انتقاد اعضای شورا در فومن به اوج رسید؛

انتقاد تند سخنگوی شورا از شهردار

حرف تازه : جلسه ۱۳۰ شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۱۸ فروردین با حضور هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن و غیبت زهرا نظری برگزار شد. در این جلسه علیرضا علیدوست سخنگوی شورای شهر فومن در نطق پیش از دستور خود  با تبریک سال نو و نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ابراز امیدواری کرد: […]

حرف تازه : جلسه ۱۳۰ شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۱۸ فروردین با حضور هوشنگ عباسقلیزاده شهردار فومن و غیبت زهرا نظری برگزار شد.

در این جلسه علیرضا علیدوست سخنگوی شورای شهر فومن در نطق پیش از دستور خود  با تبریک سال نو و نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ابراز امیدواری کرد: در سالی که در پیش رو داریم با وحدت ، همدلی و همکاری همدیگر گام های مستحکم و موثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل برداریم.

علیدوست در ادامه ابراز داشت:برایند نامه مذکور و نامه های قبلی درخواست مشترک همه اعضا در رسیدگی و اقدام شایسته به مواردی چون : ایجاد نشاط اجتماعی، آراسته کردن سیمای شهری، رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابانها و کوچه ها، هماهنگی لازم با اداره برق جهت روشنایی معابر، برنامه ریزی جهت خرید سطل زباله و نصب آن در خیابانهای اصلی، رنگ آمیزی و زیبا سازی پارک ها میادین بلوارها و جداول سطح شهر و اقدامات دیگر به منظور استقبال از عید نوروز و رفاه حال شهروندان محترم و مسافران نوروزی بوده تا شهردار محترم در بازه زمانی معین اقدام شایسته ای در رفع نقایص، کمی ها و کاستی های سطح شهر از خود به نمایش گذارند تا شهر فومن به عنوان شهر گردشگری و توریست پذیر با سیمای پاکیزه و پر نشاط پذیرای شهروندان فهیم و مسافران نوروزی باشد. وی در ادامه افزود:نکته حائز اهمیت این است که شهر دار محترم علی رغم ابلاغ شفاهی و کتبی حضرت عالی و تذکرات شفاهی اینجانب و سایر همکاران محترم تاکنون هیچ گونه توجهی به مفاد نامه های ابلاغی و تذکرات اعضای شورا نداشته و در آستانه سال نو و ایام نوروز ، مجموعه شهرداری از ایفای وظایف اولیه و روزمره خود عقب مانده است.

سخنگوی شورای شهر فومن در ادامه بیان داشت: وضعیت روشنایی و نور پردازی میادین و معابر اصلی شهر بسیار نامناسب بوده و در ایام نوروز به جای روشنایی و آراستگی شهر شاهد خاموشی بسیاری از لامپ های معابر و میادین اصلی شهر بوده ایم. دربلوار شهید افتخاری که در مسیر گردشگری و دید مسافران قرار دارد؛ تعداد ۱۵ لامپ خاموش،در بلوار علامه طباطبایی تعداد۴۱لامپ خاموش ، در میدان ولی عصر عج ۲۲ لامپ خاموش، در بلوار شهید بهشتی ۴ لامپ خاموش، در خیابان امام خمینی ره تا میدان پاسداران ۹ لامپ خاموش ، در میدان ولایت فقیه ۵ لامپ خاموش، در دور میدان ولی عصر عج ۵ لامپ خاموش ، در میدان انتفاضه ۲ لامپ خاموش داشته ایم. سایر میادین و خیابان های سطح شهر نیز حال و روز بهتری از مکان های یاد شده ندارند. براستی اگر شهرداری از آسفالت کردن معابر و لکه گیری چاله چوله های شهر عاجز است، آیا به نظر ایشان تامین هزینه های خرید چند عدد لامپ از توان شهرداری خارج بوده که شهردار محترم از تعمیر و تعویض آن خود داری می نمایند؟ ایا این درخواست شهروندان از عهده شورا و شهرداری بر نمی آید؟ یا اینکه شهردار محترم به لحاظ عدم حضور فیزیکی در سطح شهر از وجود چنین وضعیتی بی خبر است؟

