میره جینی :

انجمن اسپوکس ایران میزبان ۱۵ کشور از آسیا و اروپا خواهد بود

حرف تازه – یاشار میره جینی مسئول کمیته روابط بین الملل اسپوکس، با اعلام خبر برگزاری اولین مجمع آسیایی اسپوکس و کارگاه آموزشی بین المللی مربیگری – داوری این رشته در تاریخ ۱۴ الی ۱۸ شهریور ۹۶ گفت: بر اساس تقویم ورزشی، انجمن اسپوکس با هماهنگی فدراسیون انجمن های ورزشی و مجوز شورای برون مرزی […]

حرف تازه – یاشار میره جینی مسئول کمیته روابط بین الملل اسپوکس، با اعلام خبر برگزاری اولین مجمع آسیایی اسپوکس و کارگاه آموزشی بین المللی مربیگری – داوری این رشته در تاریخ ۱۴ الی ۱۸ شهریور ۹۶ گفت: بر اساس تقویم ورزشی، انجمن اسپوکس با هماهنگی فدراسیون انجمن های ورزشی و مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان و طبق هماهنگی به عمل آمده در مدتی کوتاه، ۱۵ کشور برای حضور در این مجمع اعلام آمادگی کرده اند.

کانادا، ایتالیا، انگلستان، اسکاتلند، ولز، کره جنوبی، هندوستان و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که برای حضور در رویداد فوق اعلام آمادگی نموده اند.  نپال، بوتان، بحرین، افغانستان و عمان از دیگر کشورهای شرکت کننده هستند که به همراه جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور خواهند یافت.

میره جینی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد “معرفی ورزش اسپوکس در مجامع بین الملل و تاسیس اولین فدراسیون اسپوکس آسیا” می باشد که به میزبانی استان گیلان برگزار می گردد.

لازم به ذکر است ورزش اسپوکس از سال ۹۴ توسط معاونت محترم ورزش قهرمانی و حرفه ای و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کارشناسی و شناسایی شد و پرونده جهت ادامه فعالیت رسمی به فدراسیون انجمن های ورزشی ارسال شد.

انجمن اسپوکس از زمان شروع فعالیت رسمی خود  که مهرماه ۹۵ بود طی ۱۱ ماه فعالیت  تا کنون توانسته در ۱۵ استان کشور شعبه خود را دایر کند و اولین دوره مسابقات خود را تحت عنوان جام دهه فجر در بهمن ۹۵ در استان قزوین برگزار کرد. همچنین با برگزاری کارگاههای متعدد ورزشی ۱۰۵ مربی و داور پرورش داده است.