جلال الدین محمد شکریه:

اگر حضورم در شورا غیرقانونی بود، از بنده ثبت نام نمی شد

حرف تازه – از آغاز به کار شورای پنجم رشت موضوعی جنجالی در خصوص عضویت همزمان جلال الدین محمد شکریه در اتاق اصناف کشور و شورای شهر رشت منتشر شد. موضوعی که حتی پای فرماندار وقت شهرستان را نیز وسط کشید اما روند عضویت همزمان شکریه همچنان ادامه داشت. حالا اما حضور شکریه در انتخابات […]

حرف تازه – از آغاز به کار شورای پنجم رشت موضوعی جنجالی در خصوص عضویت همزمان جلال الدین محمد شکریه در اتاق اصناف کشور و شورای شهر رشت منتشر شد. موضوعی که حتی پای فرماندار وقت شهرستان را نیز وسط کشید اما روند عضویت همزمان شکریه همچنان ادامه داشت.

حالا اما حضور شکریه در انتخابات صنف شیشه گران و پیروزی اش در آن، بار دیگر بحث عضویت همزمانش را به سوژه اول رسانه ها تبدیل کرد. در همین راستا جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین و در واگنش به غیرقانونی خواندن این عضویت همزمان در شورا و اتاق اصناف، گفت: دوستانی که مدعی این موضوعات هستند از دستگاه های اجرایی سوال کنند ببیند آیا کاری غیرقانونی صورت گرفته است، یا خیر؟!

وی ادامه داد: برخی می آیند و با رونویسی مطالبی در رسانه های مختلف اشراف نداشته شان به قانون را به رخ می کشانند با این حال اگر قانون گذار نظرش بر این باشد که عضویت بنده به صورت همزمان در شورا و اتاق اصناف غیرقانونی است، بنده نیز به قانون تمکین خواهم کرد و کنار می روم.

شکریه با بیان اینکه در زمان ثبت نام بنده در انتخابات شورای شهر ممنوعیت برای ثبت نام اعضای اتاق اصناف وجود نداشت، تصریح کرد: این موضوع برای ثبت نام در شورای شهر آینده است. زیرا پس از ثبت نام و تحلیف بنده در انتخابات این قانون ابلاغ شد. این قانون برای دوره بعدی است و کسی که رئیس اتحادیه یا عضو اتاق اصناف باشد، نمی تواند در انتخابات ثبت نام کند. مگر آنکه پیش از ثبت نام از اتاق اصناف یا اتحادیه استعفا دهد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور در پایان تصریح کرد: این مسائل یک مقدار جهت دار است و ارزش پرداختن به آن وجود ندارد، اگر ممنوعیتی در این خصوص وجود داشت از بنده ثبت نام به عمل نمی آمد.

خزرآنلاین