نامه سید امیر حسین علوی به ثابت قدم:

باید به داد مردم رنج دیده شهرمان برسیم

حرف تازه – در پی بارش نیم متری برف در رشت و خدمات رسانی ضعیف و نارضایتی شهروندان، سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نامه نوشت. متن نامه به شرح ذیل است: «هوالعلیم » جناب آقای دکترسید محمد علی ثابت قدم […]

حرف تازه – در پی بارش نیم متری برف در رشت و خدمات رسانی ضعیف و نارضایتی شهروندان، سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نامه نوشت. متن نامه به شرح ذیل است:

«هوالعلیم »
جناب آقای دکترسید محمد علی ثابت قدم
شهردار محترم شهر بارانهای نقره ای
سلام
امروزبعدازگذشت دو روز از بارش نعمت الهی که شهرمان را سفیدپوش کرد فرصتی یافتم تاچند خط برایتان بنویسم.
اول از همه از زحمات همه پرسنل خدوم شهرداری بواسطه تلاش بی وقفه شان سپاسگزاری نموده واز استاندار و فرماندار نمایندگان محترم مجلس و همکاران خوبم در شورای اسلامی شهر رشت و سایر دستگاه های خدمت رسان قدر دانی می نمایم .
آنچه که این روزها دیدم رنج مردمانی بود که بزرگترین سوال ذهن وکلامشان این بود که‌ این بارش برف از یک هفته قبل پیش بینی شده بود پس چرا این همه درختان سقوط کرده اند و برق قطع شده وبدتر از همه راه های خیابان و محلات مخصوصا مناطق ضعیف تر شهر مسدود است.
خدای نکرده اگر بحرانهای بزرگتری اتفاق افتد چه می شود؟!نبود پاسخ قانع کننده از جانب بنده وبسیاری از مسئولان ٬مردم عزیزمان را رنجانده و به همین علت فکر کردم که باید دوباره تلاش جدیدی را با ریشه یابی گذشته شروع نماییم .
فلذا نکات زیر را جهت یادآوری به خودم و اصلاح آنها توسط جنابعالی متذکر می شوم.
١)بزرگترین آفت مدیریت جوانگرا غره شدن به علم روز و عدم استفاده از تجربه مدیریتی گذشتگان می باشد پس با توجه به ضرورت حمایت از جوانان در حوزه های مختلف فکر واجرا باید به تجربیات ظریف قبل هم بپردازیم که اگر مثلا هرس درختان در پاییز به درستی توسط شهرداری انجام می پذیرفت قطعا حجم سقوط درختان وکنده شدن از ریشه آنها کاهش می یافت.
٢)اولویت بندی هزینه کرد منابع در حوزه اجرا ضرورتی انکار ناپذیرمی باشد و توجه شخص جنابعالی را می طلبد که در این باره همیشه شورا متذکر این موضوع در بازگشایی خیابانهای جدید و پرهیز از کنده کاری خیابانها در فصل بارندگی بوده است و شاید اگر بودجه تعمیر و خرید ماشین آلات راامسال در اولویت هزینه هایمان قرار می دادیم امروز نیروهای اجرایی ماوحتی مردم کمتر از فرسودگی ماشین آلات وکمبود امکانات روز در شهرداری گله می کردند.
٣)بهم ریختگی مفرط در چیدمان نیروهای شهرداری در همه سطوح وعدم حفظ شان و نفوذ سازمانهای تخصصی و برخی معاونتها و مدیران وموازی کاری آنهادر سلسه مراتب مدیریتی ضعف برنامه ریزی و اجرا را در بعضی حوزه ها سبب شده و بنظر می رسد که در این مورد شخص جنابعالی می بایست چاره سازی کنید تا مدیران شما به تذکرات سازمانهای شما مثل پارک و فضای سبز و آتش نشانی و حتی معاونت خدمات شهر توجه بیشتری نمایند.
۴)ضرورت توجه به نیازهای انگیزشی تمام سطوح سازمانی شهرداری و پرسنل آن به شدت در سازمان شهرداری محسوس می باشد.این موضوع را می توان در حفظ شان و کرامت انسانی مدیران و معاونین در سطوح بالای سازمان و تاخیرات مکرر در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای اجرایی شهرداری وعدم ثبات مدیریتی وعزل ونصبهای بی رویه در لایه های مختلف به خوبی رویت نمود .
درپایان به دور از قصد مقصر دانستن به تنهایی جنابعالی وبا پذیرش قصورات خودم باید بدانیم که چشمان تیزبین مردم امروز به دنبال رفع کاستی های ماست و فارغ از تمام اختلاف دیدگاه ها باید به داد مردم رنج دیده شهرمان برسیم.
سید امیرحسین علوی
نماینده مردم صبور رشت درشورای اسلامی شهر