از 7 امضا برای علوی تا 7 امضا برای احمدی ؛

انتخاب شهردار رشت در بن بست قول های دو طرفه !

پس از برکناری ناصر حاج محمدی، انتخاب شهردار رشت در بن بست قول های دوطرفه برخی اعضای شورا قرار گرفته و با موانع بسیاری مواجه شده است.

اختصاصی حرف تازه – پس از برکناری ناصر حاج محمدی، انتخاب شهردار رشت در بن بست قول های دو طرفه برخی اعضای شورا قرار گرفته و با موانع بسیاری مواجه شده است.

در روزهای پس از برکناری شهردار سابق رشت، علوی و رسولی دو عضو شورای شهر رشت، در استوری های اینستاگرامی خود از وفای به عهد صحبت می کردند.
با گذشت زمان مشخص شد علوی و رسولی هرکدام نامه ای با امضای ۷ عضو شورا در اختیار دارند و برمبنای آن انتظار دارند سایر اعضا به قول و قرارهای خود عمل کنند. اما مجموع امضای آن دو صورتجلسه به ۱۴ امضا یعنی ۳ امضا بیش از تعداد اعضای شورا می رسید که همین امر کار را پیچیده می کرد!
از یک سو رضا رسولی در پروسه برکناری حاج محمدی، صورتجلسه ای را تنظیم کرد که بر اساس آن باید یک گزینه مشخص (ظاهرا سید محمد احمدی) به عنوان شهردار آینده انتخاب شود و گفته می شود به امضای ۷ عضو شورا رسیده است؛ صورتجلسه ای که بهراد ذاکری طی مصاحبه ای آن را غیرقانونی و غیر شرعی دانست تا عملا مشخص شود ذاکری یکی از افرادی است که صورتجلسه رسولی را امضا کرده اما اعتقادی به آن ندارد! (اینجا بخوانید )
از سوی دیگر سید امیرحسین علوی نیز صورتجلسه ای در اختیار داشت که ۷ عضو شورا در پیشگاه خداوند، شهدا و مردم شریف شهر رشت متعهد شده بودند که نسبت به استیضاح حاج محمدی اقدام و در همان جلسه سید امیرحسین علوی را به عنوان شهردار انتخاب نمایند؛ صورتجلسه ای که علاوه بر علوی، ذاکری، زاهد، جذب، علیپور، رمضانپور و حاجی پور نیز آن را امضا کرده اند.
اما دو عضو دیگری که به هر دو کاندیدا قول شهردار شدن داده اند چه کسانی هستند؟
احمد رمضانپور در آخرین جلسه شورا که به حد نصاب نیز نرسید به ذاکری گفته است حتی اگر شورا منحل شود نسبت به وعده خود به رسولی پایبند است و زیر قولش نخواهد زد. صحبتی که نشان می داد رمضانپور دومین فردی است که به هر دو کاندیدا قول شهردار شدن داده است.
پیگیری ها نشان می دهد اسماعیل حاجی پور نیز سومین عضو شورایی است که هر دو طرف امضا زده و اکنون همانند رمضانپور تصمیم به حمایت از گزینه دیگر گرفته است.
همین مساله، یعنی عدم وفای به عهد، باعث افزایش تنش ها در شورای شهر رشت شده است و به همین علت اختلافات عمیق تری شکل گرفته و انتخاب شهردار به بن بست خورده است.
اتفاقی که از یک سو رمضانپور و حاجی پور و از سوی دیگر بهراد ذاکری در رقم خوردن آن سهم بسزایی داشته اند. شاید اگر اعضای شورا با خودشان صادق تر بودند و به آنچه اعتقاد نداشتند تعهد نمی دادند امروز گره کور انتخاب شهردار شکل نمی گرفت.
تصویری از تعهد و امضای ۷ عضو شورا به سید امیرحسین علوی نیز در ادامه آمده است:
انتخاب شهردار رشت در بن بست قول های دو طرفه

انتخاب شهردار رشت در بن بست قول های دو طرفه