تیر خلاص جانشین رئیس پلیس راهور؛

ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید | نتیجه انحصار و رانت امروز مشخص است

سخنان تند جانشین رئیس پلیس راهور کل کشور علیه ایران‌خودرو و سایپا که تاکنون سابقه نداشته است. اظهارات جانشین رئیس پلیس راهور نشان می دهد وی معتقد است اگر ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید به نفع کشور است.

به گزارش حرف تازه ، سخنان تند جانشین رئیس پلیس راهور کل کشور علیه ایران‌خودرو و سایپا که تاکنون سابقه نداشته است. اظهارات جانشین رئیس پلیس راهور نشان می دهد وی معتقد است اگر ایران خودرو و سایپا را تعطیل کنید به نفع کشور است.

سردار تیمور حسینی با بیان اینکه به نظر می رسد امتیازاتی در این سالها به شکل انحصار و رانت داده شده است اظهار داشت: نتیجه آن امروز خودش را نشان می دهد که حیف و میل میلیاردها میلیارد سرمایه این کشور، افزایش تصادفات و جانباختگان و تحمیل هزینه های هنگفت به کشور را به همراه داشته است.

جانشین رئیس پلیس راهور کل کشور در ادامه خاطر نشان کرد: در دنیای امروز دیگر ماشینی نمی بینید که صدی ۱۵ لیتر بسوزاند. با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودروی خارجی، تنها با صرفه‌جویی مصرف سوخت این خودروها، که صدی ۴ لیتر می سوزانند حقوق تمام کارکنان آنان را می‌دهیم. تعطیلی این دو شرکت به نفع کشور است.

وی در ادامه گفت: با قطع واردات خودرو در سال های اخیر، اسقاط خودرو نیز کمتر شد. واردات علاوه بر اینکه یک سری خودروی باکیفیت را اضافه می کند باعث از رده خارج شدن تعداد قابل توجهی از خودروهای فعلی نیز می شود.

سردار حسینی در پایان با اشاره اینکه خودروسازان متوجه شده اند که وقت تغییرات جدی در شرایط کیفی رسیده است افزود: دوران اینکه یک کاپوت یا چراغ تغییر کند و اسم محصول جدید روی آن بگذارند گذشته است. باید پلتفرم تغییر کند. سامانه ها و سیستم های ایمنی ارتقا پیدا کند. در مصرف سوخت و ایمنی سرنشینان تجدید نظر شود.