جلسه 143 کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا؛

انتقاد شدید اعضای شورا به هدررفت بخشی از بودجه ساماندهی رودخانه های رشت

حرف تازه : صبح امروز یکصد و چهل و سومین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیر حسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. فاطمه شیرزاد، حجت جذب، محمد حسین واثق کارگرنیا و مسعود کاظمی دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند. همچنین مریم گل احضار معاون […]

حرف تازه : صبح امروز یکصد و چهل و سومین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیر حسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

فاطمه شیرزاد، حجت جذب، محمد حسین واثق کارگرنیا و مسعود کاظمی دیگر اعضای حاضر در این جلسه بودند. همچنین مریم گل احضار معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی، مرتضی عاطفی مدیر شهرداری منطقه دو، عاطفه چیرانی مدیرعامل سازمان عمران، علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان پسماند، یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری رشت و تنهایی معاون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان از دیگر مدیران حاضر در این جلسه بودند. 

photo_2016-11-09_13-37-20

لایحه تفویض اختیار امضای طرح دعاوی و ثبت دادخواست به مدیر حقوقی شهرداری

یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری رشت در توضیح این لایحه گفت: تفویض اختیار امضای طرح دعاوی و ثبت دادخواست به مدیر حقوقی به منظور تسهیل و تسریع روند اداری است و شهردار از موارد مختلف مطلع خواهند بود.

حجت جذب چنین موضوعی را مرسوم دانست گفت: مصوب شدن آن رافع مسئولیت شهردار نخواهد بود.

در نهایت این لایحه مصوب شد.

photo_2016-11-09_13-37-32

در ادامه مرتضی عاطفی مدیر شهرداری منطقه دو رشت از وصول ۵۹ درصدی مطالبات این شهرداری در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: قطعا در شش ماهه دوم با شیب تندتری پیش خواهیم رفت و امیدواریم بودجه را محقق کنیم.

عاطفی در جلسه آینده کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا به ارائه جزییات بیشتری از درامدها و هزینه و پروژه های شهرداری منطقه دو خواهد پرداخت.

سید امیر حسین علوی : کفپوش های شکسته پیاده راه نشان می دهد کیفیت مطلوب نیست و نظارت در حوزه اجرا ضعیف است / ظاهرا کنده کاری ها تمام شدنی نیست

سید امیرحسین علوی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به بازار رشت در طرح بازآفرینی گفت: به درخواست بازاریان و با پیگیری شورا، معاونت عمرانی حجم کوچکی از لایروبی و لوله گذاری مورد نیاز بازار را انجام داد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا در بخش دیگری از سخنان خود به طرح انتقال دستفروشان کوچه اداره کل انتقال خون گیلان به پارکینگ فروشگاه رفاه اشاره کرد و افزود: این موضوع اقدام مناسبی بود که انجام شد.

علوی در ادامه در خصوص موضوع عقب ماندگی شهرداری از بودجه پیش بینی شده گفت: به نظر می رسد باید سریعا جلسه ای مختص این موضوع برگزار کنیم. بخشی از عقب ماندگی ها مربوط به پروژه های سرمایه گذاری بوده و اتفاق ها مطابق پیش بینی ها رخ نداده است. شخص شهردار باید جدی تر ورود کند و مدیران مناطق قوی تر عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم از تیم مدیریتی شهرداری انتظار دارند پاسخ مناسبی برای لوایحی که خودشان پیشنهاد می دهند داشته باشند. متاسفانه شهرداری مرکز هم نتوانسته بودجه پیش بینی شده را تا حد قابل قبولی محقق کند. بعضی مناطق هم بسیار ضعیف عمل کرده اند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا با انتقاد از نحوه کنده کاری های پیاده راه افزود: در اولین سال بهره برداری از پیاده راه مرکزی رشت شاهد کنده کاری هایی هستیم که ظاهرا تمام شدنی نیست و هیچ پایانی ندارد.

