سید محمدعلی ثابت قدم در جلسه قدردانی از جمعی از اعضای انجمن خوشنویسان رشت :

باید جامعه را نسبت به هنر حساس کنیم

حرف تازه : ظهر امروز جلسه ای به منظور قدردانی از جمعی از اعضای انجمن خوشنویسان رشت با حضور ثابت قدم شهردار رشت،فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت،سید رضا موسوی روزان،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر،مختار جباری،مشاور عالی شهردار رشت و فاطمه قدیمی،مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در دفتر شهردار رشت برگزار شد. […]

حرف تازه : ظهر امروز جلسه ای به منظور قدردانی از جمعی از اعضای انجمن خوشنویسان رشت با حضور ثابت قدم شهردار رشت،فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت،سید رضا موسوی روزان،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر،مختار جباری،مشاور عالی شهردار رشت و فاطمه قدیمی،مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در دفتر شهردار رشت برگزار شد.

به گزارش حرف تازه به نقل از صبح رشت ، سید محمد علی ثابت قدم در این جلسه اظهار کرد: اثرهای هنری خوشنویسان در ذهن عموم جامعه تاثیر عمیقی می گذارد.

شهردار رشت با بیان اینکه خوشنویسی هنری شرقی است بیان کرد: خوشنویسی می تواند برای ما نقطه تحولی باشد و ارزش های ایران اسلامی را به رخ سایر ملل بکشد.

ثابت قدم بابیان اینکه گیلان و رشت پایگاه های خوبی در حوزه هنر دارند عنوان کرد: وظیفه ما این است که برای توسعه هنر کمک کنیم.

وی با توجه به بازآفرینی رخ داده در رشت اظهار کرد: باید هنرهای مختلف به صورت پکیج کنار هم قرار گیرند و رابطه سیستماتیک را بین انواع هنر ایجاد کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد: باید فهم عمومی را در تمامی مسائل و شاخصه های هنر ایجاد کنیم تا افراد مختلف در سطوح مختلف از آن بهره گیرند.

ثابت قدم با اشاره به اینکه اگر عوام از هنر فاصله گیرند هنر نمی تواند فراگیر شود مطرح کرد: هنر صرفا نباید یک کوره لوکس و تزیینی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت علاوه بر اقدامات عمرانی و تغییر کالبدی رشت براساس توسعه پایدار در حوزه ارتقای روح و ذهن جامعه تلاش می کند.

شهردار رشت تاکید کرد: باید نسل جدید مطالبه گر شود و کودکان به جای کار کردن با اسباب بازی شرقی مفهوم نقاشی شرقی را درک کنند.

ثابت قدم با بیان اینکه باید جامعه را نسبت به هنر حساس کنیم خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی تزریقی نیست.

شهردار رشت تصریح کرد: از هنگامی که رشت به عنوان شهر خلاق خوراک مطرح شده است تعداد غذاهای محلی عرضه شده در رستوران ها نسبت به غذاهای فست فود افزایش یاقته است.

ثابت قدم با بیان اینکه آموزش در همه زمینه ها امری مهم است عنوان کرد: ارتقای شیوه های ارائه نیز منجر به گسترش بازار کار می شود.