از رضایت از عملکرد مسعود نصرتی تا انتقاد از پیاده راه و خط ویژه و تاکید بر راه اندازی مرکز کنترل ترافیک
حرف تازه – در دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت موضوع بازنگری پیاده راه فرهنگی و خط BRT رشت مورد بررسی قرار گرفت. اسماعیل حاجی پور: خط ویژه و پیاده راه آن چیزی نیست که در شورای گذشته مصوب شد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با ابراز تاسف […]
حرف تازه – در دهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت موضوع بازنگری پیاده راه فرهنگی و خط BRT رشت مورد بررسی قرار گرفت.
اسماعیل حاجی پور: خط ویژه و پیاده راه آن چیزی نیست که در شورای گذشته مصوب شد
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با ابراز تاسف از زلزله کرمانشاه و جان باختن تعدادی از هموطنان اظهار کرد: با لرزیدن کرمانشاه قلبهای ما نیز لرزید و بار دیگر حوادث تلخ زلزله رودبار گیلان برایمان تداعی شد.
اسماعیل حاجی پور افزود: زلزله سال ۶۹ رودبار به مراتب سهمگین تر از زلزله کرمانشاه بود و از صمیم قلب این حادثه دلخراش را به مردم کرمانشاه تسلیت می گویم.
وی با قدردانی از همراهی از رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان در خصوص راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهر رشت تصریح کرد: اقدام اخیر رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در خصوص دوچرخه سواری تاثیر خوبی در گسترش این فرهنگ دارد و همه باید عادت کنیم در سفرهای درون شهری از دوچرخه استفاده کنیم و یقینا اینکار در رفع مشکلات ترافیکی نقش مهمی دارد.
حاجی پور با اشاره به اینکه شهردار رشت در جلسه امروز کمیسیون ترافیک حضور پیدا می کند افزود: خط ویژه و پیاده راه در واقع آن چیزی نیست که در شورای گذشته مصوب شد و متاسفانه به زیر ساختها توجه نشده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه بازار بخش مهمی از شهر است تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس با حمایتهای بازار رشت کامیونهای حامل کمک به جبهه ها اعزام می شدند و در شرایط فعلی برای رفع مشکل بازار باید کوشید.
حاجی پور با اشاره به نقش موثر مشاوران در اجرای پروژه ها گفت: نظر مشاوران به منظور اجرای بهتر پروژه ها بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت خاطر نشان کرد: به راه اندازی هر چه سریعتر مرکز کنترل ترافیک تاکید داریم و این اقدام باید با در نظر گرفتن مصوبات قانونی انجام شود.
رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت با قدر دانی از همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان افزود: با نیروی انتظامی بیگانه نیستیم و نیروی انتظامی را از خودمان می دانیم .
حاجی پور در خصوص بازنگری پروژه پیاده راه و BRT رشت بیان کرد: باید هر چه سریعتر نقایص مربوط به پیاده راه و BRT بررسی شود و با اقدامات مورد نیاز به گونه ای عمل شود که منافع همه مردم شهر در آن لحاظ گردد.
فرامرز جمشیدپور: بسیاری از بن بست های اطراف پیاده راه قابلیت بازگشایی دارد
معاون عمرانی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: قرار بود پیاده راه در دو فاز اجرایی شود و مباحثی همچون پاساژ جفرودی و… که در آن واقع است تعیین تکلیف شوند.
فرامرز جمشیدپور به کوچه های بن بست داخل پیاده راه فرهنگی اشاره و گفت: بسیاری از این کوچه ها قابلیت بازگشایی دارد و این اقدام موجب می شود تا دیگر خودروها وارد پیاده راه نشوند.
جمشیدپور در خصوص راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بیان کرد: رئیس کمیسیون ترافیک شورا و راهنمایی رانندگی با جدیت پیگیر این مبحث هستند و ان شاءا… طی هفته های آینده می توانیم کلا این مباحث را بررسی و به سرانجام برسانیم.
معاون عمرانی شهرداری رشت با اذعان به اینکه در خصوص هوشمند سازی شهر برنامه ریزیهایی انجام شده است گفت: شهردار رشت در تلاش برای جذب سرمایه گذار است و مبحث فیبر نوری و دوربینها نیز در این مبحث دیده شده و امیدواریم با نصب تجهیزات و دوربینها به زودی زیر ساختهای مورد نیاز شهر هوشمند را فراهم کنیم .
اسماعیل حاجی پور : از عملکرد شهردار رشت در این مدت رضایت دارم
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با قدردانی از پیگیریهای مونا ابروفراخ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رشت گفت: اعتباری که اخیرا فرمانداری رشت مصوب کرده است برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: شهردار رشت به خوبی در حال مدیریت کردن است و بنده نیز قبلا شهردار بودم و با تمام مشکلات پیرامون آن آگاهی دارم.
حاجی پور پرسنل شهرداری را پایه های مجموعه دانست و بیان کرد: تا کنون از عملکرد شهرداری رشت راضی بوده ام.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه باید مباحث مالی پیگیری شود گفت: اعتبار اختصاص یافته از سوی فرمانداری رشت باید پیگیری شود.
