اولین جلسه کارگروه پسماند در سطح بخشداری در کشور در بخشداری گوراب زرمیخ برگزار شد

حرف تازه : اولین جلسه کارگروه پسماند در سطح بخشداری در کشور با حضور سجاد حسینی مشاور پسماند فرماندار صومعه سرا، بخشدار گوراب زرمیخ و شهردار این بخش در بخشداری گوراب زرمیخ برگزار شد. امدادی بخشدار گوراب زرمیخ در این جلسه با تاکید بر اینکه پسماند معضل کل استان است افزود: در حوزه پسماندنیازمند عزم جدی […]

حرف تازه : اولین جلسه کارگروه پسماند در سطح بخشداری در کشور با حضور سجاد حسینی مشاور پسماند فرماندار صومعه سرا، بخشدار گوراب زرمیخ و شهردار این بخش در بخشداری گوراب زرمیخ برگزار شد.

امدادی بخشدار گوراب زرمیخ در این جلسه با تاکید بر اینکه پسماند معضل کل استان است افزود: در حوزه پسماندنیازمند عزم جدی هستیم که امیدواریم با همکاری دهیاران رفع شود.

شهردار گوراب زرمیخ نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ محیط زیست گفت: متاسفانه رودخانه های استان که روزی مظهر پاکی بودند به دلیل ورود فاضلاب و زباله دچار آلودگی شده اند.

وی با اشاره به مشکلات تالاب انزلی گفت: تالاب انزلی به دلیل این مشکلات با خطر جدی مواجه است و منشا این خطر چیزی جز زباله و شیرابه های آن نیست.

وی گفت: در زمینه پسماند با امکاناتی که داریم تفکیک زباله از مبدا را انجام دهیم و امیدوارم روزی فرا رسد که مشکل زباله و خطرات محیط زیستی را برای همیشه حل کنیم.

در ادامه این جلسه سجاد حسینی با اشاره به اینکه انسا ن ها مسبب آلودگی محیط زیست هستند گفت: مشکلات ایجاد شده توسط انسان ها در یک سیکل به خود آنها باز می گردد. ما باید بدانیم که زباله های ایجاد شده به کجا می روند و چه تاثیری بر محیط زیست و بر آینده فرزندان ما دارند.

مشاور پسماند فرماندار صومعه سرا با ارائه توضیحاتی درباره خطرات دفن زباله در سراوان گفت: مشکل زباله در گیلان بر کسی پوشیده نیست و باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه رفع مشکل زباله پیچیدگی زیادی ندارد اظهار داشت: داشتن آمار دقیق اولین قدم برای حل مشکل است که نیازمند همکاری دهیاران است.

وی با تاکید بر جداسازی زباله های خشک و تر گفت: در کشورهای توسعه یافته بر اساس فرهنگ و درصد زباله های خشک و تر برنامه ریزی می شود و بدین ترتیب نه تنها مشکل زباله را حل نمودند بلکه از آن به نحو مطلوبی بهره می برند.

مشاور پسماند فرماندار صومعه سرا در پایان از دهیاران خواست تا برای داشتن محیط زیستی سالم با جدیت بیشتری برای رفع این مشکل اقدام کنند.
در پایان جلسه فرمی برای گرداوری اطلاعات بخش گوراب زرمیخ در حوزه پسماند در بین دهیاران توزیع شد.
شعاع مشرق