بام لند مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران

در این مطلب با بام لند مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران آشنا خواهید شد.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، بام لند تهران یک مجموعه تجاری، گردشگری و تفریحی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر و غرب تهران قرار دارد. در این مجموعه‌ جذاب می‌توان کالاهای دلخواه را از برندهای مشهور جهان خریداری کرد. البته بام لند فقط یک مرکز خرید نیست و کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی را هم در خود جای‌داده است. در ادامه مجموعه بام لند تهران و تفریحات آن را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

معرفی مجموعه بام لند تهران

قبل از معرفی مجموعه بام لند تهران ابتدا باید با دریاچه مصنوعی چیتگر آشنا شویم. دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج‌فارس با ۲۵۰ هکتار وسعت یک مجموعه تفریحی است که در سال ۱۳۹۲ فاز اول آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت. بعدها بخش‌های دیگری از جمله بام لند به این مجموعه افزوده شد.

بام لند مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع دارد و ۱۳ هزار مترمربع آن به بخش تجاری اختصاص‌یافته است. این مجموعه با معماری تلفیقی خود اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز به شمار می‌رود. در این بنا المان‌های لوکس و مدرن با معماری قدیمی ایرانی مانند بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت‌جمشید تلفیق شده‌اند و منظره‌ای تماشایی را خلق کرده‌اند.

طراحان بام لند به جای ساختمان‌های فشرده و بلندمرتبه‌ی شهری، این بار دست به ترکیب فضای شهری با فضای تجاری زده‌اند. این مجموعه توسط مرتضی ادیب و مریم یوسفی به‌صورت ۱۲ ویلای دوطبقه طراحی شده و کاملاً متفاوت از دیگر مراکز تجاری است. جالب است بدانید بام لند چیتگر در سال ۲۰۱۸ جایزه معماری ویژه و نشان بین‌المللی استاندارد محصول را از مسابقه بین‌المللی سالانه Prix Versailles» » دریافت کرد.

در حال حاضر بهترین برندهای تجاری در حوزه لوازم خانگی، پوشاک، جواهرات، ساعت و موارد دیگر در مراکز خرید بام لند عرضه می‌شوند. البته این مجموعه علاوه بر داشتن مراکز خرید متعدد و لوکس، سرگرمی‌ها و تفریحات متعددی را هم در خود جای داده است.  همچنین در این مجموعه می‌توان تعدادی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران‌ها و کافه‌های پایتخت را مشاهده کرد.

بام لند تهران کجاست؟

مجموعه بام لند در غرب تهران و منطقه‌ی ۲۲ شهرداری پایتخت، دقیقاً در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد.

دسترسی به بام لند با مترو:

برای دسترسی به بام لند با مترو باید قطارهای خط صادقیه به گلشهر را سوار شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. سپس سوار اتوبوس شهرک شهید باقری شده و خودتان را به بام لند برسانید. همچنین می‌توانید در پایانه چیتگر، سوار تاکسی‌های خطی شده و از خیابان هوانیروز راهی این مجموعه شوید.

دسترسی به بام لند با اتوبوس:

در صورتی که تمایل داشتید برای دسترسی به بام لند از اتوبوس استفاده کنید باید از پایانه آزادی شهید باقری سوار اتوبوس شده و در ایستگاه بلوار کاشان پیاده شوید. در ادامه پس از چند دقیقه پیاده‌روی به مقصد می‌رسید.

دسترسی به بام لند با ماشین شخصی:

اگر مبدأ شما کرج است برای دسترسی به بام لند با ماشین شخصی وارد اتوبان آزادگان به سمت شمال و در ادامه اتوبان خرازی، بلوار کاشان، بلوار موج و بلوار صدف شوید. همچنین می‌توانید از اتوبان شهید همت به اتوبان شهید خرازی بروید و از «خروجی کاشان جنوب، دریاچه شهدای خلیج فارس» به طرف ۴۵ متری کاشان جنوب، میدان موج، خیابان موج و بلوار صدف حرکت کنید و در نهایت به بام لند برسید.

پارکینگ بام لند در خیابان هوانیروز و بلوار صدف قرار دارد و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید. این پارکینگ در روزهای عادی از ساعت ۹ صبح تا ۱ نیمه‌شب باز است و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱ بامداد فعالیت می‌کند.

