انتقاد سیدحسین رضویان از نامگذاری معابر رشت/ «بن بست عدالت» و میدان کوچکی به نام «پدر» چه معنایی دارد؟

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از نامگذاری معابر تصریح کرد: «بن بست عدالت» و میدان کوچکی به نام «پدر» چه معنایی دارد؟

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از نامگذاری معابر تصریح کرد: «بن بست عدالت» و میدان کوچکی به نام «پدر» چه معنایی دارد؟

این عضو شورا در خصوص نامگذاری «میدان پدر» توضیح داد: روی کاغذ میدان نوشته شده است اما در واقع تنها دایره ای کوچک است که حتی ظرفیت طراحی یک المان را هم ندارد. آیا این میدان در شان نام پدر است؟

سیدحسین رضویان در ادامه به نامگذاری «بن بست عدالت» پرداخت و افزود: چه معنایی دارد؟ این نام ها باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شوند. آنچه خوانده می شود آنچه نوشته می شود و آنچه عکس گرفته می شود اهمیت دارد.

عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من به صراحت با آن دایره کوچک به نام میدان پدر مخالفم.

سیدحسین رضویان افزود: من خواهش دارم به جز آنجا که نام شهیدان را انتخاب می کنیم و اینها گل های پر پر شده ما هستند در نامگذاری سایر خیابان ها و میادین و کوچه ها اسامی و نام هایی انتخاب شوند که لطافتی را به همراه داشته باشد. در سال های گذشته برخی از معابر با نام گلهایی که عطر خوشی به همراه داشت نامگذاری و شناخته می شدند.

وی خاطرنشان کرد: تاثیر کلمات بر انسان ها را کم نبینیم. امروز جنگ، جنگ کلمات است و درمان، درمان کلمات. چندی پیش در تهران نام خیابان جانباز غربی در تهران دست مایه شده بود. نمونه های دیگری هم دیده ایم. بن بست عدالت نیز چنین است. یعنی عدالتی که به بن بست رسیده است. یک دایره کوچک می شود میدان پدر. جایی را باید به عنوان میدان پدر در نظر بگیریم که حداقل بتوانیم مثل میدان مادر المانی را نیز طراحی کنیم که این امکان اکنون برای میدان پدر وجود ندارد.

رضویان با اشاره به اینکه این صحبت ها در خصوص این معابر فایده ای ندارد به این علت که مصوب شده است افزود: رای گیری برای تصویب این اسامی به سرعت در شورا انجام شد و حتی لحظه ای فرصت نبود تا من نظر خود را بیان کنم.

به گزارش حرف تازه، روز گذشته اسامی عجیب دیگری از جمله «کوچه ۱۰٫۱» (ده ممیز یک دهم)  بین دو کوچه با شماره های ۱۰ و ۱۲ نیز به تصویب رسید. تغییر نام کوچه «شهید خانجانی» به کوچه «شهید خانجانی ۵» نیز از دیگر موارد سوال برانگیز بود که توضیحات خاصی در این خصوص ارائه نشد.

انتقاد سیدحسین رضویان از نامگذاری معابر رشت

انتقاد سیدحسین رضویان از نامگذاری معابر رشت