اگر تخصص داشتند می دانستند در دنیا پلیس در خیابان نمی ایستد!
حرف تازه – در کشورهایی که در حوزه ترافیک توانسته اند موفق باشند، پلیس را در خیابان ها نمی بینید. روز گذشته محمدحسین واثق کارگرنیا، عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت در گفتگویی در خصوص وضعیت ترافیک شهر رشت، با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی در اکثر چهارراههای شهر رشت توسط سربازان و […]
حرف تازه – در کشورهایی که در حوزه ترافیک توانسته اند موفق باشند، پلیس را در خیابان ها نمی بینید.
روز گذشته محمدحسین واثق کارگرنیا، عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر رشت در گفتگویی در خصوص وضعیت ترافیک شهر رشت، با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی در اکثر چهارراههای شهر رشت توسط سربازان و افراد غیرمتخصص مدیریت میشود، گفت: در خصوص مرکز کنترل ترافیک شهر باید یکسری زیرساخت توسط شهرداری رشت فراهم میشد و این کار صورت گرفته اما متأسفانه راهنمایی و رانندگی در این خصوص همراهی لازم را ندارد.
کارگرنیا در بخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: مرکز کنترل ترافیک یک امتیاز برای راهنمایی و رانندگی محسوب میشود و درحالیکه شهرداری رشت هزینههای هنگفتی جهت راهاندازی این مرکز هزینه کرده است متأسفانه راهنمایی و رانندگی درگرفتن گذرواژه مربوط به دوربینهای ثبت تخلف اقدام نمیکند و این موضوع موجب تأخیر در بهرهبرداری از مرکز کنترل ترافیک رشت شده است.
این اظهارات کارگرنیا اما با واکنش رئیس پلیس راهور استان گیلان مواجه شد. سرهنگ محمدی در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین گفت: ایشان اگر تخصص داشتند می دانستند که در دنیا پلیس در خیابان ها نمی ایستد! در کشورهایی که در حوزه ترافیک توانسته اند موفق باشند، پلیس را در خیابان ها نمی بینید.
وی ادامه داد: این کارتوسط سیستم های هوشمندی که بنابر قانون توسط شهرداری ها در شهرها و وزارت راه در جاده ها ایجاد می شود. قانون تکلیف را مشخص نموده است که پلیس می بایست جانمایی و تعیین نوع و اعلائم تابلوها و دوربین ها را اعلام می کند و شهرداری ها نیز موظف به انجام آن هستند.
رئیس پلیس راهور استان گیلان با اشاره به اینکه همه می بایست بدانند که شهرداری مسئول اول در حوزه ترافیک شهری است، افزود: بنده به عنوان یک پلیس هم در حوزه ترافیک مسئول هستم، هم در حوزه خدمات شهر، هم در حوزه حفظ زیرساخت ها و اقدامات فرهنگی مسئول هستم.
وی تصریح کرد: همه می بایست به همدیگر کمک کنیم و مشکلات شهر را حل نماییم. ایشان که از شورای شهر رفتنی هستند، آمدند حرفی بزنند تا بگویند که من بفکر مردم هستم! این حرف خوبی نبود، ما برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت میکنیم. قطعا مردم بهتر تشخیص می دهند و می دانند چه کسی در شهر تلاش می کند و زحمت می کشد.
سرهنگ محمدی اضافه کرد: ایشان گفته اند متأسفانه راهنمایی و رانندگی درگرفتن گذرواژه مربوط به دوربینهای ثبت تخلف اقدام نمیکند، گذرواژه شرایط و مبانی ای دارد، قانون در وزارت کشور تکلیف را مشخص کرده که چه زمانی پلیس می تواند گذرواژه بدهد. زمانی که دوربین های سطح شهر با تعداد و مقیاس های مشخص و لازم تعیین، نصب و راه اندازی شوند و مرکز کنترل در اختیار پلیس راهور قرار بگیرد، در آن زمان کارشناسان راهور ناجا گذرواژه می دهند. ما در سطح شهر رشت چند دوربین ثبت تخلف فعال داریم که می توانند تخلفات را ثبت نمایند که ما به آنها گذرواژه دهیم؟! این دوربین ها را چه کسی می بایست راه اندازی کند؟
وی در پایان تاکید کرد: در مدت زمانی که بنده به استان گیلان آمده ام تعامل خوبی میان شهرداری و پلیس ناجا وجود داشته است و مصوباتی نیز وجود دارد که شهر رشت به زودی به یک شهر هوشمند تبدیل شود که برای آن نصب و راه اندازی ۴۰۰ الی ۵۰۰ دوربین نیاز است. بنده امیدوارم که این اتفاق بیفتد با تغییرات در راس شهرداری ها در شهرهای مختلف این دست تفاهم نامه ها و مصوبه ها نادیده گرفته شود.
ارسال دیدگاه