رضا رسولی:

اگر قرار است توسعه ای در شهرهای گیلان رخ دهد باید از رشت آغاز شود

حرف تازه – رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر رشت در سی و هفتمین جلسه، ضمن تبریک سال نو به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و گفت: کارکردن کنار همکاران شورای پنجم آموزه های جدیدی برای من داشت و اثری که این فضا در شهر گذاشته است محسوس است و فارغ از […]

حرف تازه – رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر رشت در سی و هفتمین جلسه، ضمن تبریک سال نو به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و گفت: کارکردن کنار همکاران شورای پنجم آموزه های جدیدی برای من داشت و اثری که این فضا در شهر گذاشته است محسوس است و فارغ از هیاهو، هیچکس از فضای نقد منصفانه و دلسوزانه نباید بهراسد و همینطور هم هست. شورای پنجم وزین تر از دوره گذشته عمل کرده است. سیستم مدیریت شهری در فضای عقلانی تری است و در فضای آرام تری قرار دارد. اگر چه این آرامش مقداری منتهی به سکون شده است و باید نشان دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.

رضا رسولی با اشاره به پیشنهادات خوب در حوزه درآمدی شهرداری گفت: تقریبا هیچ پاسخ منفی به درخواست های شهرداری گفته نشد و خواسته ها نیز منطقی بوده است. این فضای جدید را به خودم تبریک می گویم و خوشحالم که می توانیم تحمل کنیم و به یک کار جمعی بهتر برسیم. فضای بین شورا و شهرداری فضای سازنده و خوبی است و امیدوارم با نشست های بیشتر، بهتر پیش برود و این فضا می تواند امیدوار کننده باشد که آینده شهر آینده ساکن و راکدی نخواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد : همه مدیران شهری معنقدند این فضای اتحاد و همدلی برای توسعه رشت باید تقویت شود. با برخی نمایندگان شهرهای مختلف به دلیل فعالیت ورزشی دیدار داشتم و گفته شد که اگر قرار است توسعه ای در شهرهای اطراف نیز رخ دهد این توسعه باید از رشت آغاز شود و کسانی که مدیریت استراتژیک خوانده اند می دانند که ساختار تئوری چگونه است و این اتفاق بی تردید می بایست از رشت آغاز شود و توسعه گیلان از توسعه رشت عبور می کند و به هیچ چیز بیش از اتحاد و همدلی نیاز نداریم. سعی می کنم تا هفته آینده به یک بیانیه مشترک با دوستان برسم و اتحاد کلمه کلیدی است. با یک ادبیات واحد به بیانیه و نقطه مشترکی خواهیم رسید تا خواست و اراده مردم را با ساختار نظام مند و منطقی اعلام کنیم و زمینه را برای کنار گذاشتن حواشی و درگیری های غیر سازنده فراهم کنیم.

رسولی افزود: عبارت اتحاد شاید عبارت انتزاعی باشد اما می دانیم چقدر فرار سرمایه گذار و ضایعه های این استان به دلیل عدم اتحاد باشد. در همین نوروز اتفاقاتی افتاد که ممکن است برای همه ما خوشایند نبوده باشد. باید در یک فضای تعاملی مناسب در ظرفی بزرگتر از شورا و شهرداری رشت حل کرد.