بازارهای خیابانی کوالالامپور

کوالالامپور شهری جذاب و توریستی است که جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری بسیاری دارد. شهر کوالالامپور بزرگترین شهر مالزی است و دارای بازارهای مدرن و خیابانی زیادی است که در این شهر قرار دارند. از جمله بهترین بازارهای این شهر که می‌توانید انواع اجناس و محصولات متنوع و سوغات و صنایع دستی مالزی را با قیمت ارزان خریداری کنید، بازارهای خیابانی کوالالامپور هستند. در این مطلب قصد داریم به گشت‌وگذار در بهترین بازارهای خیابانی و پرجنب‌وجوش کوالالامپور بپردازیم.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، بازارهای خیابانی در کوالالامپور بهترین محل برای آشنایی با مردم محلی و فرهنگ و نحوه زندگی مردم مالزی است. در بازارهای خیابانی این شهر می‌توانید انواع غذاهای محلی مالایی، هندی و چینی را امتحان کنید و مجموعه‌ای از محصولات و اجناس متنوع مثل جواهرات و بدلیجات، صنایع دستی مالزی، لوازم تزئینی و بسیاری موارد دیگر را با قیمت مناسب و ارزان خریداری کنید.

بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور از جمله بازارهای رو باز هستند که از طلوع صبح تا نیمه‌های شب باز هستند و می‌توانید به راحتی از طریق سیستم حمل و نقل عمومی شهر و قطارهای شهری به بازارهای خیابانی دسترسی داشته باشید.

معرفی بازارهای خیابانی کوالالامپور

بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور - الی گشت

بازار جالان مسجد هند

یکی دیگر از پرطرفدارترین بازارهای خیابانی کوالالامپور بازار جالان مسجد هند است. این بازار به جامعه مسلمانان هند تعلق دارد و سقف آن با سایبان شیشه‌ای آبی رنگ پوشیده شده تا از مشتریان در برابر نور آفتاب و باران محافظت شود. در این بازار غرفه‌های بسیاری وجود دارد و انواع محصولات مثل سوغات، اسباب بازی، جواهرات، لباس، کیف و کفش، محصولات هندی و لوازم جانبی را می‌توانید خریداری کنید و غذاهای محلی هندی و مالایی را امتحان کنید.

بازار جالان مسجد هند که در ویلا یا پرسکو توان واقع شده همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است.

خیابان پتالینگ – Petaling Street -بازارهای خیابانی کوالالامپور

یکی از بازارهای خیابانی محبوب این شهر که در محله چینی‌ها قرار دارد خیابان پتالینگ است. در این بازار که صدها غرفه و مغازه رنگارنگ وجود دارد و با یک سایه‌بان رنگی تمام سقف بازار پوشیده شده تا مشتریان از نور آفتاب و باران در امان باشند، می‌توانید انواع اجناس و محصولات متنوع مثل عطر، فانوس، سی دی، بدلیجات، لباس، کیف و بسیاری موارد دیگر را با قیمت پایین و با چانه‌زنی که هنگام خرید در مالزی مرسوم است خریداری کنید. همچنین در غرفه‌های این بازار می‌توانید انواع خوراک و غذاهای چینی و دریایی را امتحان کنید.

خیابان پتالینگ در محله چینی‌ها واقع شده همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ساعت ۱۸ تا ۱ بامداد باز است.

بازار جالان مسجد هند - الی گشت

خیابان کاستوری – Kasturi Walk -بازارهای خیابانی کوالالامپور

یکی دیگر از بازارهای خیابانی معروف کوالالامپور که در کنار بازار مرکزی شهر قرار دارد و با ایستگاه LRT Pasar Seni تنها ۵ دقیقه فاصله دارد، خیابان کاستوری است. در این بازار خیابانی که ورودی آن مسقف و پوشیده از بادبادک‌های سنتی مالزیایی است می‌توانید انواع برندهای فیک را که شامل محصولات متنوع مثل کیف و کفش، لباس، لوازم آرایشی، ساعت و بسیاری موارد دیگر هستند خریداری کنید و از غرفه‌های فروش میوه‌های محلی و اسنک خیابانی غذاهای محلی و لذیذ را امتحان کنید.

از مزایای بازار خیابان کاستوری می‌توان به قیمت پایین اجناس نسبت به خیابان پتالینگ و انواع برنامه‌های فرهنگی و فستیوال‌ها که در این خیابان برگزار می‌شوند اشاره کرد.

خیابان کاستوری در منطقه جالان کاستوری واقع شده و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ شب باز است.

بازار چوکیت – Chow Kit Market

بازار چوکیت یکی دیگر از بازارهای خیابانی و پرطرفدار کوالالامپور است که به عنوان بزرگترین بازار خیابانی شهر شناخته می‌شود و به دو قسمت بازار اصلی و منطقه چراغ قرمز تقسیم شده است. در این بازار می‌توانید علاوه‌بر خرید انواع محصولات تازه دریایی، گوشت، میوه‌های محلی و سبزیجات تازه و انواع ادویه‌جات، با فرهنگ و سنت مردم مالزی آشنا شوید. البته بهتر است کسانی که روحیه لطیف دارند به این بازار نروند و از آن‌جا ماهی خریداری نکنند چون ماهی را جلوی خود شما با زدن ضربه به سر می‌کشند. البته در این بازار قسمت محصولات غیر غذایی هم وجود دارد که شامل بورس انواع کفش، کیف، سی دی و بسیاری موارد دیگر است که سقف آن به وسیله چترهای رنگی تزیین شده‌ است.

بازار چوکیت در منطقه جالان تانکو عبدالرحمان واقع شده و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر باز است.

