ماجرای جسدی که در جشن شکرانه حضور خبرساز شد؛

انتقادات تند دکتر علی نوبخت در جمع یاران تدبیر و امید رشت

حرف تازه: دکتر علی نوبخت حقیقی، منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، برادر محمد باقر نوبخت حقیقی معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت یازدهم، متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۷ در محله حاج آقا بزرگ رشت، پنجشنبه شب گذشته به شکرانه حضور، در سالن همایش‌های هلال احمر رشت در همایش تدبیر و امید برای مردم زادگاهش به سخنرانی پرداخت. علی […]

حرف تازه: دکتر علی نوبخت حقیقی، منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم، برادر محمد باقر نوبخت حقیقی معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت یازدهم، متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۲۷ در محله حاج آقا بزرگ رشت، پنجشنبه شب گذشته به شکرانه حضور، در سالن همایش‌های هلال احمر رشت در همایش تدبیر و امید برای مردم زادگاهش به سخنرانی پرداخت.

علی نوبخت در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه بلافاصله به پیشنهاد دکتر تامینی برای حضور در رشت پاسخ مثبت دادم گفت:  من اگر بتوانم حتی به یک نفر رشتی و گیلانی خدمت کنم برایم افتخار است چون بنده یک رشتی قدیمی هستم و صحبت کردن به‌زبان گیلکی هم برای من افتخار است.

منتخب مردم تهران با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: نظر به محدودیت امکانات، آسیب های فراوانی به آحاد ملت ایران وارد شده است که نه در شان فرد و خانواده ایرانی است و نه در شان دولت و نظام انقلابی جمهوری اسلامی ایران. باید منابع محدودمان را در مقابل تقاضای بسیار بالایی که وجود دارد مدیریت کنیم. رهبر فرزانه انقلاب هم بار ها بر مساله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند.

علی نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره ای مربوط به زمان دولت قبل در سال ۹۱ از خانواده ای تهیدست افزود : عزیزشان در بیمارستانی فوت کردند و این خانواده توانایی پرداخت هزینه لازم جهت ترخیص را نداشتند. چطور فرد تهیدستی که فوت کرده را ترخیص نمی کردند؟ بنده باید این صحبت ها را بشنوم و عرق شرم بر پیشانی من بنشیند. ۲۰ سال قبل با نفت بشکه ای ۱۰ دلار به بیمارستان های آموزشی و دانشگاهی اجازه دریافت وجه از تهیدستان را نمی دادیم. نوبخت خطاب به مسئولین بیمارستان گفت: مردم تحملشان حدی دارد. چرا استعفا نمی دهید؟ غیرتتان چه شده است؟ چه لزومی دارد پشت میزهایی که نکبت بار شده است بنشینید؟

منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم در تشریح دلایل حضورش در انتخابات گفت: پیش از خرداد ۹۲ با دکتر روحانی صحبتی داشتیم و بنده گفتم این وضع قابل تحمل نیست. می خواهیم  پا پیش بگذاریم و هرکس به اندازه توان خود کاری انجام دهد. اما شرط بنده این است که بیمارستان های دولتی و دانشگاهی مامن و پناهگاه باشد. وقتی عزیزی به بیمارستانی دولتی مراجعه می کند، پول داری پول نداری گفتن ها برای من تهوع آور است. دولت، اگر می تواند اداره کند و اگر نمی تواند استعفا را برای چه گذاشته اند؟ هر دولتی می خواهد باشد.

دکتر علی نوبخت در ادامه با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت گلستانی بود که نظام تقدیم ملت کرد تصریح کرد: این طرح لازم بوده و کافی نیست. این گلستان هم، تیغ و علف هرز دارد.

نماینده منتخب مردم تهران همچنین گفت :گاهی دیده می شود به بیمار می گویند برو دارو را تهیه کن. مگر به بزازی رفته است که می گوییم برود دارو را تهیه کند؟ ما پس برای چه آنجا نشسته ایم؟

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دکتر محمد صادق حسنی کاندیدای اصلاح طلبان رشت در دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: چون اسم برادر بزرگوارمان دکتر حسنی آمده است به علت رعایت مسائل اخلاقی از سه بزرگوار دیگر آقایان آقازاده، کوچکی نژاد و عظمتی هم قدردانی می کنیم. آنها را هم فرزندان این مملکت می دانیم. اگر امروز نام یکی از این ۴ نفر را ببریم و از شخصی اعلام حمایت کنیم حق سایر نفرات تضییع می گردد. هر گونه حمایت از هر شخصی باید در همان هفته آخر اعلام شود.

ali nobakht 3