بازی های مورد علاقه گربه ها و نحوه انجام آنها

بازی کردن با گربه ها یکی از مهم ترین کار هایی است که سرپرستان گربه ها باید به صورت روزانه انجام دهند. گربه ها انرژی متوسط رو به بالایی دارند و نیاز دارند روزانه فعالیت بدنی داشته باشند. البته در نظر داشته باشید که گربه ها حیوانات بسیار مودی هستند و ممکن است یک روز علاقه زیادی به بازی نشان دهند و حتی پس از چندین ساعت بازی و سرگرمی خسته نشده باشند، و در روز های دیگر هیچ تمایلی به بازی کردن نداشته باشند و دوست داشته باشند کل روز را استراحت کنند. لذا اولین نکته هنگام بازی با گربه ها این است که ببینید آنها در چه مودی هستند.

به گزارش حرف تازه به نقل از پت پارس ، در ادامه باید به شرایط گربه خود برای انتخاب نوع بازی و سرگرمی دقت کنید. بدیهی است که گربه های مسن تر علاقه ای به بازی هایی با فعالیت بدنی زیاد ندارند و ترجیح میدهند به صورت نشسته یا دراز کشیده بازی کنند؛ در حالی که بچه گربه ها و گربه های جوان دوست دارند راه بروند، بپرند، بدوند و بازی هایی با فعالیت بدنی بیشتر را انجام دهند. لذا توجه به این نکته بسیار مهم میباشد. 

در ادامه این نوشته به بررسی بازی هایی میپردازیم که مورد علاقه اکثریت گربه ها بوده و تقریبا همه گربه ها به انجام آنها علاقه مند هستند، پس با ما همراه باشید.  

چرا باید با گربه خود بازی کنیم؟ 

همانطور که گفته شد مهم ترین دلیل برای انجام بازی های مختلف با گربه ها، این است که نیاز آنها به انجام فعالیت بدنی رفع شود. همچنین این کار فواید دیگری نیز دارد که به بررسی آنها میپردازیم: 

بازی با گربه برای خود فرد نیز مزایای زیادی دارد و روح انسان را طراوت میبخشد. در اکثر بازی ها فرد نیز همراه گربه فعالیت بدنی دارد که این موضوع موجب جلوگیری از کسلی و حس خوب فرد خواهد شد. همچنین این کار از ابتلای گربه به افسردگی، اضافه وزن، دیابت، أنواع بیماری های قلبی و دیگر بیماری ها جلوگیری میکند و در نهایت شما گربه سالم تری خواهید داشت.  

در ادامه باید اشاره کنیم که هرچه زمان بیشتری برای بازی با گربه خود بگذارید، ارتباط بین شما و گربه تان قوی تر شده و موجب میشود گربه شما بیشتر شما را دوست داشته باشد. این ارتباط قوی موجب افزایش آموزش پذیری گربه تان نیز خواهد شد و پس ایجاد این حس خوب دو طرفه خواهید دید که گربه تان میتواند در مدت زمان کمتر، مطالب بیشتری را یاد بگیرد.  

در حالت کلی گربه ها حیوانات لجبازی هستند و دوست دارند کار ها را برعکس آنچه شما میگویید و به روش خود انجام دهند، اما با بازی کردن و ایجاد این ارتباط قوی، خواهید دید که گربه تان بیشتر به حرفا های شما گوش خواهد کرد.  

بازی های مورد علاقه گربه ها و نحوه انجام آنها 

بازی های مورد علاقه گربه ها

بازی با نخ های بلند 

یکی از بازی هایی که گربه ها خیلی دوست دارند، بازی با نخ های بلند است. به این منظور شما میتوانید از بند کفش، نخ کاموا، ریشه های بلند و موارد مختلف استفاده کنید تا نظر گربه تان جلب شود. پس از این خواهید دید که میتوان با استفاده از یک نخ یا بند حدودوا دو متری (یا کمتر)، گربه را برای ساعت های زیادی سرگرم کرد.  

بازی قایم باشک 

قایم باشک جزو بازی هایی است که همه حیوانات خانگی آن را دوست دارند. شما میتوانید از طریق آموزش ها و روش های مختلف به گربه تان یاد دهید در نقاط مختلف خانه پنهان شود تا شما او را پیدا کنید. انجام این بازی به صورت برعکس نیز امکان پذیر است. میتوانید خودتان قایم شوید و با صدا کردن نام گربه تان، از او بخواهید که دنبال شما بگردد و در نهایت شما راذپیدا کند. در هنگام انجام این بازی دقت کنید که هیچ چیز موجب ترساندن گربه تان نشود.  

