باستان شناسان قدمت سفال های شهرداری رشت را تعیین می کنند

تی تی خبر : دقایقی پیش بخش خبری ۲۲ شبکه سه سیما خبری در خصوص پیاده راه سازی شهرداری رشت اعلام کرد. بر اساس این خبر در پی انتشار اخباری مبنی بر کشف آثار تاریخی در محدوده شهرداری رشت در حین اجرای پروژه پیاده راه سازی، گروهی سه نفره از باستان شناسان قدمت و ارزش […]

چهره-ی-جدید-شهرداری-رشت-۱تی تی خبر : دقایقی پیش بخش خبری ۲۲ شبکه سه سیما خبری در خصوص پیاده راه سازی شهرداری رشت اعلام کرد.

بر اساس این خبر در پی انتشار اخباری مبنی بر کشف آثار تاریخی در محدوده شهرداری رشت در حین اجرای پروژه پیاده راه سازی، گروهی سه نفره از باستان شناسان قدمت و ارزش سفال های کشف شده در میدان شهرداری را تعیین می کنند.

هرچند این امکان وجود دارد که پس از بررسی های باستان شناسان بی ارزش بودن این اشیا تایید شود اما جای خوشحالی دارد که چنین گروهی تشکیل شده است.

این در حالی است که سخنگوی شهرداری رشت کشف هرگونه عتیقه و اشیای قیمتی را تکذیب کرد و اشیای یافت شده را بقایای آجرهای قدیمی و سفال های شکسته و مخروبه سقف های شیروانی و خانه های قدیمی شهر رشت است که در گذر زمان تخریب و پس از فرو افتادن در مسیرهای تردد مدفون شدند. وی اظهار داشت:این تکه های کوچک اگرچه از نظر هویتی یادآور روزهای کهن شهر رشت است اما از نظر تاریخی و باستانی فاقد ارزش می باشد.