بررسی بودجه 4 سازمان در کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت؛

اگر قرار است همان کارها را انجام دهیم با مدیران سنتی ده سال قبل فرقی نداریم / سوالات علوی از شهردار رشت چه بود؟

حرف تازه – جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت صبح دیروز برگزار شد. در این جلسه بودجه سازمان های آتش نشانی، سیما منظر، پسماند و همچنین فاوا مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه روز گذشته، کمیسیون پس از بررسی با بودجه ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی موافقت کرد و به […]

حرف تازه – جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت صبح دیروز برگزار شد.

در این جلسه بودجه سازمان های آتش نشانی، سیما منظر، پسماند و همچنین فاوا مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه روز گذشته، کمیسیون پس از بررسی با بودجه ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی موافقت کرد و به رمضانی مدیرعامل این سازمان اعلام کرد.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری

در ادامه جلسه بودجه ۸٫۸ میلیارد تومانی سازمان سیما منظر مورد بررسی قرار گرفت. 

نرجس محجوب مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با بیان اینکه هیچ جای اساسنامه اشاره نشده است که سازمان سیما و منظر از تجمیع دو سازمان زیباسازی و پارکها به وجود آمده است گفت: چطور برای سازمان جدید التاسیس دیون دیده شده است؟

عباس صابر نیز با اشاره به اینکه سازمان جدید التاسیس دیون ندارد تصریح کرد: می توان ردیف دیگری در نظر گرفت اما نمی تواند تحت عنوان دیون این سازمان باشد.

همچنین گفتنی است درامد حاصل از تبلیغات سازمان سیما منظر در سال جدید ۴٫۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محجوب همچنین خواستار در نظر گرفتن ردیفی برای مطالعات مربوط به ورودی های شهر از سوی سازمان شد.

مدیر عامل سازمان سیما منظر از داشتن برنامه ای برای ورودی های شهر توسط این سازمان خبر داد.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی از طرح ممیزی فضای سبز شهری پرداخت و افزود: کلیه فضاهای سبز هرساله باید اطلاعات توصیفی و آمار و مشخصات دقیق داشته باشد.

ارتقای سیستم نرم افزاری از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری است.

سید امیرحسین علوی هم با اشاره به موضوع ساماندهی جداره شهری گفت: ساماندهی جداره شهری در بافت مرکزی در بودجه دیده شده بود و می تواند کار ماندگاری شود و شهرداری باید حداقل در پیاده راه اقداماتی در این راستا داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت همچنین با بیان اینکه نیاز به فضای سبز زیباتر و بیشتری داریم تصریح کرد: آیا برای فضای سبز طرح خاصی در سازمان سیما منظر در نظر گرفته شده است؟ 

وی افزود: واقعا از حیث فضای سبز چشم نواز فقیریم. بسیاری از شهرهای بزرگ در حاشیه خیابان های فضای سبز زیبایی در نظر گرفته اند. 

علوی با انتقاد از وضعیت فضای سبز خیابان ها گفت: با ایجاد جدول باریک و باند کندرو راحت ترین کار ممکن صورت می گیرد و به فضای سبز توجه کافی نمی شود.

منتخب شورای پنجم مردم رشت خاطر نشان کرد: امروزه انتظارات از شهرداری رشت بیشتر شده است اگر قرار است همان کارها را انجام دهیم با مدیران سنتی ده سال قبل فرقی نداریم.

سید امیرحسین علوی در ادامه گفت: سطح توقعات مردم را نباید پایین نگهداریم و رسالت سازمان سیما منظر این است که در سال جاری ۲ نمونه کار الگویی مناسب ارائه دهد و مناطق همان الگو ها را پیگیری کنند.

وی بر جداره سازی بافت مرکزی و الگوی فضای سبز خیابان ها تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶۰۰ میلیون تومان برای جداره سازی گذاشتیم.

علوی با ارسال نامه ای به شهردار رشت پرسید: مطالعات باغ گل به کجا رسیده است؟ آیا مطالعات مربوطه انجام شده است؟ 

عضو شورای چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه گاهی احساس می شود فقط قصد داریم پروژه ای تعریف کنیم اظهار داشت: از دیدن نام برخی پروژه ها چنین برداشتی به وجود می آید.

سازمان فاوا

در ادامه بودجه سازمان فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت) بررسی شد. این سازمان در حال حاضر ۱۷ پرسنل دارد اما در بودجه ۳۹ نفر در نظر گرفته شده است. همچنین در حال حاضر سازمان فاوا در شهرداری مرکز مستقر است و مستقل نشده است.

بودجه سازمان فاوا در ۴ فصل و ۲۰ ماده و به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تعریف شده است. این بودجه از تعرفه خدمات و ارائه خدمات به شهرداری تعریف شده و ارائه خدمات به شهرداری شامل دوبخش ارائه پروژه های عمرانی (پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار و خرید و تجهیز) و پرسنلی است.

رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری از جمله وظایف این سازمان است.

سید امیرحسین علوی رییس کمیسیون بودجه شورا خواستار ارائه گزارشی از نرم افزار های فعال شهرداری و هزینه پشتیبانی و قابلیت های این نرم افزار ها شد.

سازمان پسماند 

علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت به ارائه توضیحاتی در خصوص هزینه های نگهداری ماشین آلات و همچنین تصفیه خانه شیرابه در سراوان پرداخت و گفت: در خصوص تصفیه خانه قراردادی بسته شده است. این افراد مخترع سیستم هستند و در امریکا ثبت اختراع کرده اند. این طرح به صورت پایلوت در رشت در حال اجرا است. سازمان استانداردها را اعلام کرده است و نوع تکنولوژی و قرارداد با سازمان نیست.

علوی با ارسال نامه ای از شهرداری پرسید: قرارداد تصفیه خانه شیرابه سراوان تحت چه مجوزی و با چه شرکتی بسته شده است؟

پایان جلسه.