این نکات را موقع تحویل اتاق هتل باید بدانید!

برای تحویل اتاق هتل باید مواردی درنظر بگیرید که مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، تحویل اتاق هتل دارای موارد بسیار مهمی است و هنگامی که مسافرها در سفر هستند و یا به یک جاذبه ی خاص را درسفر می بیند و یا در هیجان سفر هستند و گاهی یادشان می رود که هنگام زمان ورودcheck in و زمان خروج check out مواردی را رعایت بکنند. اگر اشکالی در اتاقتان وجود دارد که مطابق خدمات هتل نیست همان موقع به مهماندار و بخش پذیرش باید هتل اطلاع دهید. دراین مقاله تیم محتوا الی گشت تمامی نکات تحویل اتاق هتل را شرح می دهد.

زمان ورود check in  و زمان خروج check out  در هر هتل

یکی از موردهای بسیار مهم که شما باید بدانید این که چه زمانی اتاق را تحویل می گیرید و چه زمانی باید اتاق خود را ترک کنید. در هر هتلی ورود مسافر ساعت check in ۱۴ بعداظهر است و زمان چک اوت check out  و یا خروج در ساعت ۱۲ است. چنانچه بخواهید بیش از ساعت ۱۲ بمانید باید هزینه ی نیم شارژ را پرداخت کنید و این مورد باید به یاد داشته باشید. زمان ورود به هتل را به گونه ای در نظر بگیرید که ساعت ۲ در هتل مقصد خود باشید. زمان تحویل دادن اتاق هتل را همواره از قبل بررسی کنید.

زمان ورود و زمان خروج در هتل - الی گشت

فرم پذیرش برای گرفتن اتاق زمان ورود check in

شما در هر هتلی نیاز دارید که فرم پذیرش برای گرفتن اتاق زمان ورود را پر کنید. معمولا برای رزرو هتل بخشی از هزینه ی اقامت را واریز کرده اید. خدمات هتل در بخش رزرو چک کنید که با آنچه که رزرو کرده اید یکی باشد. در موقع تحویل اتاق هتل در هتل های ایرانی شما باید کارت شناسایی و کارت ملی خود را تحویل دهید و در مشخصات نیز کد ملی خود را وارد کنید. در مورد هتل های خارجی شما شما پاسپورت را به عنوان کارت شناسایی تحویل می دهید. امروز بسیاری از هتل پاسپورت شما را اسکن می کنند و اصل پاسپورت را به شما باز می‌گردانند. قوانین هتل در تمام کشورها یکی است و آن چنان فرقی ندارد.

در زمان تحویل اتاق هتل کارت بانکی خود را به مهماندار و پذیرش هتل تحویل ندهید چون ممکن است باعث برداشت غیر قانونی شود و شما امکان اثبات نیز نداشته باشید. چه در هتل های ایران و چه در هتل های خارج از کشور این مورد را به خاطر بسپارید. اگر به جای کارت شناسایی از شما دبیت کارت و یا کارت بانک را به عنوان مدرک شناسایی خواستند به هیچ عنوان قبول نکنید. چنانچه قبول کنید در صورت کسر وجه نیز شما نمی توانید به سادگی آن را اثبات کنید و ممکن است برایتان دردسر ساز باشد.

فرم پذیرش اتاق هتل - الی گشت

 امنیت اتاق پس از ورود

امروزه از درب های الکترونیکی در اکثر هتل ها استفاده می شود و مانند سابق به شما کلید داده نمی شود.  کارت الکترونیک بر روی ورودی درب و در زیر دستگیره قرار می گیرد. هنگامی که وارد شدید اطمینان داشته باشید که در اتاق بسته می شود و مشکلی ندارد و امنیت اتاق پس از ورود را چک کنید. اگر در موقع تحویل اتاق هتل درب اتاق شما مشکل داشت شما حتما  در همان موقع از پذیرش بخواهید که مشکل شما را حل کند.

