هایی که دعوت شهرداری را برای مراسم افتتاح پارک پذیرفتند ، اظهار داشت : توسعه شهری بدون توجه به فضای سبز امکان پذیر نیست.

شهردار منطقه سه رشت با اشاره اینکه فشارهای روانی ناشی از ساختمان های بلند مرتبه شهرها را به مکانی نا امن و نا آرام تبدیل کرده است، گفت: راه تقابل با این معضل زیست محیطی ایجاد فضای سبز و پارک ها است.

 

وی افزود: شهرداری رشت براساس مطالعاتی که بر روی حرایم رودخانه ها زرجوب و گوهر رود انجام داد ساخت این پارک را مدنظر قرار دارد.

شهردار منطقه سه رشت تاکید کرد : پارک محله ای شهیدان نهی قناد به طول۳۶۰ متر و مساحت هفت هزار متر مربع در کمتر از ۵ ماه به بهره برداری رسید .

 

رستگار با بیان اینکه یک اقدام زیست محیطی برای اولین بار در شهر رشت انجام شد، افزود: برای جلوگیری از رانش زمین ریشه گیاه ویتور در حاشیه رودخانه این پارک ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این گیاه برای رودخانه های آلوده جهان توصیه می شود، تاکیدکرد: برای تصفیه فاضلاب شهری نیز از این گیاه استفاده می شود.

 

شهردار منطقه سه رشت، افزود: مطالعات براساس بانک جهانی ویتور انجام شده است و حاصل مطالعات شهرداری رشت به صورت مقاله منتشر می شود.

رستگار از حضور مستمر شهردار رشت در جریان اجرای پروژه تشکر کرد و افزود: از کارگران خدوم فضای سبز و همکاران پر تلاشم در شهرداری منطقه ۳تشکر می کنم .

وی تاکید کرد: در حین اجرای پروژه مردم منطقه بارها از ما خواستند که مراتب قدر دانی آنها را به شهردار رشت برسانیم.

اسماعیل حاجی پور نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت گذشته مکان پارک، افزود : امروز با تلاش زحمت کشان شهرداری این مکان به یک پارک زیبا تبدیل شده است.

رییس شورای شهرستان رشت گفت: رضایت مردم هدف همه مسئولان است به دلیل وجود شما مردم است که ما امروز در این جایگاه هستیم.

وی افزود: حدود ۶۰سال پیش ۶۳پارک به نام انواع گلها در رشت وجود داشت بعد از سالها دیدیم که این پارکها یکی پس از دیگری از بین رفتند.

 

حاجی پور با بیان اینکه امروز فرزندان این شهر تلاش می کنند رشت را به جایگاه واقعی خود برسانند، تاکید کرد: برای تصویب بودجه سال۹۵ بیش از ۴۰۰ ساعت وقت گذاشته شد چرا که مردم رشت بهترین انسانها هستند و شایسته بهترین ها می باشند.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهدا است افزود: باید همگان قدردان خانوادهای شهدا باشیم چرا که امنیت امروز جامعه را مدیون شهدا هستیم.

 
در پایان این مراسم از مادر شهیدان نهی قناد و مدیران شهرداری منطقه سه رشت  که در اجرایی نمودن این پروژه تلاش نمودند تقدیر شد.
عصرصادق