همزمان با اجرای زنده برنامه موج جوونی در بافت فرهنگی تاریخی مرکزی رشت بار دیگر مطرح شد؛

ایجاد بلندترین پیاده راه جهان در رشت

حرف تازه : دومین روز از اجرای برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دست اندرکاران برنامه موج جوونی رادیو جوان باحضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم […]

حرف تازه : دومین روز از اجرای برنامه زنده موج جوونی رادیو جوان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دست اندرکاران برنامه موج جوونی رادیو جوان باحضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت، سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت ، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، و سایر مدیران شهری و استانی عصر روز جمعه ۱۵ مرداد با حضور پر شور شهروندان و گردشگران در پیاده راه فرهنگی شهر رشت اجرا شد.

رضا رسولی در این مراسم با بیان اینکه  توسعه پیاده روی به عنوان انسانی ترین روش در حوزه ترافیکی در دستور کار برنامه های حمل و نقلی شهر رشت قرار دارد اظهار داشت :توسعه پیاده روها از زیر ساختهای ترافیکی محسوب می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: ایجاد بافت پیاده در رشت با هدف حفظ هویت تاریخی رشت یک زیر ساخت ترافیکی است و اگر در سال گذشته به رشت آمده بودید همین مکان پر از دود و شلوغی بود اما امروز با ایجاد این پیاده راه فرهنگی آرامش خاصی بر ان حکم فرماست.
رسولی با بیان اینکه پیاده راه ها مکانی مناسب برای تعاملات انسانی هستند افزود: در بخش توسعه حمل و نقل همگانی با توجه به محدودیتهای عرض شبکه رشت با یک اهتمام جدی برای این امر برنامه ریزی می شود.

رسولی : ایجاد بلندترین پیاده راه جهان در رشت 

وی از صبر و تلاش و همراهی شهروندان در انجام پروژه های ترافیکی تشکر و قدردانی کرد تصریح کرد: انشاالله در آینده نزدیک بلند ترین پیاده راه جهان را در شهر رشت مشاهده می کنیم.
رسولی تصریح کرد: ایجاد این پیاده راه شرق و غرب رشت را با حفظ سابقه و هویت تاریخی رشت به هم اتصال می دهد و کارهای اجرایی این امر با توسعه حرم مطهر خواهر امام شروع شده است و به امید خدا با اهتمامی که همه مسئولان استان و رشت دارند سعی می کنیم این پروژه را در فازهای مختلف طی دو سال آینده اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی برنامه های متنوع برای اقشار و سنین مختلف در دستور کار شهرداری و شورا قرار دارد خاطرنشان کرد: نگاه ما به شناساندن زیبایی های شهر رشت به سایر استانهای کشور و دنیا است.
رسولی : رشت با عنوان فرهنگ شهر و شهر جشنواره ها به گردشگران معرفی می شود
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که رشت را به عنوان فرهنگ شهر و شهر جشنواره ها به گردشگران معرفی کنیم و این امر  با تلاش ها و پی گیری های شورا و شهرداری محقق می شود تا شهر رشت به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

قدیمی :شعار من شهرم را می سازم در رشت نهادینه می شود

فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شهرداری رشت در این مراسم با بیان اینکه شعار من شهرم را می سازم در بین اقشار مختلف شهر رشت نهادینه می شود گفت: من شهرم را می سازم شعار برنامه جهانی اسکان بشر است که خوشبختانه شهرداری رشت نیز در این راستا فعالیت های خوبی انجام داده است . ترویج فرهنگ آبادگری و سازندگی، مطالبه گری دربین کودکان رشت می تواند آینده ای روشن را برای رشت رقم بزند.

قدیمی تصریح کرد: قصد داریم با برگزاری جشنواره های مختلف در رشت این شهر را به عنوان مقصد گردشگری معرفی  کنیم و با برند سازی رشت در توسعه این شهر گام برداریم.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تعامل بین  مسئولان استان گیلان گفت: امروز با تدبیر شهردار جوان رشت تغییرات خوبی را در شهر مشاهده می کنید به لطف خدا شهر رشت بعد از مدتها که ساکن بوده با همدلی مسئولان حرکت جهشی را به سمت جلو دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: اینکه مردم در تعطیلات رشت را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند نشان از حرکت رو به جلوی رشت است.

جعفرزاده گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیتهای داخلی است و به معنای قهر کردن با دنیا نیست ما کشور ثروتمندی هستیم و اگر همه متولیان امر به آنچه که داریم  توجه ویژه کنند و همه اینها برای رفع مشکل مردم تجمیع شود به لطف خداوند بخش اعظمی از مشکلات حل می شود.
وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار رشت همواره پویا و هوشیار هستند تصریح کرد: قطع به یقین با همت مسئولان و مردم مشکلات بیکاری جوانان حل می شود.

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم رشت همواره پرنشاط هستند افزود: این نشاط را در حضور مردم رشت در تمام صحنه های حساس دیده ایم.
وی با بیان اینکه فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، پایه و اساس کار خود را بر مردم شهرستان نهاده است تصریح کرد: یکی از پایه های عملی اقتصاد مقاومتی مردم هستند.


فرماندار شهرستان رشت گفت: این جشنواره هم حاصل تلاش کشاورزان رشت است، جشنواره جوکول مژده یک سال پربرکت را می دهد و کشاورزی هم پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است.
مهدوی تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری کشاورزی نقش مهمی را در اقتصاد مقاومتی دارد و مردم رشت نیز تلاش و همتی دو چندان در حوزه کشاورزی دارند.

مهدوی : با هر فعالیتی که به رشد رشت ضربه بزند برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد : هر جا فعالیتی که به رشد رشت  ضربه بزند ما با آن برخورد می کنیم و به مردم قول می دهیم که کارنامه ما در پایان سال در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق باشد.گفتنی است اجرای موسیقی، مسابقه، اهدای جوایز ارزنده و تقدیر از فعالان فرهنگی شهر رشت از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شهرداری رشت