ماجراهای دنباله دار شهردار رشت

این قسمت؛ ناصر حاج محمدی و خطر انفصال از خدمت + اسناد

ناصر حاج محمدی، شهردار غیر بومی رشت بار دیگر خبر ساز شد تا ماجراهای دنباله دار وی ادامه داشته باشد.

اختصاصی حرف تازه – ناصر حاج محمدی، شهردار غیر بومی رشت بار دیگر خبر ساز شد تا ماجراهای دنباله دار وی ادامه داشته باشد.

حاج محمدی که در دوره کوتاه مدت حضور خود در راس شهرداری رشت با مسائلی چون مطالعه با عینک آفتابی در تاکسی و در مقابل دوربین عکاسی و رهن ۹۵۰ میلیون تومانی منزل مسکونی، تیتر یک برخی رسانه ها را به خود اختصاص داد و در برخی موارد به شهرت کشوری نیز دست یافته بود این بار ظاهرا با شکایت یکی از مدیران سابق شهرداری رشت با خطر انفصال از خدمت مواجه شده است تا ماجرایی جدید رقم بزند.

به گزارش حرف تازه،  رضا عاشری مدیر سابق شهرداری منطقه ۵ رشت طی مکاتبه ای با حاج محمدی، شهردار رشت و با اشاره به تنزل ۴ درجه ای پست سازمانی اش از مدیریت منطقه ۵ به کارشناسی تاسیسات شهرداری منطقه ۲، با تعیین مهلت یک هفته ای خواستار بازگشت به پست سازمانی قبلی خود شده بود. از آنجا که امکان ثبت مکاتبات کارمندان با شهردار وجود نداشت وی همچنین در مکاتبه ای با علی بهارمست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، با اشاره ماده ۱۰۹ آئین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری اعلام کرده بود چنانچه به درخواستش مبنی بر بازگشت به پست سازمانی قبلی رسیدگی نشود علی رغم میل باطنی ناگزیر به درخواست صدور حکم انفصال از خدمت ۳ ماه تا یک سال برای ناصر حاج محمدی و درخواست جبران خسارت وارده می باشد.

اما امروز و بر اساس اسنادی که به دست اعضای تحریریه این پایگاه خبری رسید مطابق تصویر دادخواست رضا عاشری منگودهی، در خصوص اعمال ماده ۱۰۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و جبران خسارت ناشی از استنکاف از رای وحدت رویه دیوان، این پرونده سرانجام به دیوان عدالت اداری ارجاع گردیده است.

در شرح شکایت رضا عاشری پس از معرفی فردی آمده است: از آنجایی که تا مورخ ۹۸/۷/۱۵ به عنوان مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت مشغول به کار بودم اما طرف شکایت طی حکم کارگزینی شماره ۱۲۸۳۷۲ مورخ ۹۸/۷/۱۸ اینجانب را با تنزل به پست سازمانی کارشناس تاسیسات شهرداری منطقه ۲ رشت منصوب نموده است نظر به اینکه شهرداری ها وفق لایحه قانونی تسری قانون استخدام کشوری به شهرداری ها به غیر از شهرداری پایتخت مصوب ۱۳۵۸ شورای انقلاب، تابع قانون استخدام کشوری می باشند و تنزل وفق بند “و” ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری از شمول مجازات های مصرح در قانون اخیرالذکر می باشد بنابراین عزل مارالبیان، توسط آقای ناصر حاج محمدی شهردار رشت معمول شده است. لذا اقدام به تنزل اینجانب صراتا مغایر دادنامه وحدت رویه شماره ۳۱ مورخ ۸۸/۱/۳۰ هیات عمومی دیوان عدالت اداری منتشره در مورخ ۸۸/۲/۱۲ ویژه نامه شماره ۱۸۶۸۷ روزنامه رسمی می باشد که علی رغم اعلام مفاد ماده ۱۰۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به یاد شده طی مکاتبه مضبوط به شماره ۱۳۷۷۷۱ مورخ ۹۸/۸/۴ در دبیرخانه شهرداری رشت، اما هیچ اقدامی در راستای عمل به رای دادنامه مذکور معمول نگردید. از این رو وفق تبصره ذیل ماده ۱۰۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری خواستار رسیدگی به استنکاف یاد شده و جبران خسارت وارده ناشی از حقوق و مزایا می باشم.

ناگفته نماند در آذرماه ۹۶ در دوره شهرداری مسعود نصرتی، اتفاقی نسبتا مشابه رقم خورد و عاشری با تنزل دو درجه ای مواجه شده بود که طرح شکایت او در نهایت به دیوان ارجاع و رسیدگی شد. حال باید منتظر رسیدگی به این پرونده باشیم تا ببینیم شهردار غیربومی رشت دچار چه سرنوشتی خواهد شد؟