نظر شش تن از اعضای شورا در خصوص معوقات حقوق کارکنان شهرداری ؛

اولویت اول شهرداری پرداخت حقوق کارگران باشد تا پاداش مدیران!

حرف تازه : تأخیر در پرداخت حقوق در اقتصاد کج دار و مریز این روزهای ما می تواند به راحتی آرامش روانی کارگران را به هم بریزد در این میان کم نیستند خانواده هایی که با تأخیر و تعویق در پرداخت حقوق های ناچیز به شدت دچار تلاطم می شوند؛ پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری […]

حرف تازه : تأخیر در پرداخت حقوق در اقتصاد کج دار و مریز این روزهای ما می تواند به راحتی آرامش روانی کارگران را به هم بریزد در این میان کم نیستند خانواده هایی که با تأخیر و تعویق در پرداخت حقوق های ناچیز به شدت دچار تلاطم می شوند؛ پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری رشت نیز از همین دست هستند.

 به گزارش حرف تازه به نقل از «دیارباران »، در ماه های گذشته بارها بارها اخبار تأخیر پرداخت حقوق و حواشی پیرامون آن و اعطای پاداش های ویژه به مدیران شهرداری رشت منتشر شد؛ اخباری که منجر به واکنش های خاصی از سوی مردم شد و از سوی دیگر تجمعات اعتراضی متعددی از سوی نیروهای خدماتی نیز در پی داشت.

تأخیر در پرداخت حقوق در اقتصاد کج دار و مریز  این روزهای ما می تواند به راحتی آرامش روانی کارگران را به هم بریزد در این میان کم نیستند خانواده هایی که با تأخیر و تعویق در پرداخت حقوق های ناچیز به شدت دچار تلاطم می شوند؛ پاکبانان و نیروهای خدماتی شهرداری رشت نیز از همین دست هستند.

در این میان یکی از اعضای شورا از اعطای پاداش ۹۴۰ میلیون تومانی به مدیران شهرداری خبر داد و این در حالی است که اعطای پاداش های کلان فقط به یک مدیر شهرداری رشت به اندازه ۳۸ برابر حقوق یک رفتگر تمام شده است.

شش عضو شورای شهر رشت در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران » به بررسی این موضوع و حواشی پیرامون تأخیر در پرداخت حقوق کارگران پرداخته اند در اینجا قابل ذکر است که «دیارباران » جویای نظر اکثر اعضای شورای شهر رشت شده است اما برخی از اعضا از جواب به این سؤال طفره رفته و برخی دیگر مصاحبه را به زمانی دیگر موکول کردند!

اولویت شهرداری پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران فضای سبز باشد

محمدعلی رفیعی نودهی رئیس شورای شهر رشت در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران » در ارتباط با حقوق تعویقی کارگران شهرداری، گفت: پیشنهاد ما این است که برای ۱۰ روزه اخر ماه از پرداختی های بی مورد به پیمانکاران و خریدهای غیر ضروری  منصرف شوند و پول کارگران را بدهند و بعد از اول ماه پول پیمانکاران و سایر خریدها داده شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت با پرداخت حقوق پاکبانان و کارگران فضای سبز باشد، گفت: این مشاغل حقوق کمی دارند و در استانه بازگشایی مدارس باید حقوقشان زودتر پرداخت شود و بعد حقوق مدیران پرداخت شود.

تکرار سریال تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای شهرداری در سال های اخیر

سیدرضا موسوی روزان عضو شورای شهر رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران »، اظهار کرد: از همان اولین روز کاری شورای اسلامی رشت همواره یکسری تجمعاتی از که پاکبانان و نیروهای کارگری شهرداری داشتیم که چند ماه حقوقشان عقب افتاده بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرداری در طول این سه سال پنج مدیر و سرپرست عوض کرده است، گفت: این عدم ثبات مدیریتی طبیعی است که در پرداخت حقوق کارکنان مجموعه هم با مشکلاتی ایجاد کند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: فشارهایی نیز از طرف شورا بر شهرداری وارد شده است و باید توجه بیشتری به این قشر زحمتکش که گاهی از نیمه های شب شروع به انجام کار می کنند و پاکی، بهداشت و سلامت را برای جامعه به ارمغان می آورند شود.

تعویق حقوق ها بزودی صفر می شود

موسوی روزان ادامه داد: در این چند وقت اخیر متوجه شدم قریب به اتفاق مناطق شهرداری در حال پرداخت حقوق ها هستند و این تعویقی حقوق ها بزودی به صفر می رسد.

وی گفت: در بسیاری از مناطق فقط حقوق مرداد باقی مانده و تاکید ما بر این است که در اسرع وقت باید حقوق ها پرداخت شود.

