رئیس شورای شهر رشت:

انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شورا قرار دارد

علوی تصریح کرد: برخی گمانه زنی ‌ ها و اخبار منتشر شده، در رسانه ها تنها حدس و گمان است و قطعی نیست و تصمیم نهایی را اعضای شورا بصورت جمعی و با استقلال رأی همه اعضا انجام خواهند داد.

حرف تازه – سید امیرحسین علوی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر رشت که در عمارت شورا برگزار شد، در جمع خبرنگاران شورا گفت: انتخاب شهردار جدید در اولویت فعالیت شوراست و جلسات هیات رئیسه با حضور همه اعضا برگزار می ‌ شود تا بتوانیم یک شهردار توانمند برای رشت انتخاب کنیم.

وی تاکید کرد: این روزها افرادی به عنوان شهردار به اعضای شورا تعرفه می شوند، اما قطعا هیچ کس بهتر از اعضای شورا با زوایای انتخاب شهردار آشنا نیست. رایزنی ‌ هایی با افراد صورت گرفته و تلاش می‌شود به بهترین انتخاب برسیم.

علوی تصریح کرد: برخی گمانه زنی ‌ ها و اخبار منتشر شده، در رسانه ها تنها حدس و گمان است و قطعی نیست و تصمیم نهایی را اعضای شورا بصورت جمعی و با استقلال رأی همه اعضا انجام خواهند داد.

رئیس شورای شهر رشت همچنین به دیدار اخیر خود با مدیر و معاون سازمان همیاری‌ها و شهرداری ‌ های وزارت کشور اشاره و تصریح کرد: قول اختصاص سهیمه قیر و تخصیص وام برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با سازمان همیاری و شهرداری‌ها در حال پیگیری است تا با دریافت ارز مناسب دولتی، خرید خودروی منطقه آزاد را برای نوسازی تاکسیرانی در دستور کار قرار دهیم.

علوی همچنین به دیدار خود با دکتر نوبخت اشاره و یادآور شد: با مساعدت ‌ های سازمان برنامه و بودجه، امروز تصفیه خانه ‌های بیمارستانی و شهرصنعتی در حال پیگیری است و با اجرایی شدن آن آلودگی رودخانه ‌ ها کاهش می ‌یابد.

وی ادامه داد: ساماندهی وضع رودخانه‌ها با حذف ورودی فاضلاب و ورود پس آب ، در جلسه ای که با مدیرکل آبفای کشور داشتیم، در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد ۳ بسته توسط آبفای گیلان آماده شود تا بتوانیم اعتبار لازم را برای ساماندهی رودخانه‌ها دریافت کرده و یک مدل اجرایی برای حل معضل رودخانه‌ها داشته باشیم.

علوی همچنین گفت: پیش پرداخت برای راه اندازی زباله سوز پیگیری شده، ولی انجام نشده است. مطالبه اجتماعی هم برای راه اندازی زباله سوز وجود دارد. برای حل معضل مدفن زباله سراوان جلسات فشرده ای با فرمانداری برگزار کردیم اما تا زمانیکه ۲۵ درصد پیش پرداخت زباله سوز پرداخت نشود، امکان اجرایی آن در بازه زمانی وجود ندارد. در این زمینه با دکتر نوبخت مذاکره شده است. این مطالبه‌ای است که اگر چه شاید مستقیم وظیفه شورا و شهردری نباشد ولی مردم از شهرداری انتظار دارند.

علوی یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان در بدو قرداد زباله سوز دریافت شده و ۱۷ میلیارد تومان دیگر نیز اخیراً از سوی سازمان شهرداری‌ها واریز شده ولی برای آغاز قرارداد نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم.

در پنجاهمین جلسه شورای شهر رشت، طرح امکان سنجی و مکان یابی در محدوده شهر برای برنامه ریزی و شهرک سازی برای مهاجران به گیلان و همچنین طرح الزام شهرداری به ایجاد ستاد توسعه گردشگری شهرداری رشت به اتفاق آرا، پذیرفته شد. این طرح ها از سوی ریاست کمیسیون عمران و توسعه شورا ارائه و با دو فوریت به رأی گذاشته شد.