حجت الاسلام ولی عادلی :

بازسازی ۹۰ درصد بقاع متبرکه گیلان

تی تی خبر (حرف تازه) : مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از بازسازی ۹۰ درصد بقاع متبرکه این استان خبر داد. حجت‌الاسلام ولی عادلی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ماه شعبان از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و امیدواریم از فضائل الهی این ماه بیشتر بهره‌مند شویم. وی با اشاره به بازسازی […]

تی تی خبر (حرف تازه) : مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از بازسازی ۹۰ درصد بقاع متبرکه این استان خبر داد. حجت‌الاسلام ولی عادلی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ماه شعبان از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و امیدواریم از فضائل الهی این ماه بیشتر بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به بازسازی بقاع متبرکه گیلان تصریح کرد: بیشتر بقاع متبرکه استان نیازمند بازسازی و تعمیرات بودند و به تناسب درآمدی که از نذورات مردمی دارند اقدام به بازسازی آنها شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، بقاع متبرکه امامزاده ابراهیم، امامزاده اسحاق و… را از جمله مکان‌هایی دانست که نیازمند ترمیم و بازسازی هستند و ادامه داد: بازسازی ۹۰ درصد بقاع متبرکه گیلان در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه برخی از موقوفات گیلان نذر بازسازی اماکن مقدس می‌شود، ادامه داد: برخی از مغازه‌های اطراف حرم بقعه فاطمه اخری(س) رشت نیز به نیت بازسازی وقف شده‌اند و اجرای نیت واقفان امری ضروری بوده و اگر نیت واقفان انجام کارهای بازسازی بقاع متبرکه باشد باید در همان نیت موقوفات هزینه شود.
عادلی به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها نقش موثری در گسترش و معرفی فرهنگ وقف ایفا می‌کنند و در این راستا نیز تاکنون رسانه‌های استان همکاری خوب و سازنده‌ای با اداره کل اوقاف گیلان دارند.
وی یکی از راه‌های مبارزه با جنگ نرم دشمنان را ترویج باورها و اعتقادات دینی‌ و ‌مذهبی دانست و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های فرهنگی‌‌ و مذهبی در بقاع متبرکه استان برای معرفی و گسترش بیشتر ارزش‌های دینی و مذهبی برگزار می‌شود.
عادلی مردم گیلان را دارای اعتقادهای مذهبی بسیار قوی عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی در بقاع متبرکه استان موجب حضور گسترده‌تر مردم در اماکن مذهبی می‌شود.
وی با اشاره به برخی از خرافه‌پرستی‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود به روشنگری درباره چنین موضوعاتی نیز پرداخته می‌شود.