گزارش و تصاویری از ترافیک شدید دیشب در خروجی رشت به انزلی؛

در رشت وقت طلا نیست!/ چه کسی پاسخگوست؟/ مقابل بیمارستان آریا مدتهاست چاله چوله است

حرف تازه – ترافیک سنگینی شب گذشته در رشت به خصوص در خروجی رشت به انزلی تا مقابل بیمارستان آریا دیده شد.  هرچند ترافیک موضوع جدیدی در رشت نیست و همه روزه بخش قابل توجهی از زمان شهروندان پشت ترافیک تلف می شود اما این بار ترافیک شدید تر و عجیب تر از همیشه بود.  شدت ترافیک […]

حرف تازه – ترافیک سنگینی شب گذشته در رشت به خصوص در خروجی رشت به انزلی تا مقابل بیمارستان آریا دیده شد. 

هرچند ترافیک موضوع جدیدی در رشت نیست و همه روزه بخش قابل توجهی از زمان شهروندان پشت ترافیک تلف می شود اما این بار ترافیک شدید تر و عجیب تر از همیشه بود. 

شدت ترافیک به حدی در تردد خودروها حتی در نقاط دیگر شهر اثر گذاشت که نه تنها تردد در مسیر دو سه دقیقه ای میدان فرزانه تا بیمارستان آریا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشید بلکه این ترافیک تا میدان امام حسین (ع) هم اثر شدیدی گذاشته بود. مشابه همین اثر در مسیر چهارراه گلسار و بلوار انصاری هم دیده شد تا عملا شهروندان و مسافرانی که قصد داشتند به سمت انزلی تردد کنند خاطره بدی از این شب برایشان به جا بماند.

اما علت این ترافیک نه تصادف شدیدی بود و نه عملیاتی مثل ترمیم آسفالت! علت آن چاله چوله های مقابل بیمارستان آریا به اضافه گل و لای عجیب در یک خط تردد بلوار بود! هنوز مشخص نیست این گل و لای ناشی از عملیات کنده کاری بوده است و یا علت دیگری داشته است! و هرچند مشخص نیست کدام نهاد روز گذشته اقدام به کنده کاری کرده است اما به هر حال اوج بی تدبیری از سوی برخی مسئولین بوده است اگر در روزهای پایانی سال و با توجه به حضور مسافران در رشت در یک شب جمعه دست به عملیاتی عمرانی زده و عملا شهر را فلج کرده باشند.

البته این نقطه از رشت نیاز به گل و لای و کنده کاری برای تشدید ترافیک نداشت و از مدت هاست که قبل با چاله های عمیق به حال خود رها شده بود و به نبرد با زیربندی خودروهای مظلوم شهروندان و اتلاف زمان مشغول بوده است! 

قطعا با چنین وضعیتی که ترافیک رشت دارد نه تنها موفقیتی در زمینه جذب گردشگر بیشتر حاصل نمی شود بلکه به نظر می رسد همان گردشگرانی که از سالها قبل رشت را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کردند نیز ترجیح بدهند تعطیلات خود را در آرامش و به دور از ترافیک عذاب آور بگذرانند.

امیدواریم مسئولان مربوطه پاسخگوی زمان تلف شده مردم در یک شب تعطیل باشند و ذره ای برای زمان، هزینه و اعصاب مردم ارزش بیشتری قائل شوند.

تصاویر حرف تازه از علت ترافیک دیشب رشت :