سید امیر حسین علوی با اعلام اینکه نظارت در حوزه اجرا ضعیف است تصریح کرد: کفپوش های بتنی و سنگی شکسته اند؛ اینها نشان می دهد پیاده راه از لحاظ کیفی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه کنده کاری های اخیر برای افزایش فضای سبز پیاده راه بوده است گفت: از ابتدا دقت بیشتری در موارد اینچنینی نیاز است.

photo_2016-11-09_13-37-27

مرتضی عاطفی:  خسارت های مبلمان شهری درکنده کاری های پیاده راه از صورت وضعیت پیمانکار دریافت می شود

مرتضی عاطفی در ادامه گفت: در مورد بازار لایروبی و لوله گذاری در اولویت کاری ما قرار گرفته است و معتقدیم اگر به دنبال کسب درامد از بازار هستیم باید انتظارات بازاریان را نیز براورده کنیم.

مدیر شهرداری منطقه دو رشت انتقاد مردم به کمبود فضای سبز پیاده راه را به حق دانست و افزود: این کنده کاری برای افزایش فضای سبز بوده است و تلاش کردیم با کمترین کنده کاری مشابه طرح اولیه را اجرا کنیم و طرح باید مورد تایید میراث فرهنگی باشد.

وی همچنین در خصوص مبلمان های آسیب دیده در این کنده کاری ها گفت: مسلما طبق قرارداد از صوت وضعیت پیمانکار دریافت می شود.

photo_2016-11-09_13-37-04

انتقاد فاطمه شیرزاد از تقابل شهرداری و میراث فرهنگی / سخنگوی شورا از ساماندهی دستفروشان اطراف اداره کل انتقال خون گیلان خبر داد

فاطمه شیرزاد با اشاره به تقابل روز های اخیر مدیریت شهری رشت و میراث فرهنگی گفت: در خصوص پیاده راه اقدامی را شروع کرده ایم و مباحثی مثل بازسازی و مرمت ساختمان های تاریخی پیاده راه مطرح است که باید به دنبال تسریع امور باشیم و این موضوع همدلی بیشتر مسئولین را می طلبد. باید همکاری ها ادامه داشته باشد در غیر اینصورت این تقابل ها روند کار را کند می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از زمان اجرای پروژه پیاده راه مرکزی رشت بر موضوع توسعه فضای سبز پیاده راه تاکید داشته ایم افزود: اشکالاتی وجود داشت و امروز حرکت خوبی در جهت رفع نواقص شروع شده است که به سرانجام خوبی می رسد.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی دستفروشان اطراف اداره کل انتقال خون گیلان گفت: بیش از دو دهه بود که آن محدوده وضعیت مناسبی نداشت و حتی خودروهای امدادی به منظور تردد با مشکل مواجه بودند. با اقدام خوب خدمات شهری و منطقه دو و با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار نسبت به رفع سد معبر اقدام شد و دستفروشان در پارکینگ فروشگاه رفاه ساماندهی خواهند شد.

شیرزاد از تحویل غرفه ها با قیمت های مناسب در آینده نزدیک به دستفروشان خبر داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروژه نیمه کاره تالار مرکزی رشت خواسته فرهنگ دوستان است. پروژه کتابخانه مرکزی رشت و بحث ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور ساماندهی رودخانه های رشت از دیگر دغدغه های مردم و مدیریت شهری است.

photo_2016-11-09_13-37-20

در بسیاری از حوزه ها مدیریت شهری به کمک های استانی و ملی نیازمند است و پسماند یکی از مهم ترین آنهاست

سید امیر حسین علوی در ادامه به موضوعات مشترک مدیریت شهری و سازمان برنامه و بودجه استان گیلان پرداخت و تصریح کرد: بعضی پروژه ها جنبه استانی و حتی ملی دارند و یکی از مهم ترین آنها پسماند است. چه از طریق احداث تصفیه خانه چه از طریق ایجاد سلول های بهداشتی، زباله سوز ها یا موضوع کارخانه کمپوست نیاز به اعتبارات ملی وجود دارد. همچنین در بحث تامین ناوگان حمل و نقل و اتوبوس که با کمبودهای جدی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به پروژه آبهای سطحی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ استانداری تامین لوله های این پروژه را انجام داد و شهرداری در بدترین شرایط مالی اقدام به اجرای پروژه کرد. امسال هم حجم قابل ملاحظه ای در حال اجراست و به کمک استانداری نیاز داریم.