مراکز خرید بام لند

مراکز خرید بام لند کار افراد مشکل‌پسند را راحت کرده است. زیرا در این مراکز بهترین‌های لوازم‌خانگی، جواهرات و مد و لباس فعالیت می‌کنند. فروشگاه‌های این مجموعه در دوطبقه همکف و زیر همکف قرار دارند و ورودی اکثر آن‌ها از طرف دریاچه و پیاده‌رو است. از بهترین‌های حوزه پوشاک و مد در بام لند می‌تواند به برندهای اسکچرز، کالینز، آدولفو، دومینگز، اُ وی اس، ال سی وایکیکی و منگو اشاره کرد. همچنین برندهای مطرح آدیداس و ریباک بهترین لوازم ورزشی را در این مجموعه برای بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

درصورتی‌که قصد داشتید لوازم‌خانگی باکیفیتی را تهیه کنید می‌توانید سری به فروشگاه‌های لوازم‌خانگی بام لند(لوازم الکترونیکی و تکنولوژی) و تاتی در بام لند بزنید. اگر علاقه‌مند به طلا، جواهر و ساعت باشید در بام لند امکان خرید برندهای مطرحی را از شعبه‌های سواچ، سواروسکی، کیا گالری و ریما گالری خواهید داشت. همچنین برخی از بهترین برندها در زمینه اسباب‌بازی، شکلات، گل‌فروشی و فروش موتورسیکلت در این مجموعه فعال هستند.

رستوران‌ها و کافه‌های بام لند

بام لند رستوران‌ها و کافه‌های مطرح زیادی را در خود جای داده است. بیش از ۳۰ رستوران و کافه در این مجموعه انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را برای مشتریان سرو می‌کنند. رستوران‌های بین‌المللی این مجموعه شامل رستوران ترکی بی‌کباب، رستوران چینی چیناباکس، رستوران عربی زاهدالعراقی، رستوران لبنانی باب البحر، رستوران کوبابا و تومو، رستوران ایتالیایی رومانا پلاس، رستوران هندی روتی و رستوران‌های کشتی رویال لانژ و وارطان لند هستند.

از رستوران‌های ایرانی بام لند می‌توانن به چلوکباب رفتاری، دروازه طهرون، چراغان، سماک و رستوران ته‌دیگ اشاره کرد.

فست‌فود‌های مطرح بام لند شامل جوگریل، ممد استیک هاوس، چیکن فکتوری، باروژ، سالادبار ورف، برگر فکتوری، نایابارا و رولینجا هستند.

همچنین کافه‌هایی مانند آنتیکا کافه، بابا کافه، ایلی کافه، کافه بونو، بستنی ورف، چای بار رستا، کافه آمفی، کافه باپاری، کافه بالون رویاییف کافه‌رستوران لانجین، کافه امضا، کافه دوکاتی، کافه روژ، کافه‌رستوران ویکولو، هایک، بستنی آر بی، کافه لایم پلاس، کافه شمرون، کافه قمر، کافه‌رستوران ونوشک، کافه آله، امیر شکلات و کافه‌رستوران بلک لانژ در مجموعه بام لند فعالیت می‌کنند. اما کشتی رویال لانژ مهم‌ترین و جذاب‌ترین رستوران این مجموعه است. این رستوران لوکس بر روی دریاچه شناور بوده و انواع نوشیدنی‌ها و غذاها را سرو می‌کند.

بام لند

سرگرمی‌ها و تفریحات بام لند

مجموعه بام تفریحات متعددی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده و لحظات هیجان‌انگیزی را برای آن‌ها رقم می‌زند. از سرگرمی‌ها و تفریحات بام لند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلوپ ماهیگیری

کلوپ ماهیگیری بام لند یکی از جذاب‌ترین تفریحات این مجموعه است. در اسکله‌ی بام لند چیتگر می‌توانید با اجاره لوازم و وسایل، در محوطه‌ای به طول ۲۰۵ متر ماهیگیری کنید. در این محوطه ۳۲ جایگاه تعبیه شده است. ساعات کاری کلوپ ماهیگیری بام لند همه روزه از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۳ شب است.

  • قایق‌سواری

در بام لند چیتگر می‌توانید قایق پدالی یا موتوری اجاره کرده و از قایق‌سواری بر روی دریاچه لذت ببرید. درصورتی‌که جمعیت شما زیاد باشد می‌توانید از قایق‌های اتوبوسی استفاده کنید.  همچنین کشتی رویال لانژ یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های روی دریاچه است که امکان صرف غذا و نوشیدنی را هنگام حرکت روی آب فراهم می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید این کشتی را برای برگزاری مراسم‌ها رزرو کنید.

  • پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحات بام لند هستند که در کنار تماشای پرندگان و چشم‌انداز دریاچه لحظات لذت‌بخشی را برای شما فراهم می‌کنند.

  • وی آر لند

در وی آر لند اولین دستگاه‌های واقعیت مجازی با قابلیت وای‌فای در دسترس شما قرار می‌گیرند. با زدن این عینک‌ها می‌توانید وارد یک محیط ۳۶۰ درجه شوید و تجربیات جذابی را کسب کنید. همچنین در این بخش می‌توانید بازی دیگری به نام «ماژول میز» را امتحان کنید.

