به مناسبت روز جهانی عصای سفید

بازدید رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از کتابخانه گویا بریل خاتم الانبیا (ص)

حرف تازه – دوشنبه ۲۳ مهر رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از کتابخانه گویا بریل مجموعه فرهنگی خاتم الانبیا (ص) بازدید و با جمعی از معلولین بینایی دیدار و گفتگو کرد. در این بازدید که با حضور رییس اداره ارشاد شهرستان رشت، رییس اداره بهزیستی و جمعی از مدیران شهرداری برگزار گردید، عاقل […]

حرف تازه – دوشنبه ۲۳ مهر رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از کتابخانه گویا بریل مجموعه فرهنگی خاتم الانبیا (ص) بازدید و با جمعی از معلولین بینایی دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید که با حضور رییس اداره ارشاد شهرستان رشت، رییس اداره بهزیستی و جمعی از مدیران شهرداری برگزار گردید، عاقل منش با اشاره به ۱۵ اکتبر و ۳ مهر به عنوان روز جهانی عصای سفید این مناسبت را بهانه ای جهت بررسی مشکلات جامعه بزرگ روشندلان دانست.
عضو شورای شهر رشت در این خصوص اظهار داشت: معلولین بینایی شهر رشت در عرصه های مختلف با وجود همه محدودیت های موجود استعدادهای خود را بروز داده و باعث تکریم آحاد شهروندان شده اند.
وی حضور دو عضو شورای شهر تهران در دوره گذشته، طی مدارج برجسته علمی توسط روشندلان و حضور فعال در مجموعه های علمی و اجرایی را گوشه ای از توانمندی های این عزیزان دانست.
 
عاقل منش حضور هنرمندان برجسته در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی را گوشه دیگری از بروز استعدادهای این طیف از شهروندان دانست.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ابراز داشت: در این بین مدیریت شهری نیز باید با ایجاد تعامل و بکارگیری همه توان موجود و ظرفیت ها، بستری مناسب جهت مناسب سازی شهری و حضور حداکثری معلولین بینایی در موقعیت های شغلی فراهم کند. وی تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و ابلاغ آن از سوی دولت را فرصتی مناسب برای ایجاد ظرفیت حضور بیشتر این بخش از جامعه در موقعیت های شغلی دانست و از تلاشهای صورت گرفته و رایزنی با استاندار محترم، رییس مجمع نمایندگان استان گیلان و رییس سازمان برنامه و بودجه استان جهت اختصاص مجموعه ای مجزا برای کتابخانه تخصصی گویا بریل رشت خبر داد.
 
 عکس : هاتف فرحناک