امنیت اتاق پس از ورود به هتل - الی گشت

 پنجره اتاق را باز کنید – تحویل اتاق هتل

در بد ورود خود به اتاق هتل پنجره را بازدید کنید. زیرا برای ضدعفونی از مواد شوینده قوی استفاده شده است، پس شما هم پنجره اتاق را باز کنید و هواکش را روشن کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود. این مورد برای کسانی که آلرژی دارند در هنگام تحویل اتاق هتل بسیار با اهمیت است .

خدمات هتل هنگام تحویل اتاق هتل

برای تحویل اتاق هتل شما باید به نحوه خدمات هتل دقت کنید. این که چه نوع اتاقی را رزرو کرده اید. اگر اتاق تویین بوده است اتاق شما دو تخت جداگانه دارد و به جای آن نباید اتاق دبل یعنی یک تخته دو نفره تحویل بگیرید. اگر اتاق شما با صبحانه رایگان است هزینه ای نیاز ندارید که برای صبحانه پرداخت کنید. در هنگام رزرو اتاق به خدمات و امکانات اتاق در هتل دقت کنید که چه مواردی دارد. اگر میز کار برایتان مهم است حتما اتاقی را رزرو کنید که میز کار داشته باشد. زمان ورود به اتاق خدمات و امکانات در لحظه ورود بررسی کنید و اگر موردی مطابقت ندارد همان لحظه به مهماندار و پذیرش هتل اطلاع دهید تا تغییرات لازم صورت بگیرد. بسیاری از مسافرها هنگام ورود به اتاق فراموش میذکنند این موارد را بررسی کنند.

خدمات هتل هنگام تحویل اتاق هتل  - الی گشت

استفاده از مینی باریخچال در هر اتاق – تحویل اتاق هتل

هر هتلی دارای یک مینی بار یخچال است که در آن بخشی از خوراکی و نوشیدنی ها متنوع قرار دارد. معمولا به همان میزانی که از مینی بار استفاده کنید باید در موقع تسویه حساب هزینه ی آن را به هتل بازگردانید. در موقع تحویل اتاق هتل یادتان باشد مواد و خوراکی های مینی بار را چک کنید. اگر موردی توسط مسافر قبلی بسته بندی آن باز شده حتما گزارش دهید. در فصل های سیزن این موارد اتفاق می افتد و به خاطر حجم مسافر بالا ممکن است که سرویس روم هر اتاق به دقت انجام نشود.

امکانات بهداشتی اتاق هتل

امکانات بهداشتی اتاق هتل شامل شامپو، صابون، خمیر دندان و حوله است که به صورت روزانه شارژ می شود و شما باید دریافت کنید. در هنگام تحویل اتاق از پذیرش نیز در ابتدا دقت کنید که واحد اقامتی شما تمیز باشد چه از نظر سرویس بهداشتی و چه از نظر تخت، ملافه، روکش تخت و بالش همگی را در ابتدا چک کنید. و اگر موردی بود در موقع تحویل اتاق هتل به مهماندار و یا پذیرش هتل باز گو کنید.

امکانات بهداشتی اتاق هتل - الی گشت

هنگام تحویل دادن اتاق به پذیرش هتل check out

در موقع خروج خود و تحویل اتاق هتل به پذیرش نیز باید موارد بسیار مهمی را رعایت کنید  تا در موقع تسویه حساب پرداخت اضافی به هتل نداشته باشید. در موقع خروج شما باید به تسویه حساب، گرفتن رسید، جریمه های اضافی،  پاداش و هزینه ها جانبی  دقت کنید. معمولا یادتان باشد که حتما برای هنگام تحویل دادن اتاق به پذیرش هتل check outو یا همان خروج حداقل نیم ساعت وقت بگذارید و با عجله این کار را انجام ندهید.

