شهردار رشت در مراسم افتتاح نخستین پارک گیاهان دارویی خبر داد:

ایجاد سه مسیر ترددی گردشگری آبی در یک پروسه چهار ساله

حرف تازه: سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح پارک محلی خیابان جوان «نخستین پارک گیاهان داروئی» با اشاره به وجود دو رودخانه که از جنوب به شمال در بافت اقلیمی شهر رشت وجود دارد، اظهارداشت: حدود ۵۵۵ کیلومتر در دو طرف این رودخانه ها ظرفیت و پتانسیل گردشگری بزرگ و مناسبی […]

حرف تازه: سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح پارک محلی خیابان جوان «نخستین پارک گیاهان داروئی» با اشاره به وجود دو رودخانه که از جنوب به شمال در بافت اقلیمی شهر رشت وجود دارد، اظهارداشت: حدود ۵۵۵ کیلومتر در دو طرف این رودخانه ها ظرفیت و پتانسیل گردشگری بزرگ و مناسبی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل اقتصادی که این مسیرها ایجاد می کنند باید مدنظر باشد افزود: به صورت بخش به بخش در مسیرهایی که ازاد هستند ایجاد فضای سبز مدنظر است.

شهردار رشت گفت: در ایجاد پارک خیابان جوان به دنبال فرهنگسازی با رویکرد گیاهان دارویی و ادبیات و موسیقی بودیم که به نوعی تلفیق این موضوعات در کنارهم آرامش روحی و معنوی برای شهروندان ایجاد می کند.

ثابت قدم با اشاره به برنامه های در دست اجرا خاطرنشان کرد: دریک پروسه چهار ساله در سه مسیر ترددی مسیر گردشگری آبی ایجاد می شود و این امر را زودتر از زمان احیای رودخانه ها مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶ برای این امر ردیفی درنظر گرفته می شود گفت: سه مسیر تردد گردشگری آبی با طولی قابل توجه در نقاط مختلف شهر مدنظر است.

شهردار رشت با بیان اینکه مسیر گردشگری آبی به مسیرهای پیاده و سواره متصل می شود تصریح کرد: تنوع زیستی گیاهی و جانوری نیز در مسیر ایجاد فضاهای سبز مدنظر قرار می گیردتا با تلفیق هم فضای سبز را افزایش دهند.

عصرصادق