بازدید عضو فرهنگی شورای شهر رشت از سازمان اسناد و کتابخانه ملی

حرف تازه : مظفر نیکومنش با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان ضمن بازدید از این سازمان از مکان احداث تالار مطالعات دیجیتال دیدن کرد. به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت، مظفر نیکومنش با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان ضمن بازدید از این سازمان و دیدار […]

حرف تازه : مظفر نیکومنش با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان ضمن بازدید از این سازمان از مکان احداث تالار مطالعات دیجیتال دیدن کرد.

به گزارش حرف تازه به نقل از فرهنگسرای مجازی رشت، مظفر نیکومنش با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان ضمن بازدید از این سازمان و دیدار با مدیر سازمان از مکان احداث تالار مطالعات دیجیتال دیدن کرد.

حسین عباس تژاد در این دیدار ضمن خیر مقدم به نائب رئیس شورای شهر رشت با اشاره به لزوم احداث خانه مشروطیت در گیلان اظهار داشت: اکثر استان ها خانه مشروطیت دارند اما در گیلان با اینکه نقش موثری در مشروطه داشته مغفول مانده است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با بیان اینکه گیلان مشروطیت را احیا کرد گفت: میرزا کوچک خان اولین حاکم فقیه در ایران بود که جمهوری اسلامی تاسیس کرد. وی ادامه داد: ما اگر به مشروطه نپردازیم به میرزا نمی رسیم و انگیزه مبارزات میرزا کوچک خان مشروطه بود.

عباس نژاد در ادامه به اهمیت راه اندازی تالار مطالعات دیجیتال اشاره کرد و افزود: این تالار محلی برای دسترسی به منابع لازم برای پژوهش خواهد بود.

مظفر نیکومنش نیز در این دیدار با تشکر از زحمات مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اظهار داشت: احداث تالار مطالعات دیجیتال یک امتیاز ویژه برای استان گیلان خواهد بود و میتواند شهر رشت را به مقصدی برای پژوهشگران استان های مجاور تبدیل کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: ما حتی برای خریداری یک مکان برای خانه مشروطه اقدام کردیم و اعتقاد داریم که تاسیس این خانه می تواند هویت تاریخی را حفظ کرده و به نسل آینده انتقال دهد.