گزارش و تصاویر؛

بازدید سرپرست شهرداری، معاون فرماندار رشت و مدیر کل بانوان استانداری گیلان از سامانکده بانوان

حرف تازه – جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت با ذکر این نکته که لازم است دستگاههای حمایتی همه به میدان آمده و شهرداری را در امر خطیر ساماندهی افراد بی سرپرست، متکدیان و کارتن خوابهای شهر یاری دهند گفت منتهای سعی خود را کرده ایم تا سالمندان بدون خانواده، زنان بدون سرپرست، در راه ماندگان تنها […]

حرف تازه – جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت با ذکر این نکته که لازم است دستگاههای حمایتی همه به میدان آمده و شهرداری را در امر خطیر ساماندهی افراد بی سرپرست، متکدیان و کارتن خوابهای شهر یاری دهند گفت منتهای سعی خود را کرده ایم تا سالمندان بدون خانواده، زنان بدون سرپرست، در راه ماندگان تنها در این شهر و کارتن خوابها به حال خود رها نشوند .

وی گفت: در این مهم، از دستگاههای حمایتی نظیر فرمانداری، بهزیستی، خانه های سالمندان و کمیته امداد خواستارهم اندیشی و همکاری ویژه هستیم.

خدایاری سرپرست سامانکده بانوان رشت نیز طی سخنانی سابقه افتتاح این مرکز ساماندهی را تابستان ۸۱ اعلام کرد و گفت: طبقه پایین این ساختمان که واقع در خیابان دانشجو، پشت پارک دانشجو می باشد با حدود سی تخت به ساماندهی مردان مددجو اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از آنجا که ساختمان در حال ساخت سامانکده بانوان به دلیل کسر بودجه به بهره برداری نرسید , فعلا دفتر کار سامانکده در طبقه بالای همین ساختمان با ۱۵ تخت مشغول خدمات دهی به بانوان مددجوست..

خدایاری ادامه داد :همکاران ما در گشت فوریتهای اجتماعی مردان و زنان بی سرپرست, در راه مانده, متکدی و کارتن خواب را به این مرکز ارجاع داده و در اینجا ظرف ۲۴ ساعت افراد با توجه به آسیب شناسی انجام شده یا تحویل خانواده شده و یا به مراکزی چون خانه سالمندان، بهزیستی، کمیته امدادو… انتقال می یابند.
وی ضمن تاکید بر این نکته که شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این گونه افراد نیست و رها شدن آنها در سطح شهر نیز زیبنده چهره بافرهنگ شهر رشت نخواهد بود لزوم همیاری دستگاههای حمایتی استان را در این خصوص یادآور شد.

وی گفت: گرم خانه موجود در خیابان دانشجوی رشت نیز بعضا بقدری متراکم است که ناچار به اسکان مددجویان در راهروها هستیم.
خدایاری خاطرنشان کرد: در میان افراد ارجاع شده به این مکان بعضا شاهد برخورد با متکدیان حرفه ای نیز هستیم که مجرم شناخته شده و به مراجع قضایی معرفی میگردند.

مونا ابروفراخ، معاون فرماندار رشت، نیز ضمن دلجویی از مددجویان سامانکده گفت: فرمانداری در این رابطه احساس تعهد کرده و سایر دستگاهها را نیز به حمایت فرا میخواند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال، توسعه روستایی و ایجاد برخی زیرساختها مهمترین عامل در رفع این معضل بزرگ اجتماعی است.

این دیدار با هماهنگی رفیعی مدیر کل بانوان استانداری گیلان و همراهی زینب فلکدوست مشاور شهردار در امور بانوان و فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت انجام شد.

نسرین عشقی-همای گیلان