  • شهر بادی

شهر بادی بام لند طرفداران خاص خود را دارد. در این بخش می‌توانید از سه بازی جذاب فوتبال حبابی، فوتبال صابونی و دارت بادی لذت ببرید. فوتبال حبابی به‌صورت ۶ نفره اجرا می‌شود و در آن باید لباس‌های حبابی بپوشید. البته برای این بازی باید قد شما بیشتر از ۱۱۵ سانتی‌متر باشد.

مدت‌زمان فوتبال صابونی ۱۵ دقیقه است و نیاز به تیم ۶ تا ۸ نفره دارد. این بازی در سطح لغزنده و زمینی مملو از کف و آب اجرا می‌شود. اما به لطف وجود تشک‌های منعطف هیچ مشکلی برای بازیکنان پیش نمی‌آید.

فوت دارت یا دارت بادی تلفیقی از دارت و فوتبال است و در این بازی باید توپ را به صفحه دارت بزنید.

  • فوتبال‌دستی انسانی

فوتبال‌دستی انسانی یکی دیگر از تفریحات بام لند است که شباهت زیادی به فوتبال‌دستی دارد. این بازی در نزدیکی فروشگاه کیدزگارن قرار دارد و افراد بالای هشت سال می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • اسکای فلایر

در اسکای فلایر تاب‌های دونفر شما را تا ۲۵ متر از سطح زمین بالا برده و می‌چرخانند و می‌توانید اوج هیجان را در این بخش تجربه کنید. افرادی که به تازگی عمل کرده‌اند یا دارای بیماری‌های عصبی، سرگیجه، تنگی نفس و ترس هستند و همچنین بانوان باردار نمی‌توانند از اسکای فلایر بام لند استفاده کنند. از دیگر محدودیت‌های این بخش می‌توان به ممنوعیت استعمال دخانیات و خوردن آشامیدن حین بازی اشاره کرد.

  • آمفی تئاتر

آمفی تئاتر روباز بام لند در سمت چپ این مجموعه قرار دارد و انواع برنامه‌های متنوع و جشنواره‌ها را میزبانی می‌کند. ظرفیت این آمفی تئاتر ۲۵۰ نفر است.

  • پیست پاتیناژ

پیست پاتیناژ بام لند جایی است که در آن می‌توانید ورزش اسکیت روی یخ را تجربه کنید. تفاوتی ندارد که مبتدی باشید یا حرفه‌ای، در این بخش امکان یادگیری این ورزش وجود دارد.

  • شهربازی کیدز گاردن

شهربازی کیدز گاردن از مدرن‌ترین شهربازی‌های تهران است که در ضلع شرقی دریاچه چیتگر قرار دارد. از بازی‌های این بخش می‌توان به سرسره، ترامپولین، فوتبال‌دستی کودکان و ایرهاکی اشاره کرد. همچنین در صورت تمایل می‌توانید سری به بخش عکاسی از کودکان و نقاشی روی صورت  بزنید.

  • پرش آزاد

پرش آزاد روی تشک بادی در بام لند یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات این مجموعه است. این بخش توسط امیر بدری یکی از رکوردداران پرش آزاد در جهان افتتاح شده است.

  • ساحل شنی پرشین

ساحل شنی پرشین از سواحل مصنوعی چیتگر برای کودکان است. این بخش ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد و استفاده از آن برای یک ساعت ممکن است. همچنین در این بخش فضایی برای شست‌وشوی پای کودکان فراهم شده است.

اطلاعات تماس و ساعات کاری بام لند

درصورتی‌که قصد داشتید سری به مجموعه بام لند بزنید می‌توانید از طریق راه‌های تماس از آخرین قیمت بلیت‌ها و تغییرات ساعات کاری اطلاع پیدا کنید. اطلاعات و ساعات کاری بام لند به شرح زیر است:

  • ساعات کاری رستوران‌ها و کافه‌های بام لند: روزهای عادی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب، روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ نیمه شب
  • ساعات کاری فروشگاه‌های بام لند: روزهای عادی از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب، روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب
  • شماره تلفن بام لند: ۴۰۴۴۳۰۳۴ ۰۲۱
  • آدرس بام لند تهران: تهران، انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند
  • آدرس وب‌سایت بام لند: ir

جمع‌بندی درباره مجموعه بام لند

در این مقاله با مجموعه بام لند و امکانات و تفریحات متعدد آن آشنا شدیم. این مجموعه‌ی تجاری، فرهنگی و تفریحی یک مکان عالی برای خرید، تفریح و گشت‌وگذار است. اگر هنوز از بام لند بازدید نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این مجموعه بزنید.