علیدوست در ادامه ابراز داشت: شهرداران قبلی در اکثر میادین اصلی شهر میله های برای نصب پرچم پر افتخار کشورمان تعبیه نموده اند که با بر افراشته شدن پرچم سه رنگ کشورمان علاوه بر ایجاد حس غرور و افتخار در شهروندان؛ از نظر مبلمان شهری جلوه های خاص دیداری را خلق می کند. متاسفانه مدیریت محترم شهری حتی از نصب چند پرچم به میله های مذکور دریغ کرده و حاضر به آذین بندی میادین نشده است . آیا به نظر ایشان خرید و نصب چند پرچم نیاز به بودجه کلان دارد که شهرداری از تامین آن عاجز است؟؟
سخنگوی شورای شهر فومن در ادامه انتقادات خود از شهرداری خاطرنشان کرد: از حدود سه ماه مانده به پایان سال، کرارا موضوع رنگ آمیزی بلوارها ، جداول و میادین اصلی را به شهردار محترم متذکر شده ام تا تجربه عید گذشته و چهره غم زده شهر برای شهروندان و مسافران نوروزی مجددا تداعی نشود؛ متاسفانه شهردار محترم کمترین توجهی را به تذکرات نداشته اند. وی به  پارک اصلی شهر فومن اشاره و تصریح کرد:  باتوجه به تذکرات متعدد قبلی همچنان برق قسمت انتهایی پارک کاملا و لامپ های قسمت های جلوی پارک اکثرا ( یک در میان ) خاموش است. مجسمه ها و صندلی های داخل پارک، فضای داخلی و بیرونی پارک نقاشی و رنگ آمیزی نشده است. سرویس های بهداشتی داخل پارک فاقد لامپ روشنایی، شیر آب، درب سرویس های بهداشتی نامناسب و بطور کلی فضای عمومی داخل پارک نامناسب است. در این مورد در سال گذشته تذکرات کافی به شهردار محترم داده شد ولی اقدامی صورت نگرفته است. برابر تحقیقات بعمل آمده شخص شهردار در دوران تصدی خود تاکنون کمتر ازتعداد انگشتان دست به پارک شهر سرکشی نموده است. ایا به نظر ایشان رنگ آمیزی فضای داخلی پارک و رفت و روب عمومی آن هزینه سنگین دارد که شهرداری از تامین آن عاجز باشد ؟؟
علیدوست همچنین تاکید کرد: پیاده رو سازی و تعویض موزاییک های معابر کمتر کاری است که می توان در سطح شهر انجام داد. معابرهای شهر فومن از داشتن موزاییک سالم محروم می باشند. وی افزود: با توجه به تذکرات مکرر بنده و سایر اعضای محترم شورا ، شهردار محترم تاکنون حاضر به خرید و نصب سطل زباله در معابر و خیابانهای اصلی سطح شهر نشده است. چرا شهردار محترم به تذکرات قانونی شورا و وظایف قانونی و ذاتی خود عمل نمی کنند ؟
این عضو شورا در ادامه نطق خود بیان داشت: موضوع حمل زباله های شهری و رفت روب شهر با هزینه بالغ بر دویست و ده میلیارد ریال و طی قراداد حجمی برون سپاری و به شرکت پیمانکار واگذار شده است اما جمع آوری زباله های شهری و رفت روب سطح شهر به خوبی صورت نمی گیرد و ما شاهد مراجعات و اعتراضات بحق و بجای شهروندان عزیز هستیم . شهردار محترم در این مورد چه پاسخی دارند ؟
علیدوست در پایان انتقادات خود خواستار این شد طبق قانون موارد فوق گوشه ای از کم کاری ها و بی برنامگی های مدیریت شهری بوده و داستان پروژ های ناتمام شهری همچنان در سر جای خود قابل پیگیری می باشند.

گیل خبر