بازدید فاطمه شیرزاد از روند ساخت مستند بلدیه با حضور در لوکیشن ساختمان ساعت شهرداری رشت

حرف تازه : فاطمه شیرزاد از روند ساخت مستند بلدیه بازدید کرد. سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با حضور در لوکیشن ساختمان ساعت (عمارت تاریخی شهرداری رشت) در جریان روند ساخت مستند داستانی تاریخی بلدیه قرار گرفت. شیرزاد با بیان اینکه کار بزرگی در حال انجام است از زحمات عوامل سازنده این مستند تشکر و قدردانی […]

حرف تازه : فاطمه شیرزاد از روند ساخت مستند بلدیه بازدید کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با حضور در لوکیشن ساختمان ساعت (عمارت تاریخی شهرداری رشت) در جریان روند ساخت مستند داستانی تاریخی بلدیه قرار گرفت.

شیرزاد با بیان اینکه کار بزرگی در حال انجام است از زحمات عوامل سازنده این مستند تشکر و قدردانی کرد و افزود: داستان های تاریخی جذابیت زیادی برای مردم دارند؛ هرچند برخی داستان ها در مواردی ضعف ها و شدت هایی داشته است اما بازهم مردم کارهای تاریخی را می بینند و به این نوع فیلم ها و سریال ها علاقه دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ترکیب کلی عوامل سازنده مستند بلدیه که غالبا جوان هستند و البته برخی از بزرگان نیز در کنار تیم حضور دارند افزود: تجربیات بزرگان و انگیزه جوانان می تواند به روند ساخت این مستند کمک شایانی نماید. 

وی تصریح کرد: مستند بلدیه به نوعی هویت شهر رشت است و این باعث افتخار ما است که جوانانی آمده اند و می خواهند تاریخ شهرشان را به تصویر بکشند.

شیرزاد در پایان گفت : ساخت چنین مجموعه ای جای تقدیر دارد و ما هم باید بیش از این به مستند بلدیه کمک کنیم. البته این موضوع نیازمند نشست های هم اندیشی بیشتری است.

علیرضا جوقه دوست هم با بیان اینکه در این مجموعه سعی بر آن بوده است تا چهره های بازیگران نزدیک به چهره های واقعی افراد باشد گفت : حدود یک سال بحث پژوهش این کار زمان برده است.

کارگردان مستند داستانی تاریخی بلدیه افزود: به دلیل آنکه در ده قسمت نمی توان تمام اتفاق های مهم تاریخ را به تصویر کشید تصمیم گرفتیم موضوعات گل درشت و کمتر دیده شده را انتخاب کنیم.

وی به بخش هایی از این مستند اشاره کرد و گفت : سکانس های مربوط به شهید انصاری، شهید نورانی، شهید عطا آفرین و شخصیت منفی مثل غفاری شهردار رشت در گذشته، پورقلی و حاجی احتشام از دیگر شهرداران رشت و موارد اینچنینی که کمتر در این سالها به آن پرداخته شده است در این مجموعه به چشم می خورد.

photo_2016-11-04_12-55-49 photo_2016-11-04_12-56-01
photo_2016-11-04_12-55-08

 

سعید یعقوبی در نقش رضا افشار وزیر کمیسری میرزا کوچک خان جنگلی

کسی که با خیانت خود بین میرزا کوچک خان و حاج احمد کسمایی اختلاف انداخت و باعث جدایی آن دو از هم شد.
رضا افشار مدتی به عنوان حکمران گیلان نیز بود.

photo_2016-11-04_12-56-23
یکی دیگر از سکانس های تاریخی مستند بلدیه با موضوع « وقار السلطنه » حکمران گیلان

معرفی عوامل اصلی ساخت سریال مستند بلدیه :

نویسنده : سیده مژده ساجدین

طراح فیلمنامه و پژوهش و کارگردان : علیرضا جوقه دوست

دستیار کارگردان و برنامه ریز : علی حیدریان

مدیر تصویر برداری : شهرام پرآور

تصویر بردار : رضا موسوی

دستیار تصویر : نیما پاشاخانی

طراح صحنه و لباس : سیما اسحاقی

دستیار صحنه و لباس: رضا محبی

طراح گریم : افسانه شمس

مجری گریم: مریم محمد نژاد

دستیار گریم: هادی حقیقی

مدیر تولید : سعید یعقوبی

دستیار تولید: آتنا حسنی

مدیر تدارکات : شاهرخ ندایی

دستیاران تدارکات: هادی ساعی و محمد شاهین آزاد

صدابردار : حمید سلیمان زاده

عکاس: دانیال شفیعی

مدیر روابط عمومی: بهنیا ثابت رفتار

تهیه کنندگان : شهرام پرآور ، محسن مرادمند

مجری طرح موسسه فرهنگی صبح قلم گیل (عبدالرضا اصغر تاش)

با همکاری شهرداری رشت و سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بهزیستی استان گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و استانداری گیلان

محصول مشترک استودیو پاک و موسسه فرهنگی هنری صبح قلم گیل

بازیگران اصلی: اکبر پور پاک نیا و مهسا رمضانپور

با حضور بازیگران میهمان: محمد جواد ذهنی، علی چولابی، هادی آذرنگ و …

در این مجموعه ۳۹۵ سال از تاریخ شهر رشت از سال ۱۰۰۰ تا امروز به تصویر کشیده می شود و بیش از ۴۰ لوکیشن برای آن در نظر گرفته شده است. این مجموعه در ده قسمت و از طریق شبکه های سیما پخش خواهد شد.