هشدار حاجی پور در خصوص وضعیت ایمنی خطرناک بازار رشت :

بازار رشت انبار باروت است

تی تی خبر (حرف تازه) : اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهرستان رشت در نود و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت : بازار رشت انبار باروت است؛ فکری به حال بازار رشت بکنید. پس از آتش سوزی ها و حریق ها و انفجارهای صورت گرفته در نخستین ماه […]

تی تی خبر (حرف تازه) : اسماعیل حاجی پور رییس شورای اسلامی شهرستان رشت در نود و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت : بازار رشت انبار باروت است؛ فکری به حال بازار رشت بکنید.

پس از آتش سوزی ها و حریق ها و انفجارهای صورت گرفته در نخستین ماه های سال ۹۵جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت برگزار شد و در بخشی از آن اسماعیل حاجی پور نسبت به وضعیت بازار رشت ابراز نگرانی کرد و گفت : وقتی می خواهیم خدمتی به مردم ارائه کنیم نباید هزینه اضافه تحمیل کنیم. بسیاری از مردم توان مالی پرداخت این هزینه ها را ندارند و این باعث فرار آنان از این خدمات می شود. سالها پیش وقتی شهردار بودم مردم خیلی راحت تر می آمدند و خود را با نظام مهندسی هماهنگ می کردند اما امروز هرروزه بر پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ اضافه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با موضوع بازنگری مشکل واگذاری انشعاب به ساختمان های فاقد پروانه اعلام موافقت کرد.

حاجی پور بر ارائه راهکاری جهت عدم تحمیل هزینه اضافه به مردم تاکید کرد و در ادامه گفت : بازرسی از ساختمان ها هم پیشنهاد بسیار خوبی بود و بسیاری از حریق ها به دلیل فرسودگی است اما هزینه اضافه تحمیل نکنیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به مشکلات ایمنی بازار رشت ، تصریح کرد : بازار رشت مثل باروت است؛ فکری به حال بازار رشت بکنید. در سال ۸۳ اگر جوانمردی ها و شجاعت های آتش نشانان نبود بازار می سوخت. راسته کتاب فروشان و راسته کفش فروشان آسیب های جدی دید. اصلا امکان ورود ماشین های آتش نشانی نیست. بعضی نقاط مسقف هم شده است.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه قطعا اقداماتی نظیر جمع کردن سقف ها واکنش هایی را به همراه داردافزود : همه باید کمک کنند و شهرداری به تنهایی نمی تواند. بازار نبض این شهر است و اگر آسیب ببیند تمام مردم آسیب می بینند.