بازار چوکیت - بازارهای خیابانی کوالالامپور - الی گشت

بازار کامپونگ بارو – Kampung Baru Market -بازارهای خیابانی کوالالامپور

یکی از بازارهای خیابانی کوالالامپور که به صورت هفتگی فعالیت می‌کند یکشنبه بازار کامپونگ بارو است. در این بازار که دارای پیشینه تاریخی است و توسط جامعه محلی کوالالامپور برگزار می‌شود، می‌توانید انواع محصولات و اجناس متنوع مثل جواهرات و بدلیجات، لباس سنتی، صنایع دستی و لوازم تزئینی را خریداری کنید.

این بازار از بعدازظهر روز شنبه تا بامداد روز دوشنبه فعالیت می‌کند و مقصد مناسبی برای گردشگرانی است که علاقه زیادی به شکم‌گردی و امتحان غذاهای خیابانی دارند. در این بازار می‌توانید انواع غذاهای خیابانی مثل روجاک، ماهی کبابی، ناسی لماک، ساتای و بسیاری غذاهای دیگر و انواع آب میوه‌ها را امتحان کنید.

یکشنبه بازار کامپونگ بارو در منطقه جالان راجا مودا موسا واقع شده و از ساعت ۱۸ روز شنبه تا ساعت ۱ بامداد دوشنبه باز است.

بازار شبانه تامان کونات – Taman Connaught Night Market

یکی دیگر از بازارهای هفتگی کوالالامپور که به صورت شبانه فعالیت می‌کند بازار شبانه تامان کونات است که در چهارشنبه شب هر هفته فعال است. در این بازار که به طول ۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰۰ مغازه وجود دارد می‌توانید محصولات مختلفی مثل کتاب، کیف، کفش، لباس، لوازم جانبی، صنایع دستی، وسایل تزئینی و بسیاری موارد دیگر را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید.

این بازار هفتگی به دلیل ارائه غذاهای چینی از جمله توفو چینی، رشته فرنگی چینی، ساتای، لاکسا و دسرها و بستنی‌های مالزی در بین مردم محلی بسیار معروف شده و علاوه‌بر خرید محصولات متنوع می‌توانید از این غذاها و میان‌ وعده‌های خوشمزه و لذیذ امتحان کنید.

بازار شبانه تامان کونات در خیابان جالان کرداس، منطقه تامان کونات واقع شده و روزهای چهارشنبه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۲ بامداد باز است.

بازار شبانه تامان کونات - بازارهای خیابانی کوالالامپور - الی گشت

بازار فیستا نایت ات پلازا مونت کیارا

یکی دیگر از بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور که در نزدیکی ساختمان‌های اداری شهر قرار دارد بازار فیستا نایت ات پلازا مونت کیارا است. این بازار که فقط در روزهای پنجشنبه باز است، از ۸۰ غرفه تشکیل شده و انواع محصولات مثل پوشاک، کتاب، لوازم آرایشی و گل و میوه در آن به فروش می‌رسند. این بازار در روزهای کریسمس به شکل زیبا تزیین شده و با اجرا موسیقی، حرکات آکروباتیک و رقص محلی که در طول کریسمس برگزار می‌شوند در بین مردم محلی و گردشگران بسیار مشهور است.

بازار فیستا نایت ات پلازا مونت کیارا در منطقه کورت یارد، پلازا مونت کیارا واقع شده و پنجشنبه‌ها از ساعت ۳ ظهر تا ۱۱ شب باز است.

بازار لورونگ توانکو عبدالرحمن – بازارهای خیابانی کوالالامپور

 یکی از بازارهای خیابانی قدیمی و شناخته شده کوالالامپور، بازار لورونگ توانکو عبدالرحمن است که به عنوان شنبه بازار فعالیت می‌کند و دارای تلفیقی از معماری مدرن و قدیمی است. در این بازار محصولاتی مثل پارچه، منسوجات، لباس، کالای ورزشی، محصولات چرمی و بسیاری موارد دیگر با قیمت ارزان و کیفیت بالا به فروش می‌رسند.

بازار لورونگ توانکو عبدالرحمن در منطقه جالان امپنگ واقع شده و روزهای شنبه از ساعت ۵ عصر تا ۱۰ شب باز است‌.

بازار بنگسر – Bangsar sunday Market – بازارهای خیابانی کوالالامپور

یکی دیگر از بازارهای معروف خیابانی کوالالامپور که فقط روزهای یکشنبه فعالیت می‌کند بازار بنگسر است. این بازار در بین مردم محلی بسیار پرطرفدار است و روزهای یکشنبه هر هفته برای خرید اقلام مورد نیاز مثل سبزیجات، میوه‌های محلی، غذاهای دریایی به این بازار می‌روند. گردشگران در یکشنبه بازار بنگسر می‌توانند انواع نوشیدنی‌های سنتی چینی، مالایی و هندی مثل شربت سرد و چای شیر گل رز را امتحان کنند و از خوردن خوراکی و غذاهای خیابانی خوشمزه لذت ببرند.

بازار بنگسر در منطقه بنگسر، جالان معروف واقع شده و یکشنبه هر هفته از ساعت ۱ ظهر تا ۹ شب باز است.

بازار بنگسر - بازارهای خیابانی کوالالامپور - الی گشت

حرف آخر درباره بازارهای خیابانی کوالالامپور

بازارهای خیابانی کوالالامپور یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران برای آشنایی با مردم محلی و فرهنگ متنوع مالزی است و شما می‌توانید علاوه‌بر خرید انواع محصولات و سوغات مالزی با قیمت مناسب در این بازارهای شلوغ و رنگارنگ با اهالی شهر آشنا شوید و نحوه زندگی مردم محلی را از نزدیک ببینید.