بازدید معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از سرای محله حمیدیان

حرف تازه : معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از سرای محله حمیدیان بازدید کرد. به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت، علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، مریم فهمیده سرپرست روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و عادل اعتمادی کارشناس فرهنگی این سازمان از […]

حرف تازه : معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت از سرای محله حمیدیان بازدید کرد.

به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت، علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، مریم فهمیده سرپرست روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و عادل اعتمادی کارشناس فرهنگی این سازمان از سرای محله حمیدیان  بازدید کردند.

علی خلیلی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در این بازدید اظهار داشت: باید در این سرا فرصتی برای ارائه هنرهای اهالی محل فراهم شود .

وی استاندارد سازی  آموزشها براساس شاخص های سازمان فنی و حرفه ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید آموزشها به نحوی باشد که آموزش دیدگان بتوانند در آزمون های ادواری  سازمان فنی حرفه ای قبول شوند و باید به شرکت کنندگان در کلاسها نسبت به برگزاری آزمون های سازمان فنی و حرفه ای اطلاع رسانی شود.

خلیلی رایزنی با مساجد و مدارس مستقر در منطقه برای همکاری با سرای محله را مورد تاکید قرار داد و افزود: فعالیتها اولویت بندی شوند تا بتوان با امکانات موجود بهترین خدمات را به مردم محل ارائه داد.

وی استفاده از روشهای تبلیغاتی برای شناسایی سرای محله به مردم را لازم و ضروی دانست و تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی در این بخش بسیار موثر است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت ارزیابی از پایان دوره های آموزشی را لازم عنوان کرد و افزود: از شرکت کنندگان در این کلاسها نظرسنجی در مورد نحوه تدریس و کیفیت محتوای کلاسها انجام شود .

وی تاکید کرد: نمودار سنی و جنسیتی شرکت کنندگان تهیه شود و گزارش های ماهیانه عملکرد به سازمان فرهنگی ارائه شود چرا که محصول کار باید به خروجی اثربخش تبدیل شود.

خلیلی برگزاری کلاسهای آموزشی براساس تقاضا و نیاز سنجی در محله را مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه ریزی برای استقبال آقایان از سرای محلات انجام شود و کلاسهای آموزشی مورد نیاز آنها مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه هدف سرای محلات استعداد یابی و مردمی کردن فعالیتهای اجتماعی فرهنگی  است گفت: می توان در سرای محلات با تعامل نزدیک با مردم مشکلات را دقیق تر شناخت و باید این سراها به صورت پل ارتباطی بین مردم و شهرداری منطقه عمل کنند و مشکلات از طریق این سراها به  شهرداری منتقل شود.

ساره دژکام مسئول خانه سلامت سرای محله حمیدیان در این جلسه با اشاره به برگزاری کلاسهای رایگان در این سرای محله  اظهار داشت: سعی کردیم تا تنوع کلاس ها را افزایش دهیم تا برای هر نوع ذائقه ای علاقه مندی ایجاد کنیم.

وی برگزاری دوره های روان شناسی (مشاوره فردی و گروهی)، کلاس بهداشت( بهداشت فردی و گروهی) ، کلاس رابطین بهداشت(تغذیه مناسب؛ پیشگیری از دیابت و چاقی و..)، کلاس مادر و کودک، اهدای عضو ،اطفاء حریق ، کمکهای اولیه از جمله کلاسهای رایگان در سرای محله حمیدیان عنوان کرد.

مسئول خانه سلامت سرای محله حمیدیان با بیان اینکه کلاس های هنری در این سرا با کمترین هزینه (۲۵۰۰ تومان) برگزار می شود گفت: کلاسهای هنری چون چرم دوزی، آینه کاری روی سفال، گل سازی فلزی، نقطه کوبی، نوپ دوزی، گلیم، فرش، خیاطی، کاموا بافی برگزار می شود.

وی برگزاری کلاسهای نقاشی، خلاقیت، ریاضی و بازی، قصه گویی، قرآن ، زبان از جمله کلاسهایی که در بخش کودکان برگزار می شود برشمرد و تصریح کرد: کلاسهای کودکان برای گروه سنی ۴ تا ۶ سال برگزار می شود.

دژکام تصریح کرد: کلاسهای تفسیر آزمایش و رابطین بهداشت از دیگر کلاسهایی که در این سرای محله برگزار می شود و شایان ذکر است که پس از برگزاری کلاسهای اهدای عضو، کارتهای اهدای عضو برای شرکت کنندگان صادر می شود.

وی یکی از مشکلات سرای محله را دوری مکان عنوان کرد و گفت: این امر توسط مراجعه کنندگان به ما گفته می شود ؛ باید ذکر شود که بیشتر مراجعه کنندگان ما بانوان و در گروه سنی ۱۸ تا ۴۵ سال هستند.

در این جلسه هر کدام از مربیان به بیان مشکلات حوزه آموزشی خود پرداختند و با هم اندیشی با معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و دیگر کارشناسان حاضر در این جلسه  راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات پیشنهاد شد.

کانال تلگرامی سرای محله حمیدیان :

https://telegram.me/saraymahale311

کانال گزارش خانه های سلامت مناطق پنج گانه

https:// telegram.me/amozeshsalamateshahrvandi

img_3376 img_3378 img_3383 img_3388 img_3391 img_3393 img_3396 img_3397