یدالله حسینی: حدود ۷ سال پیگیر راه اندازی مرکز کنترل ترافیک بوده ایم
مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: حدود هفت سال است که پیگیر این موضوع هستیم .
یدالله حسینی افزود: پراکندگی عملکرد در این خصوص فراوان بوده و وزارت کشور در نهایت برای کل کشور مصوباتی در این موضوع ابلاغ نمود.
وی با اشاره به اینکه امکانات مرکز کنترل ترافیک با حق مالکیت شهرداری در اختیار پلیس راهور گذاشته شده است تصریح کرد: در حال حاضر امکانات مورد نیاز مهیا و فقط منتظر گرفتن کد گذر واژه از سوی پلیس راهور به منظور بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک هستیم.
اسماعیل حاجی پور: شهردار رشت موجب صمیمیت و اتحاد بین پرسنل شهرداری رشت شده است / هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید
رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز گفت: باید طرحها و پیشنهادها واقعی باشد و از رویا پردازی جلوگیری شود.
وی افزود: شهردار رشت موجب صمیمیت و اتحاد بین پرسنل شهرداری رشت شده و بنده موافق این مبحث هستم و هر اندازه که این روحیات در شهرداری گسترش پیدا کند یقینا مشکلات برطرف و امور مربوطه با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.
حاجی پور بیان کرد: هر کسی بخواهد به حریم شهرداری تعرض کند پاسخش را خواهد شنید و شهرداری رشت در حال حاضر بیشترین خدمات شهری را ارائه می کند و باید آستینها را بالا بزنیم تا به هدف نهایی برسیم.
رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت با بیان اینکه پرسنل توانمندی در مجموعه شهرداری رشت حضور دارند که باید از ظرفیت آنان استفاده شود تصریح کرد: باید جلسه مشترکی با مشاورین در خصوص بازنگری پیاده راه برگزار شود.
رضا نادم : امیدواریم اعضای شورا و مدیران شهرداری به کمپین سه شنبه های بدون خودرو بپیوندند
مشاور کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز اظهار کرد: کمپینی به نام سه شنبه های بدون خودرو وجود دارد و ان شاءا… اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت بعد از این روزهای سه شنبه بدون خودرو به محل کار خود بروند.
رضا نادم افزود: در بحث بازنگری پیاده راه باید تمامی گروههای ذینفع شناسایی شوند.
رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان: در پیاده راه به علت عدم توجه به مباحثی همچون ایجاد پارکینگها شاهد مشکلاتی هستیم
رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان در این جلسه گفت: توجه ویژه به حمل و نقل عمومی در شرایط فعلی در تمام دنیا از ضروریات است.
محمد رضا محمدی افزود: بسیاری از شهرهای کشور به سمت ایجاد پیاده راه در حرکت هستند اما متاسفانه به علت عدم توجه به مباحثی همچون ایجاد پارکینگها و….در پیاده راه رشت شاهد بروز مشکلاتی هستیم.
مرکز کنترل ترافیک باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد
وی بیان کرد: در خصوص مرکز کنترل ترافیک نیز با تاخیر ورود کرده ایم و اینکار باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
محمدی ایجاد مراکز کنترل ترافیک را جزو وظایف شهرداریها دانست و بیان کرد: در صورت فراهم شدن تجهیزات آمادگی داریم که از فردا در مرکز کنترل ترافیک مستقر و مشغول فعالیت شویم .
مسعود نصرتی : در تمام دنیا طرحها بر اساس نیاز روز در دست بازنگری است
شهردار رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون ترافیک گفت: وضعیت درآمدی شهرداریهای کشور مناسب نیست و صنعت ساختمان نیز فعال نیست.
مسعود نصرتی افزود: در رشت جدای اینکه در زیر ساختها با کمبود مواجه هستیم بدهی های فراوانی هم شهرداری دارد و ما نمی توانیم کارهای عجیب و غریب انجام دهیم .
وی با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در رشت گفت: از راهور استان تقاضا داریم امکاناتی که در این زمینه در اختیار دارد به مکان فعلی انتقال دهد تا با اعمال مدیریت عالی بیشترین خدمات دهی به شهروندان صورت بگیرد .
نصرتی افزود: مرکز کنترل ترافیک نیازمند کد گذر واژه است و اینکار نیازمند مساعدت پلیس راهور می باشد.
شهردار رشت با اذعان به اینکه رشت شهر گردشگرپذیر است گفت: در شرایط فعلی تمام گردشگرانی که به نوعی وارد رشت میشوند جرائم آنان ثبت و ضبط نمی شود و ان شاءا… با آغاز فعالیت مرکز کنترل ترافیک یک نظم ترافیکی خوبی ایجاد شود.
وی در خصوص وضعیت پیاده راه و BRT افزود: یا باید زیر ساختها را ایجاد و تکمیل کنیم و یا اینکه مجددا در پیاده راه بازنگری نموده و مشکلات ایجاد شده را مرتفع کنیم.
