بازگشایی مرزهای ژاپن | ژاپن گردشگری آزمایشی را آغاز می کند!

همان‌طور که میدانید کشور ژاپن یکی از کشورهای مطرح در زمینه توریسم و گردشگری می‌باشد و بخش بزرگی از اقتصاد این کشور وابسته به صنعت توریست آن است.

به گزارش حرف تازه ، همان‌طور که میدانید کشور ژاپن یکی از کشورهای مطرح در زمینه توریسم و گردشگری می‌باشد و بخش بزرگی از اقتصاد این کشور وابسته به صنعت توریست آن است. با این حال، کشور ژاپن از سال ۲۰۲۰ تا به امروز، به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، مرزهای خود را به روی جهانیان بسته بود و امکان سفر به این کشور وجود نداشت و مقامات ژاپن سیاست‌های سخت‌ گیرانه‌ای را در این زمینه اعمال کرده بودند. اما اخیراً خبر بازگشایی مرزهای ژاپن از سوی مقامات این کشور تأیید شد و از همین رو اکنون بازگشایی مرزهای کشور ژاپن در مرحله آزمایشی قرار گرفته است.

بازگشایی مرزهای ژاپن

بازگشایی مرزهای ژاپن پس از دو سال

به نقل از منبع خبری گاردین، دولت ژاپن در یک بیانیه رسمی اعلام کرده است که قصد دارد پیش از بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران بین المللی، در ماه می برنامه بازگشایی مرزهای ژاپن به صورت آزمایشی را در دستور کار خود قرار دهد و این پروژه را در قالب تورهای محدود تا مدتی به انجام خواهد رساند تا بتواند از وضعیت کرونا و شیوع این بیماری اطمینان حاصل نماید و پس از آن به طور کلی مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز نماید.

همان‌طور که اشاره کردیم، صنعت گردشگری را می‌توان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد ژاپن در نظر گرفت که با شیوع ویروس کرونا به طور کلی مختل شده بود و دولت ژاپن به صورت سخت‌گیرانه از ورود گردشگران و توریست‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کرد. این سیاست‌ها دقیقاً از سال ۲۰۲۰ شروع شده بود و تا همین چند روز اخیر ادامه داشت.

اما اکنون خبر بازگشایی مرزهای ژاپن به صورت آزمایشی توسط مقامات این کشور مورد تایید قرار گرفته است و قوانین و مقررات ورود گردشگران به این کشور کمی ساده‌تر از قبل شده است. در حال حاضر، کشور ژاپن به دانشجویان و برخی از مسافران تجاری به صورت آزمایشی اجازه ورود به خاک این کشور را داده است. این در حالی است که طبق این بیانیه، ورود گردشگران انفرادی به این کشور همچنان ممنوع خواهد بود.

آمار نشان می‌دهد که وضعیت گردشگری ژاپن با شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال گذشته رسیده بوده است و با این حال، هنوز هم ژاپن قصد ندارد تا به طور کامل مرزهای خود را باز کند.

ژاپن در خرداد ماه

آژانس گردشگری بین المللی ژاپن طی خبری اعلام کرد که بازگشایی مرزهای ژاپن به صورت آزمایشی از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. در طی این برنامه، به تورهای کوچک گردشگری این اجازه داده می‌شود تا برای بازدید و گردش به کشور ژاپن بروند و مقامات ژاپن با بررسی وضعیت مهار ویروس کرونا و اطمینان از شرایط مطلوب، برای از سرگیری صنعت گردشگری این کشور تصمیم گرفته و برنامه‌ریزی نمایند.

چه افرادی مجاز به شرکت در برنامه آزمایشی بازگشایی مرزهای ژاپن خواهند بود؟

طی اخباری که از سوی مقامات ژاپن به دست آمده است، گردشگران و علاقه‌مندانی که واکسن سه گانه خود را دریافت کرده باشند و همچنین از کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، تایلند و سنگاپور قصد بازدید از این کشور را داشته باشند، مجاز خواهند بود تا در این تورها شرکت کرده و در این کشور به عنوان گردشگر اقامت کوتاه مدت داشته باشند. همچنین، پیش بینی می‌شود که مجریان همراه تورها به صورت دائمی همراه این گردشگران در کشور ژاپن باشند تا بتوانند از این طریق در صورت نیاز اقدامات اضطراری در رابطه با مهار ویروس کرونا را انجام داده و افراد نیز ملزم به پیروی از دستور العمل‌ها و برنامه‌ها هستند.