زندگی کارگری که حقوق نمی گیرد متلاطم و گرفتار می شود

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران » در واکنش به وضعیت نامساعد پرداخت حقوق کارگران، گفت: هر سیستم و سازمانی که می خواهد پویا باشد باید اول پایه های سازمان را تقویت کند.

وی افزود: پایه های هر سازمان آدم های آن سازمان هستند و اگر می خواهیم سازمانمان توسعه پیدا کند اول باید خودمان توسعه یافته باشیم.

عضو شورای شهر رشت افزود: من بارها به شهردار گفته ام که جناب شهردار اول باید به پرسنل ات رسیدگی کنی!

وی با بیان اینکه کسانی که سرماه حقوق کارگری می گیرند  برنامه های زیادی مانند قسط دهی و اجاره منزل و… دارند، گفت: اگر فقط ۱۰ روز هم حقوقشان دیرتر بگیرند تمام برنامه هایشان بهم می خورد و وقتی برنامه مالی اش بهم بخورد امنیت روانی ش نیز بهم می ریزد.

حاجی پور افزود: ما با دادن حق قانونی این کارگر و کارمند امنیت روانی اش را هم تامین می کنیم زیرا زندگی کارگری که حقوق نمی گیرد متلاطم و گرفتار می شود.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: من سالیان سال شهردار بودم و همیشه از ۲۰ تا ۲۷ اُم هرماه هیچ پولی پرداخت نمی کردم تا پول ها جمع شود و اول ماه حقوق ها پرداخت می کردم یعنی مطالبات افرادی که سیستم من را بایست احیا کنند و پویا و سرپا نگه دارند اول از همه پرداخت می شد.

تعویق حقوق ها در سال گذشته به مراتب بدتر بود

وی افزود: شهردار از بیستم تا پایان ماه پرداختی ها را متوقف کند تا بتواند مطالبات پرسنل، پیمانکار و کلیه افرادی که در خدمات شهر تلاش می کنند را پرداخت کند.

این عضو شورای شهر رشت،گفت: مشکل تعویق حقوق ها مختص به این دوره نیست و پارسال وضعیت به مراتب بدتر از این بود.

منتظریم شهردار وعده خود را به مرحله اجرا برساند

محمد حسین واثق کارگرنیا عضو شورای شهر رشت در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران » گفت: پیشنهاد ما این است که شهردار پرداختی ها را در اولویت اول خودش قرار بدهد.

وی افزود: این جز مواردی است که ما به شهردار اعتراض کردیم و قرار شد شهردار پرداختی ها را در موعد مقرر داشته باشد و منتظریم که شهردار وعده خود را به مرحله اجرا برساند.

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران هیچ عذر موجهی ندارد

عباس صابر عضو شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران هیچ عذر موجهی نخواهد داشت، گفت:  هرکاری که باعث این تعویق می شود را باید کنار بگذاریم و اول حقوق کارگران را پرداخت کنیم زیرا این قشر زحمتکش حداقل حقوق را دریافت میکنند.

وی افزود: فکر نمی کنم شهردادی نظری جز این داشته باشد ولی با توجه به مشکلاتی که دارند گاه گداری عقب می افتد که توصیه میکنم اینگونه نباشد و هرجوری که هست این کارگران زحمتکش حقوق خودشان را دریافت کنند.

عضو شورای شهر رشت بیان کرد: پیشنهاد من در رفع این مشکل برمی گردد به پیشنهاد مدیران شهرداری که بحث درآمد هزینه ها را بگونه ای ارزیابی کنند که پرداختی های کارکران را بموقع داشته باشند.

صابر ادامه داد: اگر شهرداری در توانش نیست همه کارها را انجام دهد و منابع ندارد یکسری کارهایی که اولویت ندارند را از دور خارج کند تا حقوق ها پرداخت شود.

مظفر نیکومنش عضو شورای شهر رشت نیز در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران » با اشاره به راهکارهای شورا برای عدم تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدماتی شهرداری، گفت: نظر شورا بر این است که شهرداری در ۲۸ اُم هر ماه اول حقوق کارگران و پاکبانان  را پرداخت کند و بعدا به بدهی ها و سایر مطالبات خود برسد.

وی افزود: این پیشنهاد شورا در جلسات حضوری در شهرداری مطرح شده است تا کارگران هیچ دغدغه ای نداشته باشند چون اول معیشت مهم است بعد کار!

نیکومنش در پایان تصریح کرد: تعویقی ۳ماه حقوق کارگران پرداخت شد و تنها یک ماه باقی مانده است و شهردار هم در تلاش است تا ۳۰ هر ماه به پرداخت حقوق ها برسد.