باز هم رشت، باز هم شهردار!

تی تی خبر : پیش تر در مورد اینکه کلان شهر رشت چشم گیلان است و دیگر شهرهای استان به عنوان الگوی مبلمان شهری و مدلی جهت تصمیم گیری به آن نگاه می کنند نوشته ایم و گفته ایم و از عزیزان صاحب رأی و اعتماد مرکز استان، تقاضا کردیم که لطف کنند و در تصمیم […]

تی تی خبر : پیش تر در مورد اینکه کلان شهر رشت چشم گیلان است و دیگر شهرهای استان به عنوان الگوی مبلمان شهری و مدلی جهت تصمیم گیری به آن نگاه می کنند نوشته ایم و گفته ایم و از عزیزان صاحب رأی و اعتماد مرکز استان، تقاضا کردیم که لطف کنند و در تصمیم گیری های خود دقت بیشتری خرج دهند تا بتوانند خطوط شفاف و مناسبی برای دیگر شهرستان ها ترسیم کنند.
فعالان سیاسی و اجتماعی نیک به خاطر دارند که وقتی شورای شهر رشت تصمیم به استیضاح و عزل شهردار سابق گرفتند، ۴ شهر دیگر استان تقریبا در بازه زمانی سه ماهه دست به تغییر شهردار زدند و از مدل هم صنفان خود در مرکز استان پیروی کردند که در برخی از شهرها هم تصمیم به تغییر با اما و اگرها و چالش های کوچکی برای مدیران سیاسی همراه بود.
جهت کمک به آنان که خیلی راحت تصمیم به تغییر مدیریت شهری می گیرند، یک مدل از مراکز شهری اروپایی را به عنوان شاهد مثال می آورم که شهردار آن کلان شهر از سال ۲۰۰۸ تا امروز مدیریت شهری بزرگی همچون لندن را به عهده دارد و همانطور که دوستان شورا قطعا می دانند انتخاب ایشان توسط ۱۵ نفر هم صورت نمی گیرد بلکه تمام مردم لندن که واجد شرایط رأی دادن باشند می توانند در عزل یا نصب ایشان سهیم باشند و در جایی که خرد جمعی حاکم است، مردم رأی بر ابقای مدیر آن هم برای ۹ سال متوالی داده اند!

باقری- ثابت قدم

و یا نصف جهان ایران خودمان که شهرداری به مدت ۱۲ سال در جایگاه شهردار سپاهانی ها مشغول خدمت رسانی بود و به عنوان یک مدل به سایر استان ها معرفی می شد که در یک دوره چهار ساله چندین شهردار به خود می بینند.
حال شورای شهر رشت را چه می شود که این چنین راحت دست به استیضاح و طرح سوال همراه با زمزمه تغییر می زنند و چرا دقت نمی کنند که انتخاب درستی بکنند تا این قدر سریع آقایان شهردار زیر دلشان نزنند و ساز تعویض کوک نکنند!
به نظر می رسد موج رد صلاحیت های انتخابات مجلس، برخی از مخالفان آقای شهردار را هم گرفته است و آنان نیز می خواهند از این گردونه بی نصیب نباشند و قلم قرمزی بر نام مرد ثابت قدم شهرداری رشت بکشند تا هم سر و صدای این تغییر در فضای گرم انتخابات گم شود و از دهن بیوفتد و هم رکورد تغییر شهردار را به نام خود ثبت کنند.
بهتر است دوستان شورای شهر رشت با توجه به نزدیکی به انتخابات تصمیمات شایبه دار نگیرند و اگر نقدی به برنامه های آقای شهردار دارند همچون گذشته در فضایی منطقی و مدیریت شده ختم به خیر کنند تا دودی بلند نشود و به چشم کسی برود که دیگر غده های اشکی شهر رشت در حال خشک شدن است.
البته این وجیزه بر اساس شنیده های جسته و گریخته از تغییر احتمالی شهردار رشت نوشته شده است و در صورت کذب بودن این امر، ارزش و اعتبار دیگری ندارد.

منبع : گیل خبر