وی همچنین از گردشگری و احیای هویت فرهنگی تاریخی رشت به عنوان مباحثی که نقش رشت و گیلان را در کشور پررنگ می کنند یاد کرد و گفت : در بسیاری از حوزه ها مدیریت شهری به کمک های استانی و ملی نیازمند است و بسیاری از پروژه ها منافع استانی و ملی را هم در پی خواهد داشت.

علوی با بیان اینکه رشت از سالها قبل کمربندی مناسبی نداشته است تصریح کرد: به دلیل ترانزیت خودروهای سنگین روکش های خیابان های داخل شهر که هر ساله ترمیم می شوند مجددا آسیب می بینند.

وی با اعلام اینکه اراده همکاری از سوی مدیریت شهری با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد گفت: به دنبال نگاه تعاملی و ارتباط دوسویه با این سازمان هستیم.
photo_2016-11-09_13-37-44

در ادامه مدیران شهرداری رشت نیز به مسائل موجود و دغدغه ها و زمینه های همکاری با سازمان برنامه و بودجه گیلان اشاره ای داشتند.

معاون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان: ۱۰ میلیارد تومان از بودجه ساماندهی رودخانه های رشت توسط برخی ادارات و سازمان ها هدر رفت

کیمیا تنهایی در ادامه ضمن تشکر از همدلی مدیران شهری رشت گفت: بخش عمده ای از سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی است چون منابع مالی محدود است.

معاون برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه گیلان در ادامه تصریح کردیم: پیشنهاد می دهیم شورا اولویت های نیازهای خود را معرفی کند و از هر دوسمت مدیریت شهری و سازمان برنامه و بودجه منابع مالی بررسی شود و برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی رودخانه های رشت که در پی سفر رییس جمهور به گیلان مصوب شده بود گفت: بخش عمده ای از این بودجه تخصیص پیدا نکرد و حدود ۱۰ میلیارد تومان از آن بودجه نیز در جاهای دیگر هزینه شد و هدر رفت و تنها نهادی که بعد از دریافت، بودجه را به طور کامل در همان حوزه هزینه کرد شهرداری رشت بود.

تنهایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سالهای پیش وضعیت رشت از لحاظ تخصیص منابع مالی مناسب نبود که در این سالها به مراتب بهتر شده است.

photo_2016-11-09_13-37-35

انتقاد شدید شورانشینان به هدررفت بودجه ساماندهی رودخانه ها

با این توضیحات اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کردند.

فاطمه شیرزاد چنین اتفاقی را تاسف بار دانست و گفت: استفاده از بخشی از این بودجه در مواردی به جز ساماندهی رودخانه ها هیچ توجیهی ندارد و جای تاسف است. اعضای شورا به شدت نسبت به این موضوع معترضند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت همچنین با بیان اینکه رشت سالها در جذب اعتبارات ملی مظلوم واقع شده است افزود: گیلان ظرفیت های فراوانی دارد و جای تعجب است که از نگاه مدیران ارشد دولتی گاهی مغفول می ماند.

سید امیر حسین علوی ضمن انتقاد شدید از هدر رفت این بودجه که قرار بود برای ساماندهی رودخانه های رشت هزینه شود گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت به شدت نسبت به این موضوع انتقاد دارد و خواستار پیگیری مسئولین در این حوزه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با تاکید بر اینکه این کمیسیون قصد ورود به حوزه اشتغال و کارافرینی را دارد افزود: شهرداری رشت هم می تواند در این حوزه ورود کند. جلساتی با انجمن های کاریابی داشتیم و به دنبال جلساتی با نمایندگان استان و به خصوص سه نماینده رشت در این راستا هستیم.

وی با اعلام اینکه شهرداری به پشتوانه شورا قصد انجام کارهای زیادی را دارد خواستار برگزاری جلساتی با دکتر محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان شد.

علوی در پایان بر ضرورت حمایت و همراهی سازمان برنامه و بودجه به منظور تحقق اهداف کمیسیون برنامه بودجه و شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد.

ختم جلسه.
photo_2016-11-09_13-37-39

photo_2016-11-09_13-37-24