زمانی برای جمع آوری وسایل خود بگذارید – تحویل اتاق هتل

شما در هتلی که اقامت دارید به این توجه کنید که حداقل ۳۰ دقیقه الی یک ساعت برای جمع آوری وسایل خود وقت بگذارید و این بسته به این دارد که شما فردی سفر کرده اید و یا خانوادگی به سفر رفته اید. میز کار، میز آرایش ، کمد را چک کنید. مطمئن باشید که لباس و اشیا گران بهای خود در اتاق جا نگذارید. هم چنین وسایل بهداشتی خود را مسواک، حوله شخصی و موارد دیگر را  از سرویس بهداشتی بردارید.

 معمولا مسافرها فراموش می کنند که سرویس بهداشتی برای تحویل اتاق چک کنند و در بسیاری از مواقع وسایل خود را جا می‌گذارند. پریزها را نیز بررسی کنید که شارژر گوشی تلفن همراه خود و لپ تاب را جا نماند. چمدان خود را ببندید و در نزدیک در بگذارید.کارت الکترونیک که برای باز و بسته شدن در اتاق است در دست داشته باشید و شماره دقیق اتاق هتل خود را بدانید و به بخش پذیرش برای تحویل اتاق هتل مراجعه کنید.

جمع آوری وسایل زمان تحویل اتاق - الی گشت

تسویه حساب در check out و خروج

 در هنگام تحویل اتاق هتل به پذیرش شما در نهایت باید تسویه حساب را انجام دهید. در برخی هتل ها برای تسویه حساب پی پال  Paypal را پیشنهاد می‌دهند که رسید و موارد خود را در این در اپیلیکشن Paypal صورت چک کنید که پرداخت اضافی صورت نگیرد. هنگام خروج یا check out اتاق خود را به پذیرش بگویید و اعلام رسید کامل داشته باشید. در رسید هتل هر آنچه شما استفاده کرده اید درج شده است از هزینه ی باشگاه تا رستوران و کافی شاپ و  وسایل مینی بار و مواردی این چنینی که بر روی رسید درج شده است.

 بعضی هتل ها هزینه رستوران جداگانه می‌گیرند شما هزینه ی نهار یا شام  خود را در رستوران پرداخت می کنید و برخی از هتل ها هزینه های رستوران و کافی شاپ را روی صورت حساب نهایی شما می آورند. برای این مورد حتما قبل از رزرو سوال کنید و هر آنچه که استفاده می کنید در یک دفترچه یادداشت یا بخش نت تلفن همراه خود بنویسید. به خصوص اگر سفر خانوادگی رفته اید این مورد را فراموش نکنید. صورت حساب و رسید را خدمات استفاده شده بررسی کنید و سپس تسویه نهایی را  در زمان تحویل اتاق هتل انجام دهید. اگر پذیرش از دادن رسید به شما ممعانت کرد در خواست دیدار با مدیر هتل را داشته باشید و به هیچ عنوان بدون رسید قبول نکنید‌.

چک اوت آنلاین – تحویل اتاق هتل

تعدادی از هتل هایی وجود دارند که چک اوت را آنلاین انجام می دهند اما در کل این روش برای تحویل اتاق هتل به صورت شیوه ای متداول نشده است. اگر چک اوت آنلاین برای شما انجام می گیرد شما باز باید رسید دریافت کنید و خدمات استفاده شده را با رسید آنلاین تان مطابقت دهید و سپس پرداخت نهایی را انجام دهید.

خروج و تسویه حساب اتاق هتل - الی گشت

سخن نهایی

اگر برای سفرتان هر هتلی را  می خواهید رزرو نمایید در وب سایت الی گشت این امکان دارید که هتل خود بررسی کنید و خدمات هتل خود را چک کنید. در الی گشت تمام هتل های ایران و بسیاری از هتل های خارجی برای رزرو موجود است. در هنگام رزرو تعداد روز اقامت، خدمات و نوع اتاق دقت داشته باشید که در سفر خود مشکلی به وجود نیاید. هم چنین از تیم الی گشت برای انتخاب هتل خود می توانید مشورت بگیرید.