جبار کوچکی نژاد :

انتخاب ترکیه ناامن برای اردوهای ورزشی، گواه بی‌تدبیری در عرصه ورزش است

تی تی خبر (حرف تازه) : عضو فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از صرف اعتبارات دولتی برای برگزاری اردوی ورزشی در کشور ناامنی همچون ترکیه، گفت: تفکر انحرافی، زدوبند و رانت در عرصه ورزشی موجب برگزاری چنین اردوهاو خارج شدن میلیون‌ها دلار و ارز از کشور می‌شود. جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه […]

تی تی خبر (حرف تازه) : عضو فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از صرف اعتبارات دولتی برای برگزاری اردوی ورزشی در کشور ناامنی همچون ترکیه، گفت: تفکر انحرافی، زدوبند و رانت در عرصه ورزشی موجب برگزاری چنین اردوهاو خارج شدن میلیون‌ها دلار و ارز از کشور می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از برگزاری اردوی تیم‌های ورزشی کشور در ترکیه، گفت: متاسفانه به دلیل وجود تفکر انحرافی در عرصه ورزش شاهد برگزاری چنین اردوهایی هستیم که موجب افزایش هزینه ها و خارج شدن میلیون‌ها دلار و ارز از کشور می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش های مختلف ورزشی ناهماهنگی و ریخت و پاش وجود دارد، اظهار کرد: چرا مرغ همسایه را غاز می دانیم؛ کشوری که آب و هوای چهار فصل دارد بهترین گزینه برای تمرین و برگزاری اردوهای ورزشی است ولی متاسفانه مسئولان این اردوها را در کشورهایی برگزار می کنند که حتی از امنیت مناسب هم برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه باشگاه هایی مانند استقلال با اعتبارات دولتی اقدام به برگزاری اردو در کشور ترکیه می کنند که جای تامل و تعجب دارد، افزود: وجود چنین تفکری صرفا به بدنه ورزش کشورمان آسیب وارد می کند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه هم اکنون بسیاری از تیم های ورزشی کشورمان به دلیل نداشتن اعتبار در حال بلاتکلیفی و از بین رفتن هستند، تصریح کرد: اگر اعتباری وجود دارد که چنین اردوهایی در خارج از کشور برگزار شود، می توان این اعتبارات را به تیم هایی که نیاز به بودجه دارند اختصاص داد تا شاهد از بین رفتن آنها نباشیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه ورزشی زدوبند و رانت هایی وجود دارد که موجب سوءاستفاده از شرایط می شود، خاطرنشان کرد: آقایان ماموریت می گیرند تا وضعشان خوب شود نه اینکه دلشان برای تیم های ورزشی بسوزد؛ از این رو باید برای رفع اینگونه موارد فکر اساسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اگرچه سایت باشگاه استقلال اعلام کرده بود که تیم آبی‌‌پوشان تهران قرار بود طبق برنامه در اوسط تیر ماه راهی کشور ترکیه شود تا در این کشور به آماده سازی بازیکنان خود بپردازد، اما به گزارش رسانه ها، مسئولان اجرایی کشور طی نامه ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند که به دلیل مسائل امنیتی هیچ تیمی حق حضور در کشور ترکیه را نخواهد داشت.

با این حال، سایت باشگاه استقلال در فراری رو به جلو، دلیل لغو اردو را صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی عنوان کرده است.