نصرتی با بیان اینکه متاسفانه تراموا برای رشت در سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شده است تصریح کرد: فعلا این مصوبه حاکم است و تراموا بر اساس مصوبه وزارت کشور فعلا در رشت نباید اعمال شود.
وی افزود: در خصوص پیاده راه با دوستان حوزه ترافیکی و صاحب نظران مباحثی مطرح و بررسی شده و حتی از نظرات رانندگان تاکسی به عنوان حوزه عمومی هم جویا شده ایم.
شهردار رشت با بیان اینکه ذینفعان باید در خصوص پیاده راه و… نظراتشان را بگویند گفت: در تمام دنیا طرحها بر اساس نیاز روز در دست بازنگری است و مدیریت شهری موظف است بطور دائم شهر را کنترل و اصلاحات مورد نیاز را انجام دهند.
نصرتی بیان کرد: بنده معتقدم هیچ کسی کار اشتباهی انجام نداده و به مقتضیات آن روز باید چنین اقداماتی در پیاده راه انجام می گرفت و حالا هم باید بر اساس نظرات روز بازنگری در خصوص پیاده راه باید انجام شود.
مهیار عربانی: سرعت گیرهای متعدد در رشت یکی دیگر از مشکلات است
یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز گفت: متاسفانه اجرای BRT در رشت به ده سال آینده موکول شده است.
مهیار عربانی افزود: در خصوص ایجاد پارکینگهای طبقاتی در رشت نیازمند حضور سرمایه گذار هستیم و بنده معتقدم نباید با موضوع نداشتن تراموا تا ده سال آینده موافقت کنیم.
وی بیان کرد: در جلسه امروز رئیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طی مدت ۴۸ ساعت می تواند گذر واژه مورد نیاز مرکز کنترل ترافیک را بگیرد را بگیرد و ای کاش این موضوع جلوتر مطرح و اجرایی می شد.
عربانی با اشاره به وجود سرعت گیرهای متعدد در رشت گفت: این مبحث یکی دیگر از مشکلات پیش رو است.
اسماعیل حاجی پور: معتقدم باید حق رشت را بگیریم
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در ادامه جلسه گفت: بنده هم معتقدم باید حق رشت را بگیریم و در دیدار اخیر با نوبخت معاون رئیس جمهور این مبحث را مطرح کردم .
حجت جذب: وجود نوار حفاری های متعدد موجب نارضایتی شهروندان شده است
حجت جذب یکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: وجود نوار حفاریهای متعدد در رشت از جمله موضوعاتی است که موجب نارضایتی شهروندان شده و چند ماهی است که در سطح رشت دیده می شود.
حجت جذب افزود: طولانی شدن پروژه ها مردم را ناراحت و حساس کرده است.
رضا رسولی : نباید موکول شدن تراموا به ده سال آینده را بپذیریم
نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز گفت: مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد بسیار کلیدی و مهم هستند و باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.
رضا رسولی افزود: متاسفانه به علت عدم دقت مدیر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت از داشتن انبوه بر در رشت طی ده سال آینده محروم شدیم و باید با وی برخورد شود.
وی بیان کرد: بحث حمل و نقل ریلی یک مبحث پدافندی است و بعلت از دست دادن مبحث تراموا واقعا ناراحت و عصبی هستم و تقاضا دارم تسلیم این طرح نشویم و برای دفاع حقوق شهر تلاش کنیم.
نائب رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه باید سریعا خطوط ویژه در کریدورهای مصوب رشت اجرایی شود گفت: مردم رشت مظلوم هستند و ما نباید موکول شدن تراموا به ده سال آینده را بپذیریم .
رسولی پرسنل پلیس راهور را طلایه داران کنترل ترافیک رشت دانست و گفت: با تحویل دادن مرکز کنترل ترافیک به هر نهادی کاملا مخالفم چون تمام هزینه های راه اندازی این مرکز از بیت المال و جیب مردم تامین شده است.
وی افزود: بنده معتقدم که نداشتن مرکزکنترل ترافیک بهتر از سپردن مالکیت آن به یک نهاد خصوصی می باشد.
نائب رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت بیان کرد: قطعا پیاده راه رشت نیازمند ارزیابی است و شهر محل تعاملات اجتماعی است و نا همگونی اجتماعی بزرگترین مشکل فعلی رشت می باشد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساختها در رشت تصریح کرد: باید اختلالاتی که با سوء مدیریت و عدم اجرای طرح های ترافیکی در رشت ایجاد شده است را برطرف و نباید همه مشکلات ترافیکی و… را به پیاده راه نسبت دهیم.
رسولی در خاتمه گفت: اگر مجددا در پیاده راه شاهد حضور و تردد خودروها باشیم در واقع به عقب بازگشته ایم و بنده معتقدم بجای اینکار باید روی ساماندهی مشاغل تمرکز کنیم.
ارسال دیدگاه