این غیر بومی از جان گیلان چه می خواهد؟

حرف تازه : یک سال از انتخاب محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت می گذرد. ۱۲ بهمن سال گذشته بود که علی رغم تمام تلاش های مخالفان، اعضای شورا با ۹ رای موافق دکتر ثابت قدم را به عنوان شصت و چهارمین شهردار رشت برگزیدند. انتخابی که سبب شد تقابل ها به اوج خود برسد و رسانه […]

حرف تازه : یک سال از انتخاب محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار رشت می گذرد. ۱۲ بهمن سال گذشته بود که علی رغم تمام تلاش های مخالفان، اعضای شورا با ۹ رای موافق دکتر ثابت قدم را به عنوان شصت و چهارمین شهردار رشت برگزیدند. انتخابی که سبب شد تقابل ها به اوج خود برسد و رسانه های استان وارد فصل جدیدی از دوران خبری خود شوند. اکثریت رسانه ها در یک سو و اقلیتی در سوی دیگر.

چه سال کابوس واری بود برای بعضی ها! خواب شبانه از چشم بدخواهان گرفته شد. تهدید و تخریب و البته به زعم خودشان افشاگری آغاز شد. خودشان را به آب و آتش می زدند تا ثابت قدم هرچه زودتر برود. جالب آنکه بعضی از آن ها بومی اینجا هم نبودند اما مثل دایه مهربان تر از مادر رفتار می کردند و بیشتر از رشتی ها نگران رشت شده بودند. انگار خاک زادگاهشان را به تاراج گذاشته بودند که اینچنین برآشفته بودند. چنان طوماری از مغازه داران جمع می کردند و منتشر می کردند که انگار رشت، آرمانشهری بوده و شهردار قصد نابودی آن را دارد. بی انصافی را به اوج خود رساندند و انتظار داشتند باور کنیم که پای منافع و یا خصومتی در میان نیست!

بعضی از مخالفان مثل کبکی سرشان را توی برف کردند و گمان کردند کسی نمی بیند که چه می کنند. شاید آنقدر نگاه کوچکی به جهان پیرامونشان داشتند که نمی دانستند تهمت، تخریب و نشر اکاذیب در کانال ها و گروه های تلگرامی هم جرم محسوب می شود؛ که وقتی دیدند در رسانه ها نمی توانند پا را از این فراتر بگذارند باقی مسیر تخریب را در فضای تلگرامی دنبال کردند. و هرشب ساعت ۱۱ یک شیرین کاری جدید رو کردند.

هرکاری که بلد بودند از فتوشاپ گرفته تا انشا نویسی و ساختن کلیپ به قصد تخریب انجام دادند.  نه به نماینده مجلس رحم می کردند، نه به شهردار و نه به خبرنگارانی که با آنها همصدا نبودند. و در این بازی که خود به راه انداخته بودند گاهی افراد دیگری را به نیابت از هدفشان به مبارزه دعوت می کردند . اما یکسال گذشت و نه شهردار رفت و نه به آنها باج داد. و همیشه یک بند انگشت خالی سر لیوان را دیدند تا باز هم این سوال برایمان پیش بیاید که این غیر بومی ها از جان گیلان چه می خواهند؟؟؟ آیا واقعا گمان می کنند اینگونه رفتار های خلاف قانونشان از چشم قانون پنهان خواهد ماند؟ در غیر اینصورت پای چه منافعی در میان است که حتی از قانون شکنی هم واهمه ای ندارند و در راستای تشویش اذهان عمومی اینچنین گام برمیدارند؟ امیدواریم هرچه سریعتر دست قدرتمند قانون، متخلفین را در جای خود بنشاند.

پی نوشت :

تی تی خبر در راستای رسالت خبری خود واجب می داند تا تمامی حقایق جامعه را بدون کم و کاست انتشار دهد. حال آن مطالب به مذاق عده ای خوش بیاید یا نیاید. تحریریه این پایگاه خبری صراحتا اعلام می دارد با توجه به فضای مسموم به وجود آمده در کانال های تلگرامی که با نزدیک شدن به زمان انتخابات شدت نیز گرفته است؛ تمامی توان خود را در راستای تنویر افکار عمومی پیرامون شایعه پراکنی های این افراد به کار می گیرد.