اقدام قابل تحسین کاندیدای جوان مجلس در پاسخگویی شفاف؛

اموال رضا عاشری از کجا به دست آمده است؟

این کاندیدای جوان که از نخستین افرادی بود که لیست اموال خود را در راستای شفاف سازی اعلام کرده بود در بخشی از این نشست خبری به سوالی در خصوص اینکه دارایی هایش از چه طریقی به دست آمده است با جزییات پاسخ داد.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: رضا عاشری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه حضور یافت و به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

این کاندیدای جوان که از نخستین افرادی بود که لیست اموال خود را در راستای شفاف سازی اعلام کرده بود در بخشی از این نشست خبری به سوال خبرنگار حرف تازه در خصوص اینکه دارایی هایش از چه طریقی به دست آمده است با جزییات پاسخ داد.

این فرزند شهید که پیش از این اعلام کرده بود دو دستگاه آپارتمان به ارزش ۲ میلیارد تومان، حساب بانکی معادل ۷۰۰ میلیون تومان و خودرویی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان دارد تصریح کرد: پس از شهادت پدرم در سال ۶۵، مدتی بعد دویست هزار تومان به مادرم پول خون شهید دادند و همان زمان در اوایل دهه ۷۰ زمینی نسقی به متراژ ۲۸۱ مترمربع در انتهای کوچه مشخ پل بوسار خریداری کرد. 

رضا عاشری افزود: تا سال ۹۱ در ملک واقع در همان زمین سکونت داشتیم و در آن سال ملک را برای مشارکت واگذار کردیم. ساختمانی ۴ طبقه و ۸ واحدی احداث شد که از آن ۸ واحد، ۳ واحد را به ما دادند. ۳ واحد را در آن زمان حدود ۵۰۰ میلیون تومان فروختیم. یک سال بعد حدود ۱۰۰ میلیون تومان پول بازنشستگی پدرم را به ما دادند. یک ملک هم از سوی پدربزرگم فروخته شد و ۱۰۰ میلیون تومان به بنده داد. حدود ۱۰۰ میلیون تومان هم خودمان پس انداز داشتیم که در مجموع حدود ۸۰۰ میلیون تومان شد.

این کاندیدای مجلس در ادامه گفت: سال ۲۰۱۵ سورنتو به مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان خریداری کردم. با مابقی پول یک واحد آپارتمان در خیابان معلم پیش خرید کردم. یک قطعه زمین هم پشت مجتمع آزادگان خریداری کردم. این واحد آپارتمان را به دلیل عجله مالک قبلی در فروش، متری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خریداری کردم و دو ماه بعد متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروختم. آن زمین هم به صورت مشارکتی ۴ طبقه ۴ واحد ساخته شد. ۲ واحد به من رسید که آن را هم فروختم. از فروش آن آپارتمان و این ۲ واحد در مجموع حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دست آوردم که با آن پول ۳ واحد پیش خرید کردم. یک واحد را فروختم و ۷۰۰ میلیون پول در حساب دارم. ۲ واحد را دارم که حدود ۲ میلیارد تومان ارزش دارد و خودروی من هم همان است.

رضا عاشری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تورم و گرانی دست بنده نبوده است گفت: من دارایی خود را به صورت شفاف اعلام کردم و این که از کجا به دست آمده را نیز توضیح دادم و اسناد و مدارک آن نیز موجود است. امیدوارم برخی افراد نیز جسارت شفاف سازی اموال خود را داشته باشند.

این کاندیدای جوان مجلس تصریح کرد: دوست نداشتم این مساله را اعلام کنم اما اکنون که برخی بداخلاقی ها صورت گرفت می گویم که من خمس اموال خود را نیز پرداخت کرده ام. من برای اعتقاد خودم آنجا که لازم بود هزینه کرده ام. با توجه به احادیث، اعتقاد من این است کسی که خمس می پردازد اموالش بیشتر می شود.