بالن سواری در ایران | معرفی ۴ ایستگاه برای یک تفریح لوکس و تکرار نشدنی

بالن سواری در ایران یکی از تفریحات جذاب و پرطرفداری است که بدون شک تمام افراد دوست دارند آن را امتحان کنند.

به گزارش قلم آزاد، بالن سواری یک تفریح متفاوت است که برادران رایت آن را اختراع کردند و از پیش‌گامان و مخترعان آن بودند. بعد از آن خلاقیت دیگر افراد سبب شد که وسیله‌های گوناگونی مانند کایت و بالن هم برای پرواز و حضور بی‌مرز انسان در آسمان خلق شوند. در حال حاضر بالن سواری کردن یکی از محبوب‌ترین تفریحات در تمام جهان محسوب می‌شود و بسیار هیجان‌انگیز است. شما هم می‌تواند یک تجربه کاملاً متفاوت را از بالن سواری در کشو خودمان ایران، داشته باشید.

بالن سواری در ایران

بالن سواری در ایران و در تمام نقاط کشور انجام نمی‌شود و شما برای لذت‌بردن از این تفریح مهیج، حتماً باید خودتان را به ایستگاه‌های مشخصی که بالن سواری در آن‌ها ارائه می‌شود، برسانید. البته این ایستگاه‌ها چندان متعدد و زیاد نیستند، اما در بین موارد ارائه شده ۴ مورد از سایر همتایان خود شناخت شده‌تر و معروف‌تر هستند. حالا در ادامه این مطلب با ما باشید تا این ۴ ایستگاه را به شما معرفی کنیم.

· بالن سواری در ایران و ایستگاه بالن سواری کیش

اگر در جنوب کشور زندگی می‌کنید و قصد دارید بالن سواری در ایران را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما جزیره کیش است. یک جزیره کاملاً توریستی و تفریحی و بسیار محبوب که سالانه گردشگران و مسافران زیادی بلیط سفر خود را به مقصد این جزیره تهیه می‌کنند. جزیره کیش در جوار آب‌های نیلگون خلیج تفریحات متعددی را برای شما در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها بالن سواری بر سطح آب‌های خلیج است.

این سبک جذاب از بالن سواری در جزیره کیش پاراسل نام دارد. در این تفریح اتاقک‌هایی حصیری به بالن‌ها متصل شده‌اند و این بالن‌ها به‌واسطه موتورهای پیشرفته احتراقی به شما کمک می‌کنند که در روی سطح آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و در آسمان پرواز کنید. اتاقک حصیری را هم با استفاده از یک کابل به قایقی تندرو وصل کرده‌اند که حرکت سریع این قایق سبب می‌شود تا شما حرکت کرده و از دیدن مناظر اطراف لذت ببرید.

بالن سواری در ایران

ضمن اینکه ممکن است شما تصور کنید بالن سواری صرفاً بر روی دشت‌ها و جنگل‌ها و بر فراز قله‌ها انجام می‌شود. اما این سبک از بالن سواری در خلیج‌فارس با سایر سبک‌ها متفاوت است و البته هیجان بیشتری دارد. مدت زمانی که شما می‌توانید از بالن سواری در جزیره کیش لذت ببرید تقریباً یک ساعت است. یعنی شما ۱ ساعت در آسمان هستید و تجربه پروازی بدون حدومرز را در آسمان ایران تجربه خواهید کرد.

· بالن سواری در ایران و ایستگاه بالن سواری آبسرد در دماوند

دومین ایستگاه بالن سواری در ایران که یکی از مجهزترین، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین ایستگاه‌های بالن سواری در کشور محسوب می‌شود، ایستگاه بالن سواری آب سرد دماوند است. این ایستگاه در فاصله کوتاهی از تهران و بین تهران و فیروزکوه قرار گرفته است و یکی از شلوغ‌ترین و پرطرف‌دارترین ایستگاه‌های بالن سواری کشور است که فاصله آن تا تهران فقط ۶۵ کیلومتر است.

اگر از مبدأ تهران به سمت شمال ایران حرکت کردید، این ایستگاه در سر راه شما قرار گرفته است. آب‌وهوای بسیار خنکی دارد و یکی از بهترین تفریحات و بی‌نظیرترین فعالیت‌ها در روزهای گرم تابستان محسوب می‌شود. نکته جالب و مهیجی که در مورد این ایستگاه بالن سواری باید با آن اشاره کنیم این است که نقطه فرود شما در این پرواز مشخص نیست و همه چیز در زمان فرود بالن به شرایط آب‌وهوایی و همین‌طور جهت وزش باد بستگی خواهد داشت. بالن سواری کردن در این ایستگاه به‌واسطه آب‌وهوای خنک و نسیم ملایمی که به‌صورت شما می‌خورد، می‌تواند بسیار دلچسب و پرخاطره باشد. البته در مورد نقطه فرود به هیچ عنوان نگران نباشید. به‌محض اینکه بالن شما بر روی زمین نشست، ماشین‌های آفرود در مکان حضور دارند و شما را به ایستگاه برمی‌گردانند.

پذیرایی در سایت بالن سواری آبسرد

در زمان شروع پرواز و در ابتدای ورود شما به سایت، با نوش‌جان‌کردن آبمیوه و صبحانه از شما پذیرایی شده و در حین خوردن صبحانه، نکات مهم و ضروری که در زمان پرواز باید به آن دقت کنید از سوی و خلبان و پرسنل پرواز به شما گوشزد خواهد شد. سپس شما را در گروه‌هایی پنج‌نفره سوار بالن می‌کنند و با درنظرگرفتن شرایط آب‌وهوایی و جوی تقریباً ۳۰ دقیقه الی ۶۰ دقیقه بالن شما در آسمان پرواز خواهد کرد.