بازی با توپ  

بازی با توپ های بزرگ و کوچک نیز یکی دیگر از بازی هایی است که مورد علاقه اکثر حیوانات خانگی بوده و میتواند آنها را برای ساعت های زیادی سرگرم کند. شما میتوانید توپ یا توپ ها را پرتاب کنید و از گربه تان بخواهید آنها را پیدا کرده و برای شما بیاورد. این بازی یکی از بازی هایی است که نیاز به فعالیت بدنی بالایی داشته و برای انجام با بچه گربه ها و گربه های جوان مناسب تر است.  

بازی با اسباب بازی 

اسباب بازی های مختلفی برای حیوانات خانگی و از جمله گربه ها در فروشگاه های مختلف موجود هستند که میتوانند گربه شما را برای چندین ساعت سرگرم کنند. بازی با این اسباب بازی ها میتواند به صورت تنهایی نیز انجام شود و برای بازی گربه با اسباب بازی هایش نیازی به وجود فرد دیگری نیست. این اسباب بازی ها با توجه به نیاز ها و علاقه مندی گربه ها طراحی شده اند و میتوانند یکی از بهترین گزینه ها برای بازی کردن باشند. شما میتوانید این اسباب بازی ها را به عنوان تشویقی برای گربه خود تهیه کنید و او را خوشحال کنید.  

اپلیکیشن ها 

شاید برای شما هم جالی و عجیب باشد که برنامه نویسان موبایل و کامپیوتر بازی های مختلفی را طراحی کرده اند که شما میتوانید آنها را همراه با گربه خود انجام داده و او را سرگرم کنید. این بازی ها برای گربه های مسن و گربه هایی که به هر دلیلی نمیتوانند و یا دوست ندارند که فعالیت بدنی سنگین و زیاد داشته باشند، بسیار مناسب هستند.  

بازی هایی مانند crazy cats, cat fishing, cat fishing2, cat alone, cat play ground و … میتوانند به این منظور استفاده شوند. 

بازی های مورد علاقه گربه ها و نحوه انجام آنها 

پرش  

پرش یکی از فعالیت های مورد علاقه گربه هاست. آنها دوست دارند از روی اجسام مختلف بپرند و این کار حس خوبی به آنها میدهد. شما میتوانید برای بازی با آنها، از اجسام مختلف به عنوان مانع استفاده کنید و به گربه تان بگویید از روی آنها بپرد. با این بازی میتوانید گربه خود را برای ساعات زیادی سرگرم کرده و انرژی او را تخلیه کنید.  

بازی با جعبه های مختلف 

اگر شما هم در خانه خود از گربه نگهداری میکنید، حتما دیده اید که آنها دوست دارند در مکان های کوچک و بزرگ خود را جای دهند. این کار یکی از سرگرمی های آنهاست و به این منظور شما میتوانید از جعبه های مختلف مانند جعبه کفش استفاده کنید. جعبه های مختلف را جلوی گربه خود قرار دهید و ببینید که با چه تلاشی، دوست دارد خودش را داخل آن جعبه جا کند.  

نکات مهمی که هنگام بازی با گربه ها باید رعایت کنید: 

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، مهم ترین نکته در این زمینه این است که نوع بازی را با توجه به شرایط گربه خود انتخاب کنید و از انجام بازی هایی که موجب ناراحتی و إحساس بد در گربه تان میشود، خودداری کنید. برای بازی با گربه تان، اسباب بازی مناسب انتخاب کنید، محل بازی را با دقت بررسی کنید تا چیزی نباشد که موجب آسیب رساندن به گربه تان شود، سعی کنید بازی ها را در زمانی انجام دهید که گربه تان انرژی لازم را برای بازی کردن داشته باشد.  

همچنین دقت کنید که در محل انجام بازی وسیله شکستنی وجود نداشته باشد که هم موجب خسارت شده و هم به گربه تان آسیب برساند. پس از مدتی بازی کردن و داشتن فعالیت بدنی، به گربه تان استراحت بدهید و اجازه دهید انرژی خود را بازیابی کند؛ در نهایت دقت کنید که مواد شیمیایی یا مواد سمی خطرناک در محل انجام بازی وجود نداشته باشد که موجب آسیب به گربه تان نشود.