شهردار لشت نشا مطرح کرد:

اوقاف مانع توسعه لشت نشا شده است

میرهاشمی گفت: اینکه مردم لشت نشاء می گویند اوقاف گیلان مانع توسعه لشت نشاء شده است کاملا درست می باشد و من هم می پذیرم  و درحال حاضراوقاف تمام قد دنبال قدر السهم خود در این شهر است و فقط به خودش فکر می کند.

حرف تازه – سید حسن میرهاشمی جورشری شهردار لشت نشا در یک نشست خبری با رسانه ها گفت: مردم لشت نشا مردم فهیم و قدر شناسی هستند که در مراحل مختلف این انقلاب ادای دین کردند.

میرهاشمی در ادامه به اعتبار شهرداری لشت نشاء اشاره کرد و افزود: اعتباراتی که ما باید جذب کنیم به نوعی از منابع مختلفی از جمله ارزش افزوده استانی ، عوارض سطح شهر و پروانه های ساختمانی، جریمه هایی که در کمیسیون های ماده صد برای مردم متصور می شود  ، بخشی هم سهم نفت و گاز است که این معروف به سهم شهرداری ها بود که متاسفانه در سال گذشته رای نیاورد و ضربه ی سنگینی به شهرداری های کوچک وارد شد.

وی با اشاره به بدهی ۳ میلیارد تومانی شهرداری لشت نشاء ،خاطرنشان کرد: شهرداری های بزرگ درآمدها و حجم تبادل مالی شان بیشتر است برای مثال فرض کنید میانگین در آمد روزانه شهرداری لشت نشاء با بدهی ۳ میلیارد تومان ،حدود۲ تا ۲ و نیم میلیون تومان است در صورتیکه شهرداری رشت با بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان دارای درآمد روزانه یک میلیارد تومانی می باشد.

میرهاشمی ضمن اشاره به تلاش مجموعه شورای شهر و شهرداری لشت نشاء برای حفظ سرمایه گذاران،اضافه کرد: در کمیسیون ماده پنج برای سرمایه گذاران افزایش سطح اشغال ،افزایش طبقات و تراکم گرفتیم  تا دلگرم شوند. با مردم تعامل داریم حرف هایشان را میشنویم و تلاش می کنیم تا رضایت سرمایه گذاران در چارچوب قانون  برای سرمایه گذاری جلب شود.

این مقام مسئول با اشاره به مطالبات حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی شهرداری لشت نشاء گفت: لیست تمام بدهکاران به شهرداری این شهر را استخراج کردیم و به زودی با هماهنگی اعضای محترم شورای شهر ،برای دریافت مطالبات شهرداری اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به تصویب اعتبار ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۶،یادآور شد: از اعتبار ابلاغی ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومانی سال گذشته یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک استانی (جز اعتبارات کشوری و ۴۷) ، ماده ۲۳(جرایم راهنمایی و رانندگی) و ستاد بحران تخصیص یافت.

میرهاشمی با اشاره به ترافیک بعنوان یکی از مشکلات شهر لشت نشا به دلیل عدم وجود کمر بندی ،یادآور شد: از آنجا که شهر لشت نشا محور مواصلاتی ساحل زیباکنار، پادگان سپاه، منطقه آزاد انزلی ، هتل زیباکنار و مجتمع صداوسیما است میزبان توریست ها و گردشگران زیادی است و که باید از داخل شهر عبور کنند که باعث ایجاد ترافیک می شود.

وی گفت: پلیس راهور در سال ۱۳۹۶ بر اساس گزارشی که ارائه کرد ۲۳۰ میلیون تومان قبوض جرائم راهنمایی و رانندگی صادر کرد که بر اساس تخصیص سازمان مدیریت و برنامه ریزی از این محل باید  ۹۵ میلیون تومان به شهرداری لشت نشاء اختصاص داد تا صرف هزینه های ترافیکی مثل علائم، سرعت گیر، رنگ آمیزی سرعت گیر، چراغ های چشمک زن، اصلاح هندسی چهارراه ها شود.

 شهردار لشت نشاء اضافه کرد: متاسفانه از مبلغ ۹۵ میلیون تومانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  فقط ۴ میلیون و ۶۰۰هزار تومان به ما تخصیص داده شد و انتظارات متعددی هم در حوزه ترافیک از شهرداری دارند.

وی با انتقاد از عدم تخصیص ۹۵ میلیون تومان اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شهر لشت نشاء،خاطرنشان کرد: اگر بجای این همه هجمه ای که در خصوص مشکلات ترافیکی به ما وارد شد ۹۵ میلیونی که درآمد شهری ما بود اختصاص می یافت شاید می توانستیم خیلی از مشکلات حوزه ترافیک را رفع کنیم.

شهردار لشت نشا در ادامه سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات ۴۰ ساله مردم این شهر با اوقاف و امور خیریه استان گیلان  بر اساستوافقی که در فرمانداری شهرستان رشت در مهر ۱۳۹۶ انجام شد رفع گردید؟ تاکید کرد:  توافق مذکور فقط در خصوص تخفیف و یا بخشودگی مال الاجاره اوقاف در یک بازه زمانی تعریف شده بود و توافق مذکور منجر به حل اساسی و ریشه ایی مشکلات مردم این شهر نشد.

میرهاشمی تصریح کرد: در این توافق فقط یک میزان تخفیفات لحاظ شد.

میر هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا اوقاف و امور خیریه استان گیلان مانع توسعه لشت نشاء است ؟ گفت: اینکه مردم لشت نشاء می گویند اوقاف گیلان مانع توسعه لشت نشاء شده است کاملا درست می باشد و من هم می پذیرم  و درحال حاضراوقاف تمام قد دنبال قدر السهم خود در این شهر است و فقط به خودش فکر می کند.

وی افزود: بعنوان مثال سرمایه گذاری برای ساخت و سازی قانونی  در این شهر اقدام کرد و اوقاف گیلان بعنوان مالک عرصه  ۴۰ درصد ارزش آن سازه را در تعهدات این سرمایه گذار قرار داد که رقمی بالای یکصد میلیون تومان بود که این گونه برخورد باعث فرار سرمایه گذاران از لشت نشاء شده است.

شهردار لشت نشاء یادآور شد: اوقاف گیلان بر اساس ارزش منطقه ای از تمام کسانی که بخواهند اقدام به ساخت و ساز در این شهر کنند اقدام به دریافت حق و حقوق خود می کند که مانع توسعه این شهر  می شود.

میرهاشمی در پایان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پروژه های شهرداری لشت نشاء اشاره کرد و گفت: ساخت پل عابر پیاده با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان ، لوله گذاری خیابان شهدای گمنام و ۵ کوچه شهر، ایجاد فضای سبز ، آسفالت، رنگ آمیزی تمام جداول بلوارهای شهر، نور افشانی بلوارها، شن ریزی۲۱هزار متر مربع زمین که از قبل برای پروژه ی کمربندی آزادسازی شده بود ، لایروبی، پیاده رو سازی، شن ریزی گسترده در کوچه ها و معابر شهری از جمله پروژه های عمرانی لشت نشاء می باشد.

گفتنی است که شهر لشت نشا دارای  ۱۰ هزارو ۵۳۹ نفرجمعیت است.