همچنیـن، فومیو کیشیدا نخست وزیر کشور ژاپن، در اوایل ماه جاری در شهر لندن بیان کرد که در ماه ژوئن قرار است کنترل مرزی ژاپن را با کشورهای ثروتمند کاهش دهد، با این حال جزئیات و اطلاعات پیرامون بیشتری درباره برنامه زمانی برای بازگشایی مرزهای ژاپن به صورت کامل برای گردشگران ارائه نداد. همچنین، خوب است بدانید که کشور ژاپن در سال ۲۰۱۹، ژاپن میزبان ۳۱.۹ میلیون بازدید‌کننده خارجی بود که همه این بازدید‌کنندگان مبلغی بالغ بر ۴.۸۱ تریلیون ین و به عبارتی۳۷.۲ میلیارد دلار در این کشور هزینه کردند.

معماری ژاپن

در پی بیانیه‌ای که از جانب دولت ژاپن اعلام شده است، احتمال می‌رود این کشور در ماه‌های آینده پذیرای گردشگران ۹۸ کشور از جمله کشور فرانسه باشد و مرزهای خود را به صورت آزمایشی بر روی مردم این کشورها بگشاید. همچنین، مقامات ژاپن اعلام کردند که گردشگران تنها به صورت گروهی می‌توانند به این کشور سفر کنند و سفر انفرادی به این کشور امکان پذیر نخواهد بود. کشور ژاپن قصد دارد در برنامه بازگشایی مرزهای ژاپن خود تنها به گردشگران کشورهایی اجازه ورود دهد که وضعیت همه گیری کرونا در آن‌ها ضعیف بوده و تقریباً بهبود یافته‌‌اند. این کشورها عبارت‌اند از فرانسه، انگلیس، اسپانیا، آمریکا، کانادا و مالزی.

شرایط ورود آزمایشی گردشگران به ژاپن چیست؟

مقامات ژاپن اعلام کرده‌اند که ژاپن با افزودن ناها در اوکیناوا که در جنوب این کشور واقع شده است و شین چیتوسه در هوکایدو که در شمال این کشور واقع شده است، قصد دارد پذیرش پروازهای بین المللی را به هفت فرودگاه در کشور افزایش دهند. همچنین، یکی از اصلی‌ترین شرایط برای ورود گردشگران به کشور این است که تست همه آن‌ها منفی باشد و این احتمال وجود دارد که از برخی گردشگران در ابتدای ورود آن‌ها تست کرونا گرفته شود. برخی از افرادی که از کشورهای خاصی به ژاپن سفر می‌کنند این فرصت را دارند تا بدون آزمایش اضافی و قرنطینه سه روزه وارد کشور ژاپن شوند.

پارک اوئنو در توکیو

 سؤالات متداول

  •  شرایط ورود به ژاپن در برنامه آزمایشی گردشگری آن چیست؟

از اصلی‌ترین شرایط کشور ژاپن این است که گردشگران باید تست کرونای منفی خود را ارائه دهند.

  •  تاریخ آغاز برنامه گردشگری آزمایشی ژاپن چه زمانی خواهد بود؟

این برنامه در ماه می ‌آغاز خواهد شد.

  • آیا همه کشورها امکان ورود به خاک کشور ژاپن را در برنامه آزمایشی این کشور خواهند داشت؟

خیر، در این برنامه تنها برخی از کشورهایی که در مهار ویروس کرونا به خوبی عمل کرده ‌اند و بهبود یافته‌اند، می‌توانند حضور داشته باشند.

نتیجه گیری

ژاپن یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین توریست‌های سراسر جهان می‌باشد که تا قبل از کرونا، جمعیت گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کرد. اکنون که خبر بازگشایی مرزهای ژاپن تأیید شده است، انتظار می‌رود که به زودی شاهد بازگشایی کامل مرزهای این کشور به روی گردشگران باشیم. پیشنهاد می‌دهیم برای پیگیری اخبار مربوط به صنعت گردشگری با آژانس الی گشت همراه باشید.

منبع: الی گشت