بالن سواری در ایران

اینکه نقطه فرود شما مشخص نباشد، یکی از مهیج‌ترین اتفاقاتی است که در این ایستگاه بالن سواری رخ می‌دهد. اگر کمی شانس با شما همراه باشد و آب‌وهوای منطقه بدون مه و ابر و مشکلات جوی پیش‌بینی شود، شما در این پرواز می‌توانید تصاویری کمتر دیده شده و بی‌نظیر از قله دماوند و سلسله کوه‌های البرز را مشاهده کنید. ضمن اینکه حضور دسته‌های پرندگان و عبور آن‌ها از کنار شما، می‌تواند یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین اتفاقات این بالن سواری محسوب شود.

· بالن سواری در ایران و ایستگاه بالن سواری گرگان

سومین ایستگاه بالن سواری در شهر زیبا و جذاب گرگان قرار دارد که اگر تصمیم گرفتید به شمال ایران بروید و مسیر شما از شرق عبور می‌کرد، این ایستگاه در سر راه شما قرار خواهد داشت. شهر گرگان یکی از شهرهای خوش آب‌وهوا و گردشگرپذیر است که جاذبه‌های متعدد تفریحی و تاریخی دارد. در میان جاذبه‌های تفریحی آن بالن سواری هم جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. تفریحی بسیار مهیج و دوست‌داشتنی که می‌تواند خاطره‌ای متفاوت از سفر به گرگان را برای شما رقم بزند.

اگر تصمیم داشتید که در این شهر از تفریح بالن سواری لذت ببرید، اول باید در محور صیاد شیرازی به سمت پارک جدید گرگان حرکت کنید. بعد از اینکه به این پارک رسیدید، ایستگاه بالن سواری شهر در مقابل شما خواهد بود. پرواز بر فراز شهر گرگان و مشاهده طبیعت بکر و سبز این شهر در کنار تماشای شهر از بالا، به‌قدری هیجان‌انگیز است که حتی در تصورتان هم نمی‌گنجد. در این ایستگاه، بالن سواری بدون شک می‌تواند یک تجربه متفاوت باشد، چون تمام امکانات و تجهیزاتی که در این ایستگاه بالن سواری قرار دارند همگی کاملاً نو، جدید و مدرن هستند. به عبارتی شما یک سفر بی‌نقص با ایمنی و امنیت بسیار بالا و مملو از آرامش خاطر را در این ایستگاه بالن سواری تجربه خواهید کرد.

بالن سواری در ایران

· بالن سواری در ایران و ایستگاه بالن سواری مشکین‌شهر

چهارمین ایستگاه بالن سواری که بدون شک افراد کمتری نام آن را شنیده‌اند، ایستگاه متفاوت بالن سواری در مشکین‌شهر است. جالب است بدانید که مشکین‌شهر در حال حاضر به دلیل وجود یکی از سایت‌های بزرگ توریستی در کشور ما، مقصد گردشگران بسیاری است. یک مجموعه کامل تفریحی توریستی با جاذبه‌های متعدد مانند ایستگاه بالن سواری و همین‌طور بزرگ‌ترین و ترسناک‌ترین پل معلق در منطقه خاورمیانه که به‌خوبی می‌تواند شما را غافلگیر کند.

بالن سواری در ایران

این ایستگاه بسیار مجهز سالانه گردشگران زیادی عازم آسمان می‌شوند! اگر به سمت اردبیل زیبا و شمال غرب کشور قصد سفر داشتید، حتماً سری هم به این مجموعه مجهز و عظیم گردشگری بزنید. مجموعه‌ای کاملاً متفاوت که با پل معلق و ایستگاه بالن سواری خود در کنار سایر تفریحات، می‌تواند یک روز کامل شما را از صبح تا شب پُر کند. البته این منطقه توریستی و تفریحی ضعف‌هایی هم دارد که سبب شده برخی از قسمت‌ها در آن غیرفعال باشند. اما تفریحات متنوع آن مانند اسکیت سواری، کالسکه‌سواری، شهربازی، اسب‌سواری، قطار سواری، اتومبیل‌سواری و همین‌طور حضور اقامتگاه‌های متنوعی مانند آلاچیق‌های سنتی در این سایت و در کنار سایر تفریحات سبب شده که این منطقه همچنان هم پرطرف‌دار و پر رفت‌وآمد باشد.

بالن سواری و لذت پروازی بدون بال در آسمان

همان‌طور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کردیم ممکن است سایت‌های بالن سواری دیگری هم در ایران وجود داشته باشند. اما ما در این مطلب ۴ سایت معروف و مشهور و خوش‌نام که بیشتر از سایرین شناخته شده هستند را به شما معرفی کردیم. در انتها باید این مطلب را هم به شما گوشزد می‌کنیم که بالن‌های حاضر در ایستگاه‌های بالان سواری همگی کاملاً ایمن و استاندارد هستند. همچنین بد نیست بدانید که این تفریح شبیه به هیچ تفریح دیگری که تابه‌حال تجربه کرده‌اید نیست. ضمن اینکه به شما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از پرواز به نکاتی که خلبان و خدمه پرواز به شما گوشزد می‌‌کنند، دقت کرده و آن‌ها را رعایت کنید تا ضمن تجربه یک پرواز ایمن و استاندارد، لحظات پرخاطره و دوست‌داشتنی را در کنار دوستان و همراهانتان در پرواز تجربه کنید